Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opdatering af hjemmeside? Hvor meget og hvor ofte?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Jeg har et spørgsmål til opdatering af hjemmesider. Jeg ved godt at søgemaskinerne ranker de sider der oftest bliver opdateret bedst, og det giver jo god mening. Mit spørgsmål går lidt mere på omfanget. Jeg vil gerne bruge min egen side som eksempel: www.hornskovvindberg.dk. Vi laver inkasso og fører retssager indenfor småsagsprocessen, og det er jo derfor vigtigt at vores hjemmeside handler om netop dette; inkasso og småsager.

På forsiden har vi en smule tekst pt., men dette bliver udvidet med ca. 1/3 så vide jeg kan vurdere. Mit spørgsmål er så, i hvor stort et omfang skal jeg ændre og opdatere denne tekst, hvor væsentlige skal ændringerne være og er der forskel på om jeg ændre i starten, midten eller slutningen af siden, samt om jeg ændre links?

Siden skal jo primært henvende sig til vores inkasso- og småsagskunder, og disse naturligvis interesseret i disse emner, hvorfor det også er inkasso og småsager siden skal handle om.

Del to af spørgsmålet må gå mere konkret på omfanget. Altså hvor ofte. Jeg kan sagtens ændre i teksten 18 gange i løbet af en dag, men idet google endnu ikke har opdaget de ændringer jeg lavede for 3 dage siden, så virker det også lidt omsonst?

- Andre gode råd modtages også gerne :) 

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man taler om opdatering af en hjemmeside i forhold til søgemaskiner, taler man nærmere om regelmæssig publisering af nyt indhold, end opdatering af eksisterende. 

Små opdateringer i tekster - som f.eks. ændring af et par linier - skal du ikke regne med vægter højt i forhold til søgemaskinernes opfattelse af din hjemmeside.

/JG

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilføjelser til eksisterende tekster, så de bliver længere er tit at foretrække, hvis de er korte. Som Jesper er inde på, vil småændringer hvor man omformulerer sig, retter lidt ord hist og pist, ikke give dig en fordel i søgemaskinerne - det eneste det kan medføre er, at du mister overblikket over dine tekster, og dermed eksempelvis får en forkert søgeordstæthed.

I stedet skal du tilføje nye undersider, med nyt indhold. Så er der god sandsynlighed for at google kigger forbi noget oftere!

/ Emil

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper og Emil,

Tak for jeres hurtige svar. Der lærte jeg noget nyt :)

Men det har så ført mig lidt videre til et par uddybende spørgsmål.

Nederst på forsiden havde jeg tænkte at ligge tre tekstfelter med en kort beskrivelse af en artikel og så en henvisning videre. Sådan fx en om inkassosagens omkostninger, en om det online inkassosystem og en om småsager. Så skulle de henvise videre til artikler liggende et andet sted på siden. Når jeg tilføjer det, så forstår jeg på jer at det vil være den bedste måde at gøre det på, hvilket jo er super. Lad os så  sige at jeg skriver en ny artikel om inkassolovens § 10, og vil lægge den i stedet for en af de tre på forsiden - så ser google det som noget ekstra fordi det er en ny artikel der kommer op?

Hvor ofte skal jeg så lægge en ny artikel op? Jeg kunne uden problemer lave 8 om dagen hvis det gjorde en forskel, men google skal som sagt lige opdage det først.

Mit andet spørgsmål bliver så om jeg også skal fjerne indhold fra selve siden så? Hvis jeg bare konstant tilføjer så bliver siden jo til sidst kæmpe stor. Er det et problem eller?

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du fokuserer for meget på din forside. Google kigger ikke udelukkende på opdateringen af indholdet på din forside - men nærmere på hvor ofte du laver nye undersider med nyt, originalt indhold på.

Du skal naturligvis sørge for, at google kan finde disse sider, ved at sikre at hele din hjemmeside kan indexeres (at der er links fra f.eks. forsiden og/eller internt fra andre undersider til de nye undersider).

Du kan også anvende et html-sitemap, men det er fortsat en god ide at have en "rigtig" intern linkstruktur.

Hvor ofte du skal publisere nye artikler er helt op til dig selv, men hvis du har en vis mængde inlinks til din hjemmeside og publiserer mindst et par gange om ugen, skulle google-botten gerne kigge forbi flere gange om dagen.

Jeg har f.eks. en hjemmeside, hvor jeg har omkring 5-6000 inlinks, 3-4000 interne links (ikke navigation) hvor jeg publiserer 2 artikler i snit om dagen - her går der aldrig længere end 7 minutter fra jeg publiserer til artiklen indexeres.

/JG

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)