Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

1 side eller stort site med mange små artikler??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu fået fat i et rigtigt godt domæne som jeg gerne vil køre SEO på. Jeg står dog i den situation at jeg ikke  helt kan bestemme mig for hvad der ville være bedst.

Mulighed 1:

Jeg laver 1 side, som bliver med en rigtig lang tekst og forhåbentlig en masse kommentarer. Den bliver selvfølgelig delt op i en masse afsnit med overskrifter etc.

Fordele som jeg ser det:

1)Alle vil linke til forsiden (hvilket også er et meget brugt søgeord) og derved vil den få mere værdi og måske nemmere ranke godt end hvis linkjuice blev spredt ud.

2) Vil være en rigtig god og lang artikel om emnet som en masse vil linke til som den "komplette guide". Google har lige nu en anden side på første pladsen som bare består af 1 side med en masse info om emnet.

Ulemper: måske ikke så overskuelig for brugeren. Men vil dog gøre en del ud af at gøre det så overskueligt som muligt.

Mulighed 2:

Lave en lidt mere normal blog med en masse mindre artikler om emnet.

FORDELE:

* nemmere at opdatere med nyt indhold ofte

* mere overskueligt for brugeren (måske - da han så skal finde de forskellige ting istedet for bare at få svar i en artikel)

ULEMPER:

* linkjuice spredes noget mere

Andre forslag til hvordan i vil gribe det an hvis i havde en side som skulle ranke godt (og sende besøgende videre til en anden side / webshop).

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nok vælge at dele det op, hvis du frygter at det bliver uoverskueligt for læseren.

For selvom det selvfølgelig er vigtigt at tænke på google, på din primære fokus stadig være brugeren af siden. For hvis folk alligevel smutter igen ligeså snart de kommer ind på din side, fordi den er uoverskuelig, er det fuldstændig lige meget om du ligger godt i søgemaskinerne

Du skal også huske at google godt kan lide at der kommer nyt indhold engang imellem, og du nævner selv at det kan være svært at opdaterer med løsning 1. Så på den måde kan løsning 2, måske også være mere egnet. 

Men held og lykke med projektet. 

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad mig lige høre hvad formålet er: skal du ranke på et eller mange søgeord? Er det kun de besøgende, eller skal søgemaskinerne også henvises til webshoppen?

/ Emil

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er primært et søgeord som der skal rankes på, men selvfølgelig gerne flere. Men et "stort" søgeord som stemmer 100% overens med domænenavnet.

Det er kun de besøgende som selvfølgelig skal gøres til kunder i vores shop :-)

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer selvfølgelig an på hvordan du havde tænkt dig at linkbuilde sitet - overvej evt. at holde lav profil med at linke til din webshop i starten, så sitet fremstår mere objektiv over for dine konkurrenter og kunder.

Jeg ville mene, at det ville være godt, at skrive en god generel tekst om emnet til forsiden, dog ikke så lang så den er ulæselig. Sørg for at dele den op i gode afsnit hvor du benytter html ankere. Lav derefter 4-5 undersider målrettet tætbeslægtede søgeord, og link internt fra disse tekster til forsiden.

/ Emil

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)