Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er lejers ret (HJÆLP)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi står i en vanskelig situation hvor en lejer er ved at smutte fra en bygning han har lejet af os.

Lejekontrakten er tidsbestemt og kan tidligst opsiges 2013.

Lejer truer med at lade melde konkurs, men det kan han da ikke, når det er en lille del af et større firma (som ikke går konkurs)..

Hvad er vores ret i dette og hvad er hans?? Kan han bare smutte ud af det?

Vi har ikke kunne tale med ham om dette, da han blot smider røret på når vi forsøger..., ja, dette er en voksen mand..

Fra Roskilde/København
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 51
Fra  Synch Advokater Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeres ret kommer meget an på hvad der står i kontrakten, med hvem den er lavet m.v. Ovenstående giver desværre ikke det fulde billede, således jeg kan komme med et kvalificeret og konkret svar.

Af de oplysninger du giver, kan jeg kun sige, at såfremt der er en periode hvor i man ikke kan opsige - og det vil være normalen i tidsbegrænsningsperioden - så kan man naturligvis ikke opsige. Gør man det, er man fopligtet til at betale leje alligevel. Udlejer har dog en pligt til, at forsøge at udleje til anden side.

Med hensyn til konkurs, så er det svært at svare på. Hvis den lille del er et selvstændigt selskab, så er der intet til hinder for, at de går konkurs (såfremt betingelserne herfor er opfyldt).

Du er meget velkommen til at kontakte mig, såfremt du ønsker mere specifikrådgivning, herunder en gennemgang af jeres lejekontrakt.

 

Morten Bøgenskjold
Advokat (L), Partner 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)