Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken "gimmick" reklamegave vil du helst modtage ved salgsbesøg?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Brøndby
Tilmeldt 30. Jun 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi overvejer at tage lidt med ud til kunderne ved salgsbesøg. 

...hvad synes du er bedst at få

1. Bolche-dåse med logo bolcher

2. Lakrids-dåse

3. mintpastiller i dåse

3. usb-stick med firmapræsentation

4. miniradio/mp3

eller noget helt andet? Jeg tænker max 30,- pr. gave.

Consult us hjælper virksomheder med at opbygge og udvikle salget. Vores kompetenceområde er telemarketing og salgstræning. Læs mere på www.consultus.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Consultus:

1. Bolche-dåse med logo bolcher

2. Lakrids-dåse

3. mintpastiller i dåse

3. usb-stick med firmapræsentation

4. miniradio/mp3

eller noget helt andet? Jeg tænker max 30,- pr. gave.

Hej Consultus

Noget helt 3. :o) ... en kvalitets kuglepen!

Bolche-, lakrids- og mintpastildåserne: Indholdet bliver lynhurtigt spist - og vupti, så er den tomme dåse i skraldespanden. Ude af øje - ude af sind.

USB-stik med firmapræsentation: Personligt ville jeg aldrig bruge den. Selve præsentationen af jeres firma gør I garanteret meget bedre selv til kundemøder eller på hjemmesiden.

Miniradio/mp3: Forældet. De fleste er godt tilfreds med deres iPods osv, så en mp3-afspiller virker faktisk som en billig firmagave ... også selvom det garanteret er den som koster mest.

Min personlige vurdering er som skrevet øverst: 1 stk. rigtig god kvalitets kuglepen (og det kan sagtens fås for under 30 kr.). Jeg har en kuglepen fra et revisionsfirma, som bare er SÅ kanon, at jeg hele tiden har den med mig. Andre reklamekuglepenne, som klatter, er dårlige at holde på eller noget helt 3. ryger lynhurtigt i skraldespanden.

Håber at du kunne bruge mit bud,

Susan :o)

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Zzzzz. Hader gimmicks medmindre, de har en vis relevans. Fortæl lidt mere om jeres virksomhed, så kan det være, at man kan komme med noget interessant og kreativt input i stedet for alle de klichéer! Wink

Det er meningen, at I skal gøre et eftertrykkeligt indtryk.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Chokolade... men om det er det som giver jer mest værdi, det tør jeg ikke spå om.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes bedst om bolsje dåsen. Den tror jeg folk vil blive glade for at modtage. Dem der ikke selv vil spise dem kan nemt give dem til sine børn, der bliver glade. Bliver kundens børn glade for gaven mener jeg du vil opnå en positiv credit.

Køber du en ting som kuglepen eller USB stick ect. skal gaven være af bedre kvalitet end det de normalt bruger.

Bare mine tanker om det, der er nok mange meninger.

Tilmeldt 29. May 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lidt en jungle og win/lose situation med reklamegaver, da nogle kunder vil blive glad for kuglepennen, andre for bolchedåsen, osv.

Mit bud er, at finde på noget unikt (Ved god det er svært for 30 kr.), for det er jeg ret sikker på vil give et bedre resultat, end den (som nævnt for oven) kliche reklamegave.

Men hvis man ikke har mod på det, så vil jeg mene kuglepennen, eller logobolcher er det mest neutrale bud - Men vil understrege igen, at jeg personligt hellere ville undersøge markedet noget unikt. ;)

Fra Brøndby
Tilmeldt 30. Jun 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Reklamepennen er god, de fleste sidder med billige kuglepenne - og det virker ikke helt så "slesk" at vedlægge en god kuglepen sammen med en brochure. På den anden side så virker det måske også godt at komme med "noget sødt til kaffen"

Noget unikt er helt sikkert spændende - jeg tror dog der er en årsag til klichegaverne, de bliver spist/brugt og virker. 

Jeg er enig i at usb og radio/mp3 er noget juks og nok ryger direkte i skraldespanden - og så har det jo den modsatte effekt. 

At nogle decideret HADER gimmicks tror jeg er et absolut fåtal - de fleste mennesker kan godt lide at få og det er vel almindelig høflighed at tage en lille ting med til "værten" 

Consult us hjælper virksomheder med at opbygge og udvikle salget. Vores kompetenceområde er telemarketing og salgstræning. Læs mere på www.consultus.dk

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må sige at sådan noget syntes jeg er SÅ kedeligt og man får smidt SÅ meget i hovedet hele tiden.

Hvad med at give dem noget unikt fra jeres firma, nu ved jeg ikke hvad I laver men tænk det ind i salgsstrategien i stedet for. Jeg har lige været et sted, hvor da vi gik ud af døren fik vi et gavekort på 2500,- til stedet hvis vi lagde vores kommende arrangement hos dem. Beløbet er som sådan ligegyldigt, for det hatr de helts sikkert tafet med i deres beregninger, men de får SÅ mange arrangementer på det og det er en lille del af firmaet de får der, som har SÅ stor betydning for begge parter ;-)

Giv ikke ubetydelige ting, giv ting som betyder noget for jer og jeres kommende kunder ;-)

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper (formoder jeg ;) )

Den er du da helt skæv på, det er da kunderne der skal komme med ting til dig, eller? smil.

Nå, spøg til side, så er jeg generelt set lidt imod det med at tage noget med. Ville ikke gøre det selv -men jeg kører egentlig heller ikke salgsmøder som såden. Hvis du ellers er god nok, bør det ikke være nødvendigt at "bestikke" dem til at blive kunder -det vælger jeg at tro på du/ I er, fordi det har jeg jo hørt fra pålidelig kilde (så fik du lidt gratis reklame her )

MEn hvis du vælger at gøre det alligevel, så vil jeg tilslutte mig kuglepennen, eller alternativt post its eller lignende som alle bruger i et eller andet omfang. Det er mere heldigt end at komme med søde sager til hr Hansen der iøvrigt er på skarp diæt (eller hvad ved jeg)

Med venlig hilsen Jannie

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Lav en form for maskot/figur, som du kan dele ud til kunderne. Den skal laves så den er en smule sjov og så man stadig kan være bekendt at have den stående på sit skrivebord - så vil andre folk (udover din kunde) også bemærke figuren.

Der skal selvfølgelig logo eller andet på, så man kan se at den kommer fra din virksomhed.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)