Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor er finansiering ikke sexet?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Sansir:

Jeg har selv tænkt lidt på det samme, og undret mig over at iværksættere ikke tager det mere seriøst, selvfølgelig vil der være nogen som Mikkel der er uden for pædagoisk rækkevidde og tror Google har noget med finansciering at gøre, men det tror jeg ikke man skal lade sig slå ud af.

Undskyld lille ven, men her i flokken er det altså dig der er den snotdumme af os to! Jeg er ked af at du bliver forarget af sandheden og får lyst til at kaste omkring dig med beskyldninger og dårlige ratings ... fact er at jeg har ret, og det ved trådstarter godt (hint: Se topic på denne debat) det handler om markedsføring og ikke personlige holdninger.

Hvis du prøver og slå hjernen til, bare lige i 20 sekunder, så vil du opdage at min indlæg ikke er et personligt partsindlæg men et forsøg på at belyse nogle af de ting trådstarter kan gøre ved at agere djævlens advokat, for de iværksættere der ikke viser interesse for finansiering.

Personligt syntes jeg finansiering er rigtig spændende, men det er komplet irrelevant for denne tråd fordi trådstarter har erfaret at hans målgruppe ikke reagere på markedsføringen. Det hjælper ham ikke ikke at sige "Nårh ... det synd for dig, jeg kan godt lide det"

Det hjælper at sætte sig i trådstartes would-be-kunder's sted og analysere på hvorfor de ikke reagere som ønsket, dét kan trådstarter bruge ... han kan ikke bruge dit bræk og hælden vand ud af ørene og komme med platte beskyldninger.

Bliv da for helvede voksen, og lær at bruge hjernen før du blander dig og gir dig til at svine andre mennesker til offentligt!

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 02:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej DIF-Michael

Jeg synes, at trods den lidt hårde tone her på det sidste, så har Mikkel ramt rigtig mange pointer, så hans argumenter kan jeg støtte 100%.

Så det første I bør spørge jer selv, er Aminofolket overhovedet målgruppen?

Jeg tror, at måske 2% er. I hvert fald på den måde konferencen bliver præsenteret.

Jeg har opgivet fremmed finansiering af mine mange vilde projektideer for mange år siden - og det tror jeg er det samme for mange Aminoer.

Vi har lært at klare os selv - på godt og ondt. Godt for os -ondt, RIGTIGT ondt for samfundet, der lider under, at Danmark kun præsenterer verden med en brøkdel af alle de nyskabelser, vi potentielt kunne levere.

Som nation har vi lullet os totalt i søvn over, hvordan vi skal komme ud med vores budskaber.

Og resultatet bliver derefter.

Ja, finansiering er vigtigt. Sindssygt vigtigt.

Det er een af de vigtigste "brikker" til at skabe vækst i Danmark.

Derfor bør I være anderledes dygtige til at sælge os budskabet om, hvorfor vil skal smide en dags arbejdstid på "dumpen" (=  6.400,- kr. i mit tilfælde), betale benzin, betale parkering og betale knap 600,- kr. for at få lov til at høre en række personer reklamere for deres services.

Risikoen for at man kommer til at kede sig bravt er for overhængende.

Ser du fordele og ulemper som en vægtskala, så er der ingen tvivl om, at vægten er slået helt ud til den negative side.

Hvorfor ønsker I at køre konferencen?

Er det for at gøre opmærksom på jer selv, hjælpe foredragsholderne med at gøre opmærksom på sig selv, tjene penge? Eller er det rent faktisk for at hjælpe virksomhederne? Det fremgår ikke.


I bruger begrebet finansieringssaksen uden at bruge 1 ord på at fortælle, hvad ordet dækker over.

I fortæller intet om udbyttet.

Der er faktisk 100 ting I ikke fortæller og som I skulle fortælle for først at gøre mig nysgerrig, derefter interesseret og derefter bestille en billet.

Det kræver dygtig markedsføring og præcis kommunikation.

Lad mig prøve at skrive et eksempel på en start for jer (Copyright iMARKETING):

Sådan får du dit nye projekt i luften

Nye muligheder og effektiv hjælp til initiativrige iværksættere,
der har drømt om at komme i gang med at udvikle nye projekter og forretningsområder.

Hvis du er som de fleste iværksættere, så har du adskillige projektidéer liggende i skuffen.

Årsagen til at de ligger dér kan være mange; men det mest sandsynlig er, at du enten ikke har tid til at kaste dig over idéen, ikke kan overskue økonomien til nyhedsundersøgelse eller patenter eller i det hele taget ikke orker at udvikle detaljerede og tidskrævende forretningsplaner der afslører alle dine idéer over for andre.

For selv om de har tavshedspligt, så ved man aldrig hvem de taler med. Og man står med en bittersød smag i munden efter at have brugt al den energi  og har fremlagt alle idéerne hvorefter man risikerer at få et NEJ til finansiering. For du har jo afsløret alle hemmelighederne under alle omstændigheder.

Tænk, hvis der fandtes en mulighed for at teste og udvikle din idé eller produktion UDEN, at du skal igennem den ultimative idé og forretningsudviklingsknuser, der netop er beskrevet herover?

Tænk, hvis der rent faktisk fandtes folk, der var interesseret i at lytte til dine behov og som er villige til at kaste risikovillige penge efter DINE ideer.

Tænk, hvis dine skuffeprojekter endelig kunne komme op af skuffen og blive til levedygtige produkter, der kunne skaffe arbejdspladser og som kunne være med til at løfte Danmark ud af krisen?

Den gode nyhed er, at det nu ER muligt. Ejerlederne har brugt de seneste 5 måneder på at analysere dine behov som iværksætter og virksomhedsejer og vi har nu udviklet en pakke sammen med nogle af Danmarks største kapaciteter, der sætter DINE interesser, DINE projektideer og DINE drømme øverst på dagsordenen.

Vi har...

(Klokken er 02:31 så jeg stopper her)

Venlig hilsen,
Christian

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Sansir:

Jeg har selv tænkt lidt på det samme, og undret mig over at iværksættere ikke tager det mere seriøst, selvfølgelig vil der være nogen som Mikkel der er uden for pædagoisk rækkevidde og tror Google har noget med finansciering at gøre, men det tror jeg ikke man skal lade sig slå ud af.

Undskyld lille ven, men her i flokken er det altså dig der er den snotdumme af os to! Jeg er ked af at du bliver forarget af sandheden og får lyst til at kaste omkring dig med beskyldninger og dårlige ratings ... fact er at jeg har ret, og det ved trådstarter godt (hint: Se topic på denne debat) det handler om markedsføring og ikke personlige holdninger.

Hvis du prøver og slå hjernen til, bare lige i 20 sekunder, så vil du opdage at min indlæg ikke er et personligt partsindlæg men et forsøg på at belyse nogle af de ting trådstarter kan gøre ved at agere djævlens advokat, for de iværksættere der ikke viser interesse for finansiering.

Personligt syntes jeg finansiering er rigtig spændende, men det er komplet irrelevant for denne tråd fordi trådstarter har erfaret at hans målgruppe ikke reagere på markedsføringen. Det hjælper ham ikke ikke at sige "Nårh ... det synd for dig, jeg kan godt lide det"

Det hjælper at sætte sig i trådstartes would-be-kunder's sted og analysere på hvorfor de ikke reagere som ønsket, dét kan trådstarter bruge ... han kan ikke bruge dit bræk og hælden vand ud af ørene og komme med platte beskyldninger.

Bliv da for helvede voksen, og lær at bruge hjernen før du blander dig og gir dig til at svine andre mennesker til offentligt!

 

Hold da op nogen har haft en dårlig dag...

Jeg ved ikke helt hvor forskelligt det vi siger er, for jeg forstår ikke helt hvor det ovenstående kommer fra... men at man skal sætte sig ind i kundernes behov er jeg naturligvis helt enig i. Det var også det jeg forsøgte at sige ved at spørge om selve formen, altså at man kommer til et kort halvdags seminar om at fremskaffe penge generelt er den rigtige måde at gøre det på, eller om det skulle skrues sammen på en helt anden måde. For mit eget vedkommende måtte det gerne koste 10 gange så meget hvis et var lige det jeg stod og manglede, men hvis jeg ikke rigtig kunne bruge det til noget, ville jeg heller ikke være interesseret selvom det kostede en tiende del.

Så for mit vedkommende er det ikke er spørgsmål om 300kr til eller fra jvf om man får en bog med eller ej, men ganske simpelt at jeg skal føle jeg kommer tættere på mit mål om at skaffe penge. Hvis det "bare" er generel snak kunne man vel bare få et gratis møde med en bank og så kunne de fortælle det samme? Så på den helt korte bane kunne I jo godt gøre det lidt tydligere hvad jeg for med hjem fra sådan en dag.

Mit forslag er stadig og gøre det mere konkret, måske kunne I lave noget med at deltagere kunne sende en kort præsentation eller forretningsplan, man så kort kunne gennemgå på dagen, eller dele det op over to dage, hvor man så kunne gå hjem og forberede et eller andet i mellemtiden eller noget helt tredie.

Bare mine 5 cent

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Nerløe:
Finansiering er bare usexet - det er vel nærmest en naturlov, at sådan er det bare (kast evt. et blik på de mange reklamer på tv for banker, finansierings- og kreditselskaber mv., så ved du hvorfor).

haha :p

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)