Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af salg?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 113
Fra  Biograf Shoppen Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

som nævnt i en tidligere spørgerjørgen tråd er jeg selv lige begyndt i bogførring.. (PUHA det er langhåret, men det begynder at give mening nu)

Nu har jeg jo bogført mine indkøb på varelageret. og jeg har her efter solgt nogle af mine vare, på en faktura som jeg jo har debeteret min kasse og krediteret mit vare salg.

MEN MEN MEN jeg har jo varens værdi i mit vare lager endnu? hvad gør jeg her? skal jeg overføre værdien til mit vareforbrug fra varelager?

Altså debitere vareforbrug og kreditere varebeholdning værdien af den eller de solgte vare?

eller hvad dælen gør jeg?

Er sq en lille smule forvirrende :D

Mvh Sonny W Jensen
Biograf Shoppen Tilbehør til hjemmebiograf

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Bogføring er da slet ikke langhåret, man skal bare lige have styr på principperne Stick out tongue

Jeg ville gøre det på en lidt anden måde end du har lagt op til på nuværende tidspunkt. Jeg synes du skal bogføre dine varekøb i resultatopgørelsen med det samme - og regulere din varebeholdning f.eks. hvert kvartal - så du har et overblik over resultatet i din virksomhed.

Det er nemmere end at skulle bogføre det på lageret og for hvert salg flytte det til din vareforbrugskonto.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 113
Fra  Biograf Shoppen Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

kan du skære det lidt mere ud i pap for mig.. Embarrassed for er godtnok lidt fatsvag på dette punkt

Mvh Sonny W Jensen
Biograf Shoppen Tilbehør til hjemmebiograf

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Silkeborg
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 113
Fra  Biograf Shoppen Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Sadli, bruger ikke lager styringen, da der er et lille system i min webshop (virtuemart), bruger også virtuemart til at lave faktura i (ekstra modul) for at undgå at have ordre osv i 2 programmer

Mvh Sonny W Jensen
Biograf Shoppen Tilbehør til hjemmebiograf

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)