Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har SKAT slået hovdet!

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Valby
Tilmeldt 12. Sep 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
... Eller er det mig der har misforstået noget?

I sep. 09 startede jeg som selvstændig coach og fik hjemmeside, trykt visitkort mm. - Som jeg har trukket fra på selvangivelsen, som udgifter til at erhverve en indtægt.

Den korte historie er så, at jeg af flere årsager ikke havde en indtægt i 09 & 10, kun udgifter til at erhverve en evt. Indtægt.

Nu kommer SKAT så og siger at fordi der ikke har været en indtægt - så har jeg ikke lov til at trække bla. Firma hjemmeside fra! Med den begrundelse at firmaet ikke har haft en indtægt - har de ret i det?

Det hænger ikke lige sammen med de informationer jeg fik da jeg skulle starte, for det har stadig været udgifter for at erhverve en indtægt, at det ikke lige er gået den vej kan der jo være tusindvis af årsager til, så kan det da ikke være rigtigt at man så kan komme og sige - nå det virkede ikke, så kan du ikke trække det fra, med tilbagevirkende kraft! Eller hvad?

Og så tænker jeg lidt - Ok, fint... De vil se en indtægt, jeg har en kollega som har fået nogle konsulent timer i den tid firmaet har eksisterede - som godt vil lade sig fakturere 100 kr pr time, fra 09 & 10... Og så har firmaet jo tjent... Lad os bare sige 100kr i 09 & 300 kr i 10 - for så holder SKAT's argumet vel ikke! Eller hvad?

SKAT's umiddelbare forvaltning af reglerne motivere sgu ikke ligefrem til at være iværksætter.

Håber nogen kan udvide min horisont.

Mvh Jesper
Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Valby
Tilmeldt 12. Sep 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej - kun at hvis firmaet ikke har en indtægt i år, så vil de betragte den som ikke erhvevsmæssigt rentabel.

Hvis de havde kaldt det hobbyvirksomhed kunne jeg forstå deres begrundelse.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg kan sådan set godt se rimeligheden i det. Du vil trække nogle udgifter fra, men har ikke formået at lave indtægt i 2 år (24 måneder!).

Det kan godt være det er uheldige situationer, der har medført at du ikke har haft mulgihed for indtægt. Men tænk hvis alle bare kunne trække alt muligt fra fordi man lige fik en idé, men så var motiveringen og/eller evnerne alligevel ikke til det.

Det vil da blive rent ragnarok på selvangivelserne og alle danskere skulle så være med til at betale for mere eller mindre naive produkter opstået rent impulsivt.

Jeg synes bestemt heller ikke Skat altid er heldige, men tænker også på, at det jo trods alt i bund og grund er for os alles (de flestes!) skyld, så vi kan få nogle penge i vor FÆLLES kasse.

Og efter min mening er man ikke en rigtig iværksætter hvis man ikke er parat til selv at betale det hele for éns forsøg, i stedet for at forventes at alle os andre også skal være med til at dække af...

 

Fra Broager
Tilmeldt 21. Feb 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min holding er lidt ala Brians. Man skal selvfølgelig lave indkomst i det år man så ønsker at trække udgifter fra. Det må lidt hænge sammenSmile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Den er lige efter bogen, og helt nrmsl praksis,

Normalt accepteres 2-3 år med underskud.

Og ja...det er naturligvis begrebet hobbyvirksomhed SKAT tænker på.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Zoope Media:

Min holding er lidt ala Brians. Man skal selvfølgelig lave indkomst i det år man så ønsker at trække udgifter fra. Det må lidt hænge sammenSmile

Nemlig, så kort kan det også siges.Yes
Alt forvente andet er da en forkælet holdning og har intet med iværksætteri at gøre...blot min ydmyge mening

Fra Ringsted
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man ikke bare trække det fra når man får en indtægt ?

vh jan

Mvh. Jan Christiansen

Jeg leverer effektiv og billig hulmursisolering på Sjælland.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så må du jo ud og skaffe nogen indtægter? Det kan vel ikke være så svært?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Zoope Media:
Min holding er lidt ala Brians. Man skal selvfølgelig lave indkomst i det år man så ønsker at trække udgifter fra

Hvis dette blev gældende praksis så skred alle de forskningstungevirksomheder, såsom medicialbranchen mv.

Hvis vi skal være lidt konstruktive i forhold til Højborgs situation, så er opgaven at have en gyldig forklaring på den manglende indkomst i 2010 og samtidig sandsynliggøre at der er udsigt til at der fremover vil være en indkomst.

/Henrik

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)