Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. Årsregnskab og Udvidet selvangivelse

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra 8260 Viby J.
Tilmeldt 28. Jan 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er ved at lave årsregnskab, så jeg kan komme igang med den udvidet selvangivelse. I den forbindelse har jeg lige nogle spørgsmål.

Lige nu har jeg en hel depot udskrift over betalinger og verførelser til min virksomheds konto. Jeg har lagt alle plus beløbene sammen (inkl. moms afregning) og alle minus beløbene. Renteindtægter er ikke lagt i regnskabet. Det giver et lille overskud.

Men er det rigtigt at jeg også skal indregne købs og salgsmoms i regnskabet?

I forhold til mit beskedne overskud: Har hørt at jeg kan registrere det som egenkapital - hvordan virker det?

På forhånd tak

Mvh.

Jimmy

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Århus C
Tilmeldt 7. Sep 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja det overskud du har kan overføres til din egenkapital.

Fra 8260 Viby J.
Tilmeldt 28. Jan 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg er momsregistreret. Virksomheden er startet sep. 2010 og der er en moms post, hvor jeg indbetaler moms.

Den har jeg indtil videre sat i årsregnskabet som en post, der hedder Moms.

Ialt i alt går det op med kassebeholdningen d. 31/12-2010.

Hvis jeg ikke ikke skal medtage moms, så passer regnskabet ikke så godt længere....

Fra 8260 Viby J.
Tilmeldt 28. Jan 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er det store spørgsmål - Er det noget jeg skal angive på den udvidede? og hvilken rubrik?

Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Angående overskuddet:

Alle de indtægter og omkostninger du har i resultatopgørelsen føres over til overført resultat indeværende år under egenkapitalen. De fleste regnskabsprogrammer gør det automatisk. - Så ja overskuddet skal føres ned under egenkapitalen og derved skal aktiver og passiver gerne på samme beløb.

Med hensyn til moms, så husk de indtægter du har i resultatopgørelsen og de omkostninger du har i resultatopgørelsen er eks moms. Det vil sige du har trukket momsen fra de beløb. Istedet har du noget skyldig moms / tilgodehavende moms stående nede i balancen. Da det bliver afregnet løbende skulle der gerne stå, et kvartal eller et halvt år skyldig / tilgodehavende moms pr. 31/12 - 2010.

Håber det hjalp!

Lifaco - personlig rådgiver og revisor for selvstændige og iværksættere

Fra 8260 Viby J.
Tilmeldt 28. Jan 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for forlaringen, jeg tror nogenlunde jeg har forstået det. Regner lige videre på det og vender evt. tilbage ;)

Mvh.

JImmy

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)