Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Seriøsitet søges

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 28. Apr 11
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej,

 

Jeg må nu give Martin ret langt hen af vejen – verdenen er ikke den samme som før og slet ikke den samme som før finanskrisen.

 

Jeg arbejder selv med professionel software udvikling og det man før i en enkelt licens kunne får mellem 30-200.000 kr. for skal man i dag være heldig at kunne få 10.000 kr. for, der er simpelthen sket et kæmpe skred.

 

Man kan ikke lave om på den virkelighed, men man kan forsøge at finde nye forretningsmåder at takle den på f.eks. ved at udvide sit marked og gå fra at være en lille lokal spiller til en global spiller, og så måske indse at fordi man har et alen langt CV så er det absolut ikke det man får en ordre på i dag.

 

Jeg har lige midt i at lave en ny hjemmeside med et professionelt logo og et design der passer til markedet jeg bevæger mig i.

 

Hvor for man lavet et professionelt logo der appellerer, hvad vil man få at vælge imellem hvis man satte opgaven på Amino Freelancer og hvad koster det hvis man, specielt hvis man ikke er tilfreds i første hug?

 

Jeg valgte at sætte opgaven på auktion på http://99designs.com og fik 173 forslag (alle faktisk i rigtig god kvalitet) for 495USD.

 

Nu skulle jeg så have en ny hjemmeside – jeg er pt. på one.com og dem har jeg faktisk intet at udsætte på, prisen er okay, servicen er okay (det er den faktisk mange steder hvis man er i stand til at komme forbi first level support) – men one.com har dog ikke 2 ting jeg har behov for, dels at have location i US og dels at understøtte LAMP og en one click installation, så jeg valgte HOSTGATOR til 10USD om måneden med frit det hele og fast IP adresse og LAMP. Installation af Drupal7 tog under et minut.

 

Så brugte jeg et par timer på at finde en Drupal template jeg mente passede godt til mit koncept, lavede n mockup som jeg postede dels til designeren af logoet og delt ind i nogle amerikanske relevante fora for at få et feedback på hvordan den blev oplevet med ”amerikanske øjne” og fik et kanon feedback og købte den så for 67USD.

 

I den forbindelse blev jeg så spurgt via nogle der hed http://templatetuning.com om jeg ville tilkøbe nogle ekstra ydelser og jeg valgte to – installation hos min nye udbyder 49USD og ændring af det color scheme så det passede med farver der var valgt i logoet. Alt i alt 211USD.

 

Plump så blev der så på deres hjemmeside lavet et projekt og en projektleder skrev til mig om oplysninger dels om hvordan de fik adgang til min udbyder (og en masse tekniske spørgsmål omkring mit set hvor jeg blot henviste dem til mit administrationsmodul hos udbyderen hvor de fik user id og password – no problem – dem fandt de så selv) og dels om hvilke farver jeg ville have ændret i templaten.

 

Hele processen tog i min tid kanske få timer og den totale omkostning – før jeg selvfølgelig begynder at fylde indhold på hjemmesiden er 706USD.

 

I kan jo så begynde at forsøge at bedømme hvor i Danmark I kan købe dette resultat for ca. 3.800 DKK, heraf hvilket reklamebureau eller logo designer der vil give jer 273 forslag for 2.700 DKK og hvilket Drupal bureau der vil sælge jer en opsat Drupal Site, installeret og med frit farvevalg for 1.100 DKK.

 

Resultatet kan I se her: http://184.172.184.159/~servus/pextdrupal/

 

Det sjove er så, at forretningskoncepterne jeg selv har været igennem i ovenstående faktisk har inspireret mig til at implementere nogle af de sammen i mit eget forretningskoncept og langt hen af vejen giver det faktisk økonomisk mening i forhold til indsatsen.

 

Jeg synes det faktisk her er på plads med et lille omskrevet Piet Hein vers her ….

 ”tæv uforknyt løs på verdenen, men vær forberedt på at den tæver igen”

Fra København
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren.

Jeg er tilbøjelig til at til som udgangspunkt at holde med dig. Hvis ud bemærker tendensen på adskillige online jobboards - freelance eller contractor - så vil udbudsprisen desværre næsten aldrig modsvare hvad en kvalitativ vare koster. Men er det ikke hér hvor du netop bør være sælgeren og skabe trygheden hos kunden?

Jeg har igennem mange år erfaret at det ikke er besværet værd at byde på projekter som allerede er urimeligt langt under markedsværdi, realiteter, m.v. Og det er jo også værd at huske at orsproget "dé som betaler mindst - forventer mest" jo faktisk har et eksistensgrundlag ud fra nogens erfaringer .. ;)

Fra København
Tilmeldt 24. Feb 11
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,6 stjerner givet af 5 person

du kan selv være en trol du ligner også en.. tale pænt for du når ikke langt sådan der.. er færdig sku bare sig min mening.. er ikke mere i det.. så være den voksend og fortsæt dit og jeg  gøre mit.. have en super dejlig dag

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mikael christiansen:

kunne man ikke få e-mail vis nogle byder på ens opgave jeg opdaget først 6 måneder efter den var opsat nogle havde budt på min opgave man kunne få en e-mail og pm

god ide der står øverste på oppe i sin amino.dk profil der er ulæste beskeder , der kunne også stå ulæst tilbud Amino Freelancer

Dette synes jeg kunne hjælpe meget , måske tog nogle også en mindre seriøst når man første opdager opgaven så sent



Mikael, du har helt ret.
Mailservicen har aldrig fungeret og det har vi først fundet ud af for en uge siden.
Det er hammer pinligt og det er vi kede af.
Vi er igang med at redesigne den, så den bliver langt bedre end vi ville have haft den fra start.
Så hold fast, for nu kommer der smæk på :-)


Og så har der forøvrigt aldrig været så mange nye opgaver :-)

De bedste hilsner

Martin

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Er utrolig ambivalent i forhold til denne tråd. Er som udbyder af opgaver glad for at jeg kan få lavet arbejde til en fornuftig pris, men som freelancer træt af, ikke at få opgaver, fordi for mange underbyder, og muligvis også er ligeglad med hvilken kvalitet de leverer.

Står man med en opgave, hvor man godt vil gå lidt på kompromis med kvaliteten, for at få den rigtige pris, er Freelancer et rigtigt godt sted. Og man kan være heldig. Jeg har fået løst opgaver, hvor jeg har fået kvalitetsopgaver til billige penge.

Nogle Freelancer bruger simpelthen Amino Freelancer til at skaffe sig nye kunder, og det er måske dem der gør det rigtige, når det kommer til stykket. Giv en stor rabat i stedet for at købe en annonce, og håb så på, at kunden bruger dig i al fremtid til den rigtige pris. Lykkes det, er det godt gået, og en billig markedsføring!

Men engang imellem går disse tilbud over gevind. F.eks. har jeg i korrespondence med en udbyder erfaret, at man var ligeglad med, om et regnskab overholdt lovens krav. Bare man fik nogle tal man kunne indberette til SKAT så billigt som muligt. Det er vel ikke det, der er meningen. Men det er jo op til den enkelte udbyder og byder, hvor langt man vil gå.

Som Freelancer skal man dog også lige se på, hvad er det for en opgave, og hvilke bud ligger der i forvejen. Hvis man synes at prisniveauet er for lavt, synes jeg det er bedre at holde sig væk. Jeg har oplevet, at jeg som udbyder, lige inden deadline, fik bud, over maksimumprisen, der ikke engang tydede på, at byderen havde sat sig ind i opgaven. Dette er direkte useriøst og spild af begges tid.

Et eller andet sted kunne jeg godt ønske mig, at udbyder kunne angive om kvalitet var vigtigere end pris eller omvendt. Ved dog ikke, om det vil have den ønskede effekt.

mvh
Michael

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Jeg tror ikke rigtigt du kan sige hvad Amino Freelancer er og hvordan folk bruger den.
Der er mere end 7.000 freelancere og de har vel alle deres priser, kvaliteter og ideer.
Dertil er der mange opgaver fra mange forskellige virksomheder og de kommer ikke kun for at få det billigt.

Bevares nogle virksomheder gør, men der er helt sikkert andre der ikke gør.

Hvis jeg var freelancer, så ville min strategi være at lave 10-20 "billige" jobs og udføre dem perfekt.
Så ville jeg sole mig i mine flotte ratings og sætte prisen godt op, med det argument at jeg var hammer dygtig og at det var fuldt dokumenteret.

Så ville jeg selektivt byde på opgaver, hvor jeg fornemmede at det mere var kvalitet virksomheden gik efter og undgå alle andre. Var jeg i tvivl, ville jeg spørge dem i det nye åbne "Spørgefelt" før jeg bød.

Du kan forøvrigt nu også sætte en min. timepris og opgavestørrelse, så du ikke bliver inviteret til de lave bud.
Når mange bruger den funktion, så vil vi, når virksomhederne laver et udbud, vise dem hvor mange gode freelancere de går glip af, ved at sætte lave bud. På den måde vil vi forsøge at få priserne lidt i vejret, men vi mangler data for at gøre det.

Så med andre ord, så er Amino Freelancer et godt sted for alle, bare man formår at bruge servicen på en god måde. Og vi prøver så godt vi kan at lave redskaber, så alle får en god oplevelse, uanset om man er dyr eller billig.

De bedste hilsner

Martin

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael V. Kristensen:
Nogle Freelancer bruger simpelthen Amino Freelancer til at skaffe sig nye kunder, og det er måske dem der gør det rigtige, når det kommer til stykket. Giv en stor rabat i stedet for at købe en annonce, og håb så på, at kunden bruger dig i al fremtid til den rigtige pris. Lykkes det, er det godt gået, og en billig markedsføring!

Jeps Amino er for mit vedkommende det eneste sted jeg markedsfører mig - har ikke engang en hjemmeside. Og jo de annoncekroner man IKKE bruger, er selvfølgelig penge man heller ikke efterfølgende skal tjene på sin kunde. MEN jeg vil nu alligevel sige, jeg kan dog kun tale for mig selv, at det ikke betyder at prisen på freelancer bliver sat anderledes sammen, end det gør for de andre kunder (som er af slagsen der kommer helt af sig selv, fordi de kender nogen, der kender en, hvis onkel jeg har lavet noget for.)

Mht til useriøse bud, så oplever jeg den i min branche lidt omvendt -mange udbydere lægger slet ikke nok informationer ud til at man alene ud fra dette kan komme med et realistisk bud.

Mvh Jannie

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Falkenberg Johansen:

Det er meget fint det Martin siger her, jeg har set/hørt klippet før. Men det ændrer altså ikke ved at vi er mange der synes vi spilder vores tid på at byde ind på Amino Freelancer.

Personligt synes jeg hele Amino skulle være et betalingssite, så alle gav 99,- om måneden for at være med. Så kunne der måske være en udvidet del (Amino Plus) til kr. 149,- eller lignende.

På den måde ville der være mere seriøsitet over hele linien?!

//Søren

Det lyder lidt som om du ikke har opdaget det, men den første side du lander på når du gør entre' på Amino.dk er debatten, hvis du tog alle gratis profilerne væk fra debatten ville du flå hjertet ud af amino. 

Derudover er en stor del af Aminos brugere i opstartsfasen med deres respektive virksomheder, dette gør at pengene ofte er små. Segmentet matcher derfor muligvis ikke din type virksomhedSmile

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)