Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blog om Hærens Reaktionsstyrke Uddannelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København NV
Tilmeldt 23. Mar 08
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Fra d. 1. Juni starter jeg på Hærens Reaktionsstyrke Uddannelse i Livgarden, på Høvelte Kaserne. Uddannelsen er en overbygning på værnepligten (Hærens Basis Uddannelse), hvor personen uddannes til deltagelse i internationale missioner. I mit tilfælde vil det sige at jeg bliver en del af ISAF 13 styrken, og skal til Afghanistan i februar 2012.

I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at lave en blog, hvor jeg vil dokumentere de ting vi lærer under uddannelsen, og senere de ting vi foretager os i Afghanistan. Her kunne jeg godt tænke mig at dokumentere disse ting på video, og skal herved have anskaffet mig et hjelmkamera og også gerne et almindeligt, lille hd kamera. Så mit første spørgsmål går på, om der er nogen der har forslag til hvordan jeg skal rejse kapital til sådan en fætter? De ligger omkring 6000 kroner. Jeg ville hjertens gerne finde en til at sponsorere det, mod reklame.

Blog'en kommer til at køre på Wordpress, og jeg er i fuld gang med at lave et flot og spændende tema hertil. Det tekniske i at lave siden, vil jeg mene jeg har rimelig godt styr på, men jeg vil stadig hjertens gerne have forslag til hvad der kunne gøre siden interresant.

Min "målgruppe", må jo være folk der selv har tænkt på at søge HRU, og pårørende til soldater og så videre. På sigt ville jeg da gerne kunne hive lidt penge ind på reklame, og i den forbindelse har jeg også adgang til adsense, fra en anden hjemmeside jeg har. Affilliate marketing kunne jo helt klart også være en ide? Så forslag til hvordan man kunne hive en skilling ind, og hvordan jeg skal tiltrække min målgruppe er meget værdsat.

Min umiddelbare fornemmelse siger mig at jeg nemt vil kunne få en god pagerankgoogle, når folk søger på HRU eller Hærens Reaktionsstyrke Uddannelse, men en smule god SEO. Skulle der være kommentarer eller forslag hertil, hører jeg også hjertens gerne fra jer.

Jeg vil også gerne høre fra jer hvis i har forslag til hvilke funktioner der vil gøre min side spændende.

Alt konstruktiv kritik, ville jeg sætte stor pris på, anything that cross' your mind (:

På forhånd tak

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Herlevsen:
I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at lave en blog, hvor jeg vil dokumentere de ting vi lærer under uddannelsen, og senere de ting vi foretager os i Afghanistan. Her kunne jeg godt tænke mig at dokumentere disse ting på video, og skal herved have anskaffet mig et hjelmkamera og også gerne et almindeligt, lille hd kamera. Så mit første spørgsmål går på, om der er nogen der har forslag til hvordan jeg skal rejse kapital til sådan en fætter? De ligger omkring 6000 kroner. Jeg ville hjertens gerne finde en til at sponsorere det, mod reklame.

Selv om jeg er en halv gammel fætter og det meste af mit hår HAR skiftet farve, så har jeg kontrakt med forsvaret, om ikke det bare er Hærens reserve.

Jeg syntes din ide er sympatisk, selvom jeg er ikke sikker på du kan tjene de stor penge på det, Det jeg kan godt lide er at du udover at ville tjene lidt penge også vil oplyse om hvad der sker. Du bør iøvrigt sikre dig at forsvaret også er med på ideen

Hvis du vil, så vil megahost.dk gerne sponsorere et domæne og webhotel , har det interresse er du velkommen til at kontakte mig

Fra København NV
Tilmeldt 23. Mar 08
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik. Jeg sætter stor pris på at du er villig til at hjælpe mig med mit projekt, og jeg vil naturligvis ikke takke nej (: Jeg skriver lige en privat besked til dig snarest.

Jeg skal selvfølgelig lige have projektet godkendt, men den regner jeg med at tage med min delingsfører eller kompagnichef, men jeg kunne ikke forestille mig det skulle blive et problem.

Jeg vil også gerne have ideer til et domænenavn til siden? Gerne noget der indeholder hru, soldat og lignende ord.

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Herlevsen

Super, at du gerne vil fortælle. Jeg kan ikke lade være med undre mig lidt over karakteren af dine spørgsmål. De er meget praktiske. Er du på det rene med:

  • hvor meget ønsker du at lægge ud om dig selv og dine kammerater?
  • hvilke episoder vil du fortælle om og hvilke vil du ikke?
  • hvad er motivationen for at skrive?

...og det er ikke fordi, at du skal redegøre over for mig :)

Hvis du er afklaret så har jeg et par ideer til at komme i gang:

En af de første og mest kendte soldaterbloggere hedder Colby Buzzell. Han skrev i 2003 om den amerikanske invasion af Irak som soldaten på jorden. Det kom der til sidst en bog ud af. Den hedder "my war".

På krigeren.dk kan du også finde blogs fra Afghanistan.

Anbefaling: Skriv - glem alt om udstyr og teknik for en stund - og kom i gang med at skrive. Kun sådan finder du ud af om det virkelig er dig.

Har du brug for uddybning af noget af ovenstående, så siger du bare til.

/Søren

Fra København NV
Tilmeldt 23. Mar 08
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren, tak for svaret.

Tanker vedrørende indholdet på sitet/blog'en har jeg bestemt gjort mig. Min motivation for dette indlæg, var at få et blik på, hvad andre folk end mig selv, ville finde interessant, på sådan en side.

Jeg kunne godt tænke mig at følge min gruppe meget tæt, i stort set alle de ting vi laver, og kunne især godt tænke mig at lægge vægt på de øvelser vi kommer på, da det er hvad jeg selv synes er allermest interresant. Men det er jo ikke sikkert at det er hvad andre helst vil høre om, så jeg vil egentlig gerne komme rimelig vidt omkring.

Min motivation for at skrive er både at jeg synes at det er sjovt, at jeg gerne vil lære noget mere om internettet, men jeg tror også at jeg kan bruge det til at bearbejde nogle af de ting vi kommer ud for.

Tak for dit input og tak for linkene, dem vil jeg studere. (:

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)