Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blogger spørgsmål !

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino Folk !

Jeg håber i kan hjælpe :)

Vi er to der er ved at lægge strategi for en kommende blog

Bloggen skal kunne indeholde tekst, billeder, evt. video, links og så skal der være mulighed for at kommentere og med tiden måske være plads til reklamer/banner. 

Umiddelbart tænker vi at bruge surftown og worldpress, lyder det fornuftigt?

Problemet er bare at ingen af os er de store internet- og opsætningshajer. Vi har begge god forstand på computer og lign. bare ikke lige opsætningsdelen. Er det så fjollet at vælge surftown og deres sitebuilder? - Eller burde vi få en prof til at ordne det? - og har nogle erfaring med deres sitebuilder? Vi er meget seriøse omkring projektet, og vil gerne have en brugervenlig og pæn side. Kan dette lade sig gøre?

Vi har læst os frem til at worldpress er sagen, men hvad er det præcis det er og hvad gør det? 

Et andet spørgsmål vi har diskuteret, og ikke kan finde entydigt svar på er: Må man linke til andre sider uden deres accept? Eksempelvis hvis vi anmelder et produkt, en blog eller en virksomhed?

Det blev til mange spørgsmål, hold da op for en mundfuld !

Vi glæder os til at høre alle jeres kompetente svar !

/På forhånd tak !

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Blogger.

Wordpress er et genialt CMS-system. Jeg vil anbefale jer, at I læser lidt grundigere om emnet, så I har det basale på plads, når I skal arbejde med det, men grundlæggende er det meget brugervenligt.

Hvis I ikke selv magter opgaven om at opbygge siden og ønsker et unikt design fra start, så kan I tage kontakt til enten:

Blogeksperten.dk eller WPDK.dk

De har i hvert fald fingeren på pulsen, når det gælder Wordpress.

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Blogger.

Som Casper også skriver så vil jeg også vælge Wordpress. Du skriver I har forstand på computere så tror jeg ikke det bliver særlig svært for jer at lære systemet at kende. Der er der også mulighed for at kunne blogge med tekst, billeder, video og links. :-) Hvis man syntes man mangler noget på bloggen er der stor sandsynlighed for at kunne finde et plugin der løser dit problem som kan downloades gratis. Hvis der opstår problemer som I ikke selv kan løse kan I altid skrive herinde på Amino der er en masse hjælpsomme mennesker der kan guide jer igennem diverse problemer. De fleste problemer med Wordpress kan også Googles. :-)

For at kunne køre Wordpress skal I købe et hvilket som helst webhotel med PHP! :-)

Håber det hjalp lidt!

Mvh,
Daniel.

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Fra Froðba, Færøerne
Tilmeldt 12. Sep 08
Indlæg ialt: 180
Fra  Polarskelti Skrevet kl. 03:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Dejligt at I vil springe ud i et nyt projekt. Det er altid spændende at prøve noget nyt.

Ud fra det I beskriver vil Wordpress være et rigtig godt bud til at håndtere jeres indlæg og kommentarerne fra jeres brugere.

Wordpress er supernemt at sætte op, og man kan hurtigt få lavet et flot design.

Alt efter jeres budget, kan I jo prøve at starte selv. Jeg vil anbefale jer at bruge Gigahost.dk da jeg har gode erfaringer med dem, og fordi I får ubeskriveligt meget plads på jeres webhotel til under 1 krone om dagen. Jeg har selv brugt dem og bruger dem i stor stil - især den del at jeg kan oprette alle de databaser jeg har lyst til. 

Hvis I får brug for hjælp, skal jeg gerne hjælpe jer med at komme igang.

Har I et domænenavn? Har I noget konkret klar? Tekst til hjemmeside? Layout? Design?

Med venlig hilsen

Thomas Skipper

www.iwant.dk (og ja, den hjemmeside er også på en Wordpress. Og designet har jeg selv lavet)

Hvad sker der mon på Polarskelti.com? 

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle sammen !

Tusind tak for jeres fine fine svar! Hvor er det dejligt at der er så mange mennesker som gider at hjælpe !

Vi er begge kandidat studerende og har af den grund lige et hav af eksamener der skal overståes. Men når det er gjort skyder vi for alvor projektet igang.

Umiddelbart tror jeg gerne vi vil forsøge at rode med indstiller og hele molevitten selv. Det er jo noget vi gerne vil lære ;)

Med hensyn til navne, så har vi den helt store brainstorm igang. Det er jo en vigtig del af vores 'ansigt' ud til. Men vi har en masse ideer.

Bloggen kommer til at omhandle os og vores færden i den oplevelsesøkonomiske arena. Vi rejser faktisk et halvt år ud i verden hvor vi vil opsøge oplevelser og så blogge om dem. 

Thomas, tusind tak fordi du vil være behjælpelig, hvor er det sødt af dig!

Må vi eventuelt kontakte dig i løbet af sommeren hvis det bliver nødvendigt?

Vi har allerede en klar vision for layoutet, og det er netop det vi er bange for at sitebuilders ikke kan leve op til.

Igen, tak for svar alle !

/De to uni (snart blogger-) piger Surprise

Fra Højer
Tilmeldt 23. Feb 11
Indlæg ialt: 156
Fra  WnB Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale jer at bruge artisteer til at lave designet, som Thomas Skipper også har gjordt :)

/Jesper

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas !

Mange tak for dit svar !

Vi har lige skrevet et længere indlæg, men ville lige være sikker på du så det :)

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det et nemt program at bruge, eller hvad er det der gør dette specielt godt?

Forresten, er det så ikke en ide at sørge for Webhotel og lign før vi begynder at kigge nærmere på worldpress ?

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Det tager aldrig lang tid at sørge for et webhotel. :-) Alle webhoteller der udbyder PHP kan også køre Wordpress. Du er mere end velkommen til at skrive til mig når I skal vælge et så skal jeg nok hjælpe jer igennem det hvis I har nogle problemer. :-)

Mvh,
Daniel.

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Fra Froðba, Færøerne
Tilmeldt 12. Sep 08
Indlæg ialt: 180
Fra  Polarskelti Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep - jeg har set jeres jeres indlæg - og I er meget velkomne til at kontakte mig.

@Jesper - det er korrekt at jeg har brugt Artisteer. Det er et godt program til hurtigt at få noget på lavet, men det halter stadigvæk på flere områder, så efterfølgende har jeg været inde og manuelt style resten færdigt på min side iwant.dk

Mvh

Thomas Skipper

Hvad sker der mon på Polarskelti.com? 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)