Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed ved siden af studie

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 276
Fra  Startenwebshop.dk Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg springer direkte til sagen. Jeg er studerende og modtager i den forbindelse udeboende SU. Jeg har ved siden af et deltidsjob hvor jeg hver år sørger for at holde mig under de 80.000 som er maksimum man må tjene som studerende, for at det ikke går ud over ens SU. Nu er "problemet" bare dét at jeg så småt er begyndt at tjene penge på internettet og ønsker hverken at give slip på mit studiejob eller min SU.

Jeg har ladet mig fortælle at en løsning kunne være at starte en virksomhed hvor i de penge jeg tjener på nettet går som indtægt og blot lader de penge jeg tjener blive i firmaet indtil jeg er færdig med at studere. Er der nogle der ved om denne løsning kan benyttes rent praktisk og selvfølgelig er lovlig osv.? og er der forskel på om det er en enkeltmandsvirksomhed eller et ApS hvis man skal kunne benytte denne løsning

På forhånd mange tak for de besvarelser der skulle komme

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du søger lidt her på Amino, kan du finde mange posts der svarer på dine spørgsmål :-)

Men for lige hurtigt at opsummere, så kan du benytte virksomhedsskatteordningen i din enkeltmandsvirksomhed, og på den måde spare op i virksomheden. Du kan også benytte et ApS eller A/S.

Og lige til sidst, fribeløbet for SU ligger på lidt over 8000kr/mnd, så det er nærmere ca. 96.000kr du må tjene om året :-)

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Svaret er VSO, hvilket også fremgår af SU-styrelsens egen hjemmeside. Alternativt kunne du overveje, hvorvidt du overhovedet har brug for SU'en, selvom mange danskere opfatter det som en menneskeret. Ved at fravælge én måneds SU bliver dit fribeløb forhøjet med 17.432 kr.

Fra Rødovre
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 276
Fra  Startenwebshop.dk Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for de besvarelser :)

Fra Næstved
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du skal dog vurdere 2 ting. 

Er det en hobbyvirksomhed?

Hvilken virksomhed driver du (er du afhængig af eksempelvis én indkomstkilde?)

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Fra Rødovre
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 276
Fra  Startenwebshop.dk Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

TD:

Du skal dog vurdere 2 ting. 

Er det en hobbyvirksomhed?

Hvilken virksomhed driver du (er du afhængig af eksempelvis én indkomstkilde?)

Altså det kan vel godt gå under betegnelsen hobbyvirksomhed. Idet det er på deltid og med fleksible arbejdstider. Derudover er jeg ikke afhængig af noget bestemt økonomisk resultat, da jeg lever fint af min SU og mit job og min forretningsmodel er ikke noget der kan efterlade noget negativt resultat. Det eneste jeg ønsker er blot at have de penge jeg tjener til gode og have dem stående i firmaet som egenkapital som jeg så evt. kan udbetale som privatforbrug den dag jeg er færdiguddannet, således at det ikke går udover min SU.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)