Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsskat ifm. VSO

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er ved at lave min selvangivelse og vil i den forbindelse gerne benytte mig af virksomhedsskatteordningen.

Sidste år foretog jeg en frivillig indbetaling til skat lige inden nytår. Indbetalingen foretog jeg fra min private bankkonto og den er derfor ikke bogført i min virksomhed.

Efter at have indsendt selvangivelsen modtager jeg jo på et tidspunkt en årsopgørelse, hvoraf det bl.a. fremgår, hvad jeg præcist har betalt i virksomhedsskat.

Når jeg på et tidspunkt modtager den opgørelse, så kan jeg vel tillade mig at refundere betalingen af virksomhedsskat ved at lave en overførsel fra min erhvervskonto til min privatkonto?

Og når jeg så når til at skulle lave regnskab for 2011, så inkluderer jeg ikke den overførsel i opgørelsen af hævninger for 2011 (til brug ifm. VSO).

Er ovenstående korrekt antaget?

/Stefan

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Stefan Lyager Jensen:

Hej Aminoer,

Jeg er ved at lave min selvangivelse og vil i den forbindelse gerne benytte mig af virksomhedsskatteordningen.

Sidste år foretog jeg en frivillig indbetaling til skat lige inden nytår. Indbetalingen foretog jeg fra min private bankkonto og den er derfor ikke bogført i min virksomhed.

Efter at have indsendt selvangivelsen modtager jeg jo på et tidspunkt en årsopgørelse, hvoraf det bl.a. fremgår, hvad jeg præcist har betalt i virksomhedsskat.

Når jeg på et tidspunkt modtager den opgørelse, så kan jeg vel tillade mig at refundere betalingen af virksomhedsskat ved at lave en overførsel fra min erhvervskonto til min privatkonto?

Og når jeg så når til at skulle lave regnskab for 2011, så inkluderer jeg ikke den overførsel i opgørelsen af hævninger for 2011 (til brug ifm. VSO).

Er ovenstående korrekt antaget?

/Stefan

I forbindelse med opgørelsen af de forskellige konti, indskudskonto - kapitalafkastgrundlag - Konto for opsparet overskud, så bør beløbet fremgå som "hensat til senere hævning".

Hvis dette ikke er tilfældet, så vil en hævning i 2011 betragtes som en almindelig hævning.

Tonny

PS. Det kan også være, at beløbet er bogført på en mellemregningskonto, hvorfor denne i givet fald kan hæves uden nogen konsekvens.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)