Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning af Magentoshop

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har efter en del besvær, fået en Magentoshop.

Desværre er der ikke meget der tyder på, at vi får et langt og lykkeligt forhold til den leverandør vi har valgt. Desværre, for vi vil jeg helst have at ting der fungerer, bare passer sig selv. Men da det ikke rigtigt fungerer, har vi besluttet os for allerede nu, at undersøge hvilke andre muligheder vi har.

Det er som nævnt en Magentoshop, og vi har underskrevet en 12 mdr. aftale, som vi naturligvis overholder.

Men kan vi uden problemer flytte shoppen når de 12 mdr. er gået, eller skal vi starte helt forfra? Det vil tage mange måneder at få alle produkter lagt op, og det vil være ret uoverskueligt hvis vi skal begynde helt forfra, i forbindelse med et skift. Er der nogen måde at sikre, at arbejdet ikke er spildt, og kan man i det hele taget "bare" flytte en shop fra en udbyder til en anden?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

igang:

Vi har efter en del besvær, fået en Magentoshop.

Desværre er der ikke meget der tyder på, at vi får et langt og lykkeligt forhold til den leverandør vi har valgt. Desværre, for vi vil jeg helst have at ting der fungerer, bare passer sig selv. Men da det ikke rigtigt fungerer, har vi besluttet os for allerede nu, at undersøge hvilke andre muligheder vi har.

Det er som nævnt en Magentoshop, og vi har underskrevet en 12 mdr. aftale, som vi naturligvis overholder.

Men kan vi uden problemer flytte shoppen når de 12 mdr. er gået, eller skal vi starte helt forfra? Det vil tage mange måneder at få alle produkter lagt op, og det vil være ret uoverskueligt hvis vi skal begynde helt forfra, i forbindelse med et skift. Er der nogen måde at sikre, at arbejdet ikke er spildt, og kan man i det hele taget "bare" flytte en shop fra en udbyder til en anden?

Hej igang. Tillykke med shoppen :-)

Magento er jo open-source og medmindre du har valgt én SAAS-løsning, kan du nemt flytte din shop til en anden leverandør.

Typisk foregår det blot ved at du henter dine filer og database ned og uploader hos den nye leverandør.

-De fleste vil sikkert være dig behjælpelig med den opgave. Fx. migrerer vi gratis kundernes shops når de vælger et rigtigt magentohotel.

Har du valgt en såkaldt SAAS-løsning (hvor shoppen leveres som et produkt og ikke blot et webhotel) skal du nok lige nærlæse aftalen med din leverandør.

Jeg kunne ikke forestille mig at nogen har interesse i at stavnsbinde kunderne mod deres vilje, så mon ikke du kan få udleveret kilden til shop. :-)

Ser det helt sort ud og kan du ikke få fat i dine data, findes der gode muligheder for at exportere dine produkter fra shoppen og over i en magento som ikke er låst af din leverandør.

-Men den løsning er nok sidste udvej og forudsætter en smule manuelt arbejde med at sætte shoppen op etc.

Håber det giver svar på dit spørgsmål.

God vind med shoppen!

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke så teknisk skarp, men jeg gætter på at det er en SAAS-løsning, da det er en pakke med shop, hosting osv.

Jeg har nu valgt at tage sorgerne på forskud i forbindelse med dette projekt, så jeg vælger at gå ud fra at jeg ikke kan få fat i mine data.

Men hvis der er muligheder for exportere dem, vil jeg fortsætte arbejdet med at lægge flere varer op, og sætte nogen i gang med at finde ud af hvad vi gør, og hvem der skal gøre det :o)

Så tak for svaret, nu er jeg lidt mere rolig. Kunne ikke rigtigt overskue at skulle spilde rigtigt mange timer, med noget der viser sig at være formålsløst.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel din egen webshop og hvis du har adgang til en ftp-server samt mySQL serveren, så kan du i princippet flytte det hele på et par timer :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan gøre det for et lille beløb skriv pb

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

jjn:
Det er vel din egen webshop og hvis du har adgang til en ftp-server samt mySQL serveren, så kan du i princippet flytte det hele på et par timer :-)

Problemet (ud over egen mangel på teknisk forståelse) er, at vi ikke har adgang til noget som helst, andet end administrationsmodulet til shoppen. Så der er ikke meget at gøre det.

Om vi så kan få adgang til det, er et godt spørgsmål. Som udgangspunkt vil jeg gætte på at det kan vi ikke, men det kan selvfølgelig være at jeg kan blive positivt overrasket :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Toke Bohl:
Jeg kan gøre det for et lille beløb skriv pb

Hej Toke

Der er vi slet ikke nået til endnu. Dette var bare for at finde ud af om det i det hele taget kan lade sig gøre, for ellers skulle vi til at finde ud af hvad næste skridt skulle være, for ikke at spilde mere tid.

Næste skridt bliver at finde ud af hvad der skal ske, og hvem vi skal bruge og alt det praktiske. Men det lægger jeg over på en anden denne gang, for jeg er efterhånden blevet ret træt af webshopudbydere :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Randers
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville da i hvert fald starte med at skrive til jeres nuværende leverandør og høre om I kan få adgang til FTP og database-administration på jeres shop. For hvis I kan det, så er der som Powerhosting skriver slet intet problem i at flytte shoppen. Held og lykke med det :)

Full-service webburea: WebPilots.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Randi:

Jeg ville da i hvert fald starte med at skrive til jeres nuværende leverandør og høre om I kan få adgang til FTP og database-administration på jeres shop. For hvis I kan det, så er der som Powerhosting skriver slet intet problem i at flytte shoppen. Held og lykke med det :)

Hvis de svarede på vores henvendelser, ville vi slet ikke gå i disse tanker :o)

Men selvfølgelig gør vi forsøget, når vi når dertil.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)