Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den nye, lokale radiostation - eller DJ?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Hobro
Tilmeldt 17. Nov 10
Indlæg ialt: 46
Fra  VibeFM Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej iværksættere,

Mit navn er Daniel Frank. Jeg er nok mest kendt for at være radiovært, hvilket er min største passion i livet. Jeg har også altid haft en gejst for at vende plader til større live-arrangementer som DJ, bare ikke i nær så store baner.

Egentligt var det min plan at starte min egen lokale radiostation, hvilket jeg har drøm om et par år. Men da jeg har gået de sidste år på SU, først lige blevet færdiguddannet web-integrator, kun lige kommet i fagforeningen og skal til at tjene til dagen og vejen - må jeg nok sande, at det nok vil blive svært for mig at sætte noget så stort til værks, når selv min egen private økonomi ikke er på den stærke side. Det er trods alt ret dyrt at drive radiostation idag med afgifter, udgifter til udstyr, løn, markedsføring osv. osv. osv...

Det hænder, at mange brugere på Amino fortæller om deres idéer om at starte deres egen radiostation. Men er det bare for at gøre det? Vil man bare spille musik og råbe og skrige i en mikrofon, og slynge "Dong"-jinglen på af og til?

Sådan sidder mine kort ikke på hånden. Jeg har en forholdsvis længere karriere bag mig. Allerede som 16-årig startede jeg som praktikant på Radio Limfjord, Nykøbing Mors. Nu er jeg 22 og har været radiovært på omkring 3 andre radiostationer indtil nu. Desværre er jeg pt. ikke ansat som radiovært nogen steder, og jeg savner det som bare pokker. Jeg savner at gå og nusse med opsætninger af afviklingssystemer, dagrotationer, som søger for at musikken bliver "blandet sammen", produktionen af radio-jingler, program tilrettelæggelserne og en stab af medarbejdere man kan skabe nye, trygge rammer sammen med.

Så gør dog noget ved det, Daniel! Du har idéen, du har evnerne...

Men bare ikke økonomien. Og så længe jeg ikke har den private økonomi i orden, hvordan kan jeg så regne med at have fx. banken på min side når der skal drives erhverv? Måske tænker jeg for meget.

Dette afholder mig dog ikke fra mine iværksætter-planer. For hvis ikke jeg kan fuldføre min drøm om at starte den lokale radiostation (lige nu), så kan det vel ikke så dyrt at starte et erhverv i den lille afdeling som lokal event-DJ. Jeg bor i Hobro, og er allerede ansat hos et nordjysk event-firma, men jobbene ligger langt udenfor mine omgivelser og da jeg hverken har bil privat er selv dét svært for mig at vedligeholde. Men hvis jeg startede som selvstændig event-DJ, mon så ikke oddsene var lidt bedre?

Jeg mener, tit og ofte er der mange arrangementer i nærheden af Hobro - som faktisk er til at komme. Med det fornødne udstyr - en DJ-pult, min kuffert med CD'er og så måske et sæt højttalere og en god ven med bil - ville dette så ikke være en god start?

Nok er jeg mest nyttig som radiovært på en fastliggende station, men det er ikke nær så dyrt at tage musikken med sig og spille ved arrangementer - og måske kunne der komme noget godt ud af det i sidste ende. Måske kunne jeg være heldig at få en god økonomi ud af det, så jeg kan spare op til at fuldføre min store drøm?

Du er meget velkommen til at kommentere på dette indlæg. Gode idéer, forslag eller spørgsmål - eller måske opbakning. "Et spark i røven", som den store Amino-boss ville kalde det.

Tak fordi du lytter.

Mvh. Daniel Frank

"Verdens Bedste Radiovært"

www.danielfrank.dk

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)