Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis eller betalt service??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 10
Indlæg ialt: 35
Fra  eDesigner Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens!

Jeg arbejder pt. på en hjemmeside som yder en service for både private og erhversfolk inden for et bestemt branche. Der er ingen af sin slags på nettet i dk, så håber på stor succes når siden lanceres.

Men jeg er kommet i det dilemma, hvori jeg er i tvivl om jeg skal gøre siden gratis fra starten af og så senere gøre en del af sitet til en betalt service. Det vil dog stadig være muligt at betnytte sitet på en gratis profil, men med begærnsninger i et vis omfang. Eller at jeg skal gøre hele sitet til en betalt service fra starten af.

Brugerne som kommer til at betale for servicen er erhvervs folk.

Skriver jeg allerede sitets testamente hvis jeg først gør det gratis og så senere tager betaling for det?

Fordelen i mine øjne er at jeg hurtigere kan skaffe brugere, men med en mulighed for at folk stopper med at bruge sitet når der kommer betaling.

Hvad er Jeres erfaring i sådan en situation? Eller har i nogle gode råd?

Håbe i kan hjælpe mig med at finde en løsning.

MVH Jonas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Lav 10 dages gratis trial  

Tilmeldt 28. Dec 10
Indlæg ialt: 35
Fra  eDesigner Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Toke Bohl:

Lav 10 dages gratis trial  

Problemet kan være i starten at de måske ikke kan udnytte deres 10 dage trial hvis der ikke er nok brugere.

Men jeg kunne selvfølgelig lave 1-2 mdr. gratis trial eller gøre servicen gratis til en bestemt dato?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Toke Bohl:

Lav 10 dages gratis trial  

2 mdrs gratis Pro-profil eller en begrænset gratis profil :-)

Alternativt kan du jo altid lade dig inspirere af Amino og Amino-plus :-)

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

eDesigner.dk:

Toke Bohl:

Lav 10 dages gratis trial  

Problemet kan være i starten at de måske ikke kan udnytte deres 10 dage trial hvis der ikke er nok brugere.

Men jeg kunne selvfølgelig lave 1-2 mdr. gratis trial eller gøre servicen gratis til en bestemt dato?

Nu ved jeg ikke helt hvad det er du vil tilbyde folk ..

Men jeg ville nok lave sitet gratis de første 6 mdr. Og herefter tage betaling for erhversfolket, som benyttet sitet. På den måde har du mulighed for at skaffe en masse brugere/trafik og mulighed for at skabe kunder til de erhvervsfolk som benytter dit site.
Herefter skal de så betale ( erhverv ) - Og det skal de nok gøre, hvis dit koncept bringer kunder nok i deres biks..

Det var en mulighed .. ^

Mvh. Martin

Tilmeldt 28. Dec 10
Indlæg ialt: 35
Fra  eDesigner Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det bliver nok en 2 mdrs. gratis VIP/Pro profil jeg starter med :)

I skal have tak for jeres input!

Hvis der er andre der har ideer så kom endelig med dem :)

Tilmeldt 28. Dec 10
Indlæg ialt: 35
Fra  eDesigner Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Jensen:

Nu ved jeg ikke helt hvad det er du vil tilbyde folk ..

Men jeg ville nok lave sitet gratis de første 6 mdr. Og herefter tage betaling for erhversfolket, som benyttet sitet. På den måde har du mulighed for at skaffe en masse brugere/trafik og mulighed for at skabe kunder til de erhvervsfolk som benytter dit site.
Herefter skal de så betale ( erhverv ) - Og det skal de nok gøre, hvis dit koncept bringer kunder nok i deres biks..

Det var en mulighed .. ^

Mvh. Martin

Det havde også været min plan fra starten af, men nu ved jeg selv hvor træls det kan være når en service pludselig går fra at være gratis til at man skal betale for det.

Men har nu besluttet mig for at gøre hele servicen gratis i 3-6 måneder til en bestemt dato. Hvor jeg gør opmærksom på det på sitet. Så må jeg jo se om folk er tilfredse med dette :)

Vil dog stadig sikre de brugere som ikke er interesseret i en betalt service, at de kan benytte sitet på en gratis profil, med nogle begrænsninger.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)