Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Transportpris, container fra Malaysia? Og lidt andre spørgsmål fra en nybegynder :-)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. May 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen, der ved, hvad det cirka koster at få en 20" container FOB fra Penang, Malaysia, til sin forretningsadresse i Danmark?                                                                                                                                                                         Fuld container. Varernes vægt ca. 2,5 ton.                                                                                                          

Jeg regner med at skulle have speditøren til at lave hele arbejdet, inkl. fortoldning osv., da jeg er uerfaren. Bare et ca.tal, så jeg kan regne lidt på sagerne. 

Hvad går en vare ind under mht. told, når det er en færdigforarbejdet vare (klar til detailsalg). Den består primært af et eller andet plast-materiale, men der sidder en relativ lille "dims" på i metal.                                                                    Jeg har fundet frem til, at jeg skal betale 6,5% i told. Men det synes jeg, er temmeligt meget.                                      Betaler man told af transport-udgiften også, eller kun varens pris?

Håber, der er nogen, der lige gider smide et par linier. Og hav en god Store Bededags Ferie allesammen.

Mvh. Sabrina

Fra Nyborg
Tilmeldt 22. Mar 11
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sabrina

som du kan læse under min profil så arbejder jeg hos verdens største transport virksomhed med speciale i fragt herunder air-freight som speditør.

told statsen finder du under vita på told og skats hjemmeside: http://vita.toldskat.dk/

du betaler kun toldafgift af varens værdi under den varegruppe som dine importerede vare høre undre.

pris for container fragt har aldrig været lavere end det er pt - det er enmort billigt at få en container hjem i forhold til hvad det var for nogle år siden - pga raterne er faldet markant. En konkret pris jeg dog ikke komme med men hvis jeg var dig ville jeg kontakte nogle forskellige speidtør og høre hvad de tager for at få den container hjem til dig - husk at sige du skal have en all in pris ellers er der mange der kan finde på at give dig en pris på fragten også kommer der handlings - fortoldnings og andre omk oven i, en all in pris er det nemmest for dig at håndtere.

håber det er svar nok - ellers må du skyde løs :)

DBH

Rune

Tilmeldt 20. May 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rune (Andre må også meget gerne blande sig i tråden)

Tusind tak for dit hurtige svar og gode råd.

Så er det rigtigt med de 6,5% i told, som jeg også har fundet frem til Smile ..... 

Hvis du skal give mig et hint, FOB Penang (Malyasya), All-in til Lolland, er det så nærmest ved de 10.000 kr?       15.000 kr.?    20.000 kr?   Bare hvilket tal, der SANDSYNLIGVIS kommer nærmest. Har godt læst, at de næsten sejler med tab for tiden..... Men de store rederier har nok også lidt at tære på Stick out tongue

Hvor hurtigt skal man læsse containeren af, når den kommer?                                                                                   Hvor lang tids transport skal man regne med fra Penang?                                                                                           Hvor meget koster en 40 fod container i forhold til en 20 fod (Dobbelt op? En halv gang mere? Mindre end 50% mere?)?                                                                                                                                                                           Er en 20 fod container ca. 33 m3?

Puha.... Det er svært, men også meget spændende, når man er nystartet......

Mvh Sabrina

 

 

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune

Nu må du altså se at få læst på ine lektier, Det du siger er altså ikke rigtig.

 

Rune Sejten:

told statsen finder du under vita på told og skats hjemmeside: http://vita.toldskat.dk/

du betaler kun toldafgift af varens værdi under den varegruppe som dine importerede vare høre undre.

Den enste måde at finde den korrekte toldsat er ved at kende dit produkts varekode som du kan finder i toldtariffen søg på toldtariffen.  Når du har den rigtige varekode kan du tjekke den eksakte told og evt. antidumpningstold på http://www.tarif.skat.dk 

Told beregnes udfra varens pris + fragtomkostninger (til første grænse i EU)

Punkafgift: 

Du vil formodel også skulle betale emballage samt evt. plastafgift.  Se mere på SKATs hejmmeside under virksomheder ... vejledning,  "punkafgifter".

 

Du skal nok forvente at såden en container koster dit et sted mellem 15-25.000 kr. at få til langeland.

 

Mvh

Ravn

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune

Nu må du altså se at få læst på dine lektier, for dine udtalelser er altså forkerte.

 

Rune Sejten:

told statsen finder du under vita på told og skats hjemmeside: http://vita.toldskat.dk/

du betaler kun toldafgift af varens værdi under den varegruppe som dine importerede vare høre undre.

Den enste måde at finde den korrekte toldsat er ved at kende dit produkts varekode som du kan finder i toldtariffen søg på toldtariffen.  Når du har den rigtige varekode kan du tjekke den eksakte told og evt. antidumpningstold på http://www.tarif.skat.dk 

Told beregnes udfra varens pris + fragtomkostninger (til første grænse i EU)

Punkafgift: 

Du vil formodel også skulle betale emballage samt evt. plastafgift.  Se mere på SKATs hejmmeside under virksomheder ... vejledning,  "punkafgifter".

 

Du skal nok forvente at såden en container koster dit et sted mellem 15-25.000 kr. at få til langeland.

 

Mvh

Ravn

 

Tilmeldt 20. May 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak. For hvert svar kommer der nok 2 nye spørgsmål. Smiler.

Jeg har fundet stregkoden på varen. Den starter med 7, mellemrum, 91xxx (5 tal), mellemrum, 5 tal igen, mellemrum, 7. Dvs ialt 12 tal. Er det den kode, jeg skel ind og slå op, og hvor gør jeg det? Der står en masse forvirrende om TARIC3, og meget mere.

Antidumpning, emballage-, plast-, punkt-afgift...... Puha.... Det lyder dyrt Tongue Tied                                                     Punktafgift er, så vidt jeg har set, kun på nydelsesmidler, chokolade, batterier og lidt forskelligt. Eller? Det drejer sig om plastik-dimser til kæledyr.

Så lige på Skat.dk, at man også skal betale DANSK moms af hele beløbet, INCL. transport....  Citat:                                                                                                                                                                         "Moms
Du skal beregne dansk moms, når du køber varer fra momsregistrerede virksomheder i andre EU-lande, da varen sælges til dig uden moms. Momsen kaldes erhvervelsesmoms. Hvis du importerer varer fra lande uden for EU, skal du som hovedregel betale dansk moms. Denne moms kaldes importmoms. Importmomsen beregner du af varens toldværdi tillagt told og andre afgifter. Toldværdien er den pris, der står på din faktura, tillagt forsendelsesomkostninger."   
                                                                                                                                     
Men hvis det er et dansk firma, der er speditør, betales momsen af transporten vel til dette firma.                             Og skal man så betale 25% moms af hele containeren oveni (eller af varernes indkøbspris + told).                        Dette beløb bliver vel så modregnet i salgsmomsen, når man får varerne solgt, går jeg ud fra.                                    Er det et "trick" fra Told og Skat, så de er rimeligt sikre på at få deres penge hjem?

Det er da voldsomt mange penge, man skal have op, bare for at komme igang. Jeg troede kun, man skulle betale momsen, når varerne blev solgt.

Mvh. Sabrina

 

"

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 

sabbil:

Jeg har fundet stregkoden på varen. Den starter med 7, mellemrum, 91xxx (5 tal), mellemrum, 5 tal igen, mellemrum, 7. Dvs ialt 12 tal. Er det den kode, jeg skel ind og slå op, og hvor gør jeg det? Der står en masse forvirrende om TARIC3, og meget mere.

Umidelbart lyder det ikke til at være nogen varekode det du har fundet.  Varekoden må du se om du kan finde i Toldtariffen, men tro mig det er ikke nødvendigvis let.  http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=170970

Når du har findet den rigtige varekode kan du slå toldsatsen op.

 

sabbil:

 

Tongue Tied                                                     Punktafgift er, så vidt jeg har set, kun på nydelsesmidler, chokolade, batterier og lidt forskelligt. Eller? Det drejer sig om plastik-dimser til kæledyr.

Så er det altså fordi du ikke læser hvad der står, emballage afgift fremgår da tydeligt af oversigten.

Alt afhængig af hvad type plast dit emne er produceret (PVC) skal der betales punkafgift.  Se PVC afgift.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=133667&vId=202462

Med hensyn til Moms betaler du ikke købsmomsen, men den modregnes blot i dit momsregnskab.  Moms af evt. fragt i DK betaler du naturligvis til speditøren.

I fremtiden vil jeg anbefale dig at læse på lektion før du giver dig i kast med sådanne projekter, hvor et fejltri kan blive meget bekostelig for dig.

 

Mvh

Ravn

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tilmeldt 20. May 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn

Tak for dine svar....

Det er jo netop også det, jeg gør: Undersøger tingene, FØR jeg går igang, så jeg får alle udgifterne med i mine beregninger.

Undskyld, hvis jeg har misforstået dette forum (er helt ny her). Det er jo netop fordi jeg er ny, at jeg har BRUG for diverse råd.

Selvfølgelig kaster jeg mig ikke hovedkuls ud i en import, uden at undersøge tingene til bunds.

Tror bare, jeg går op på Told & Skat. De må kunne fortælle mig helt nøjagtigt, om der er punkt-, antidumpning-, emballage- osv- afgift på den vare, jeg vil importere. Selve toldsatsen er de 6,5%, uanset hvor jeg kikker.

Mvh. Sabrina

Fra Holbæk
Tilmeldt 6. May 11
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sabrina,

 

det er svært at sige, jeg ved ikke hvad du præcist producerer? Men går ud fra du blot skal have nogle runde tal at regne videre på.. en container fra Malaysia vil jeg skyde til omkring 10-13.000 inkl baf & caf. - men priserne svinger rigtig meget - så jeg vil anbefale du indhenter priser fra mindst 3 forskellige speditører.

Mht told kommer det an på hvad det er og hvilken brugsegenskab den har. Har du kigget toldkoderne igennem? De findes på nettet. Du betaler importtold af varens pris - ikke af transporten.

håber du kan bruge det til noget

 

Heidi

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Heidi Larsen:
Du betaler importtold af varens pris - ikke af transporten.

 

Undskyld men hvor er det da trættende at folk kloger sig på noget de åbenbart ikke ved noget om! Hvis du mener jeg var forkert i min tidligere påstand om at der også skal betregnes told af fragtprisen bør du da dokumentere dine påstande frem for bare at villede spørgeren.

Der skal betales told af varen pris + transport og forsikrings omkostninger frem til første EU grænse! 

Er du i tvivl om dette så må du hellere læse toldvejledningen 2011-1  se A. 6.1.3.6.  TK art. 32, stk. 1, litra e.

"Ved leveringsomkostninger forstås omkostninger til varernes transport og forsikring samt omkostninger ved lastning og håndtering ved transporten af de indførte varer. De nævnte omkostninger skal medregnes i toldværdien med den andel, der vedrører transporten indtil indførselsstedet i EUs toldområde."

Mvh

Ravn

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)