Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

e-valuta handel

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. May 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går og leger med ideen om at skabe et handelswebsite for en allerede etableret evaluta - valutaen er dog endnu ikke anerkendt som en officiel valuta, hvorfor jeg er lidt i tvivl om reglerne for dette...

F.eks., en bruger indsætter et beløb på min konto, hvorefter jeg krediterer brugeren med de indsatte penge, minus et gebyr jeg vil tage, på hans konto på websitet (lidt ligesom på danske spil).

En anden bruger der allerede er i besiddelse af den såkaldte e-valuta har så indsat noget af sin e-valuta over internettet på mit website. På et tidspunkt bliver de to brugere så enige om en pris for sidstenævnte brugers e-valuta, og de handler - køberen får så sin konto på websitet opdateret med e-valutaen, sælgeren for opdateret med sin konto med beløbet i dkk. Disse brugere kan så handle frem og tilbage med andre (alt efter hvad kursen er på e-valutaen, kan de så tjene eller miste lidt penge). På et tidspunkt bestemmer en person med e-valutaen så at nu vil han trække den ud af sitet, og jeg overfører den tilbage til det system der nu engang håndterer den økonomi (hele den del er over internettet, gebyrfrit). En anden person, som er i besiddelse af DKK på sin konto vil så trække sine penge ud af sitet, angiver et kontonummer, og jeg overfører pengene tilbage til ham.

Der vil selvfølgelig være et minimalt gebyr på handler, på at få overført penge til sin konto osv.

Hvad jeg er interesseret i at få en føler omkring, er om der er en speciel lovgivning omkring dette. Jeg sælger jo ikke rigtig noget - pengene indsættes bare på min konto, hvorefter personen kan handle for dem via mit site, og når han er tilfreds, kan han trække sine DKK ud igen, hvorefter jeg overfører hvad han nu har tilbage, og jeg vil kun tjene på små "transaktionsgebyrer" når brugerne handler internt.

Da jeg ikke har nogle udgifter med moms på, er det så nødvendigt at oprette en virksomhed til det? Hvis mine gebyrer render over 50.000 om året, skal jeg så momsregistreres, eller have CVR nummer? Behøver jeg i det hele taget momsregistreres, da der vidst ikke er moms på gebyrer?

Jeg ville helst gerne holde konceptet så clean som muligt, helst bare som et privat projekt.

// martin

Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Fra  Plain Industry Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Der er nogen ydelser som er fritaget for moms. Jeg ved desværre ikke om dine er fritaget. Kontakt derfor SKAT for at være sikker. Måske du også skulle overveje nogen rådgivning hos en revisor så du er sikker på at gør alt rigtigt til at begynde med.

Mvh
PLI | Affugter

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)