Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Egne affiliate tracking koder

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 309
Fra  Rosenlund Media Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

God aften kære Aminoer.

Jeg er gået i gang med at ekperimentere med egne affiliate tracking koder, og har ledt lidt og fundet noge guides, men det er ikke helt som jeg ønsker da det er helt færdige løsninger. Som software.

Er der nogle der har en toturial eller lign. hvor man kan se hvordan man laver sin egen tracking kode?
- Eller nogen som evt. kan smide en kode op til det.

Det skal helst være i php, da det er det jeg arbejder med lige pt.

Med venlig hilsen og på forhånd tak,

Mads Rosenlund

Sammenligning af TV pakker.

Søg om et af de hurtige lån på laankontanter.dk

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har mit eget tracing system til parfume priser, og det består blot af to levetidsbestemte cookies. Tracking handler jo blot om at kunne spore en bruger fra en kilde (affilaite link), og herefter gemme data på brugeres pc (cookie).

Fra København S
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 309
Fra  Rosenlund Media Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal både bruge en kode til destinationssidens ordrebekræftelsesside. Og en tidsbestemt cookie som du selv nævner.

Det er vel forholdsvis let, men så øvet er jeg dog ikke i php endnu.

Sammenligning af TV pakker.

Søg om et af de hurtige lån på laankontanter.dk

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Der linkes til din dinwebshop.php?partner=9000

Der bliver oprettet en record i cookies_tabel med: partner:9000, tidspunkt, bruger_ip, id

Du opretter en cookie på brugerens pc, og giver den værdien af id (der skal være unik).

Brugeren sendes videre til din webshop.

Brugeren handler og køber.

På ordrebekræftelses siden tjekker du om der er en cookie. Er der det, så oprettet du den som et salg i en anden affiliate_salg tabellen. Her angiver du naturligvis pris,tidspunkt,cookie_id,ordre_id og hvad du ellers vil have med.
 

Fra København S
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 309
Fra  Rosenlund Media Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:

Der linkes til din dinwebshop.php?partner=9000

Der bliver oprettet en record i cookies_tabel med: partner:9000, tidspunkt, bruger_ip, id

Du opretter en cookie på brugerens pc, og giver den værdien af id (der skal være unik).

Brugeren sendes videre til din webshop.

Brugeren handler og køber.

På ordrebekræftelses siden tjekker du om der er en cookie. Er der det, så oprettet du den som et salg i en anden affiliate_salg tabellen. Her angiver du naturligvis pris,tidspunkt,cookie_id,ordre_id og hvad du ellers vil have med.

Super. Jeg har lige siddet og tegnet lidt på et stykke papir. Det giver altid en bedre forståelse når man tegner det :)
- men super forstår lidt af det bedre nu, det er bare hvordan selve php sproget skal se ud.

Grunden til at jeg laver indlægget er at jeg gerne vil prøve at eksperimentere lidt med at lave et lille affiliate netværk hvor jeg bare lidt for sjov kan prøve at lege med diverse koder.

Sammenligning af TV pakker.

Søg om et af de hurtige lån på laankontanter.dk

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja der skal du nok i gang med php.net. Jeg fik rigtig meget ud af at downloade hele dokumationien som HTML hjælpe fil, og gennem gå hver enkelt side. Du får et meget bedre funktions- og sprogkendskab.

Fra København S
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 309
Fra  Rosenlund Media Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay super fedt, den side kender jeg ikke.

Så ved jeg hvert fald hvad jeg skal beskæftige med med i nat :)

Der findes nemlig så meget affiliate software, men det kunne være sjovt på længere sigt at have sit eget lille netværk med et par små webshops, især da der ikke findes mange annoncører indenfor fiskeri, andet end dem der er med adsense. Så kunne det være sjovt at administrerer nogle kunder selv til min egen side. fiskerapport.dk

Tak for det Casper Yes

Sammenligning af TV pakker.

Søg om et af de hurtige lån på laankontanter.dk

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke har hørt om php.net før, så ved du godt hvad du skal bruge resten af din aften på :P!

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:

Der linkes til din dinwebshop.php?partner=9000

Der bliver oprettet en record i cookies_tabel med: partner:9000, tidspunkt, bruger_ip, id

Du opretter en cookie på brugerens pc, og giver den værdien af id (der skal være unik).

Brugeren sendes videre til din webshop.

Brugeren handler og køber.

På ordrebekræftelses siden tjekker du om der er en cookie. Er der det, så oprettet du den som et salg i en anden affiliate_salg tabellen. Her angiver du naturligvis pris,tidspunkt,cookie_id,ordre_id og hvad du ellers vil have med.

Hvis en cookie kan spore hvilke sider man har besøgt. Burde den så ikke også kunne sende informationer om brugeren har besøgt ordrebekræftelses URLen hos en webshop? I stedet for webshoppen der kontrollere om der en affiliate cookie.

Med venlig hilsen

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål, men som udgangspunkt kræver det du aflæser data fra samme domæner, som du skriver cookie fra. Du kan ikke bare aflæse alle brugerens cookies, sat af andre websites (domæner).

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)