Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Subdomæner og Wordpress

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 66
Fra  Proximo Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens. Jeg har med succes installeret wordpress på mit "hoveddomæne" www.inthegym.dk men jeg vil også gerne lave en række subdomæner. I dette tilfælde vil jeg gerne lave www.test.inthegym.dk og på det subdomæne have en selvstændig installation af Wordpress, som har sine egne brugere/indstillinger osv.

Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan jeg skal gøre dette i praksis? Det eneste jeg har fået ud af det indtil videre er, når man skriver test.inthegym.dk bliver man smidt videre til hovedsiden inthegym.dk

Jeg har meget at nogen kan hjælpe mig!

På forhånd tak.

Synes du Excel (og regneark) er svært? Så prøv Proximos gratis (online) Excel-kursus.

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 11
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke sikker på at du kan have to installationer samtidigt, da de vil bruge samme SQL database, men jeg har faktisk ikke prøvet det.

Du skal starte med at opsætte et sub domæne ved din hosting udbyder, og så ellers gøre det samme, du gjorde med hoved domænet.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 66
Fra  Proximo Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ligesom da jeg installede wordpress til hoveddomænet var min url også www.inthegym.dk/wordpress efter jeg fulgte en guide og flyttede wordpress folderen til root, blev url'en i stedet www.inthegym.dk som jeg ønskede det. Men gør jeg det samme med subdomænet, får jeg blot en fejl.

Synes du Excel (og regneark) er svært? Så prøv Proximos gratis (online) Excel-kursus.

Fra Risskov
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Utopians.dk Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan godt installere endnu en Wordpress installation til dit subdomæne. Du uploader blot dine wordpress filer til mappen dit subdomæne er tilknyttet og installere wordpress på samme måde som du gjorde tidligere. HUSK dog at ændre table prefix til noget andet end din første installation.

- Christian

Fra Odense C
Tilmeldt 31. Mar 08
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel S:
Ligesom da jeg installede wordpress til hoveddomænet var min url også www.inthegym.dk/wordpress efter jeg fulgte en guide og flyttede wordpress folderen til root, blev url'en i stedet www.inthegym.dk som jeg ønskede det. Men gør jeg det samme med subdomænet, får jeg blot en fejl.

Gå ind hos din serverhost, opret et subdomæne til dit oprindelige domæne. Herefter går du ind på din server, så skulle der gerne ligge en mappe, med dit sub-navn. Der smider du bare en WP-installation i og så skulle det gerne køre :)

Mobilabonnement og aviser - #retrostil 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 66
Fra  Proximo Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen kære Amino'er, men det bliver ved med at gå galt:( Nu har jeg skrevet til Surftown's support, håber jeg kan få hjælp af dem. Har godt nok ikke været tilfreds med deres support foreløbig=_=

Synes du Excel (og regneark) er svært? Så prøv Proximos gratis (online) Excel-kursus.

Fra Odense C
Tilmeldt 31. Mar 08
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel S:
Tak for hjælpen kære Amino'er, men det bliver ved med at gå galt:( Nu har jeg skrevet til Surftown's support, håber jeg kan få hjælp af dem. Har godt nok ikke været tilfreds med deres support foreløbig=_=

Ellers må du smide en mail til mig, så hjælper jeg dig gerne videre, brugte selv surftown i en årrække. Så det skal ikke tage lang tid (og selvfølgelig u/b) 

Mobilabonnement og aviser - #retrostil 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 66
Fra  Proximo Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Lasse! Lige nu er jeg ved at få support at Surftown, men hvis det ikke lykkes med deres hjælp, smider jeg en mail til dig. Tusind tak!

Synes du Excel (og regneark) er svært? Så prøv Proximos gratis (online) Excel-kursus.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv surftown og har brugt deres 1 click toolbox til WP installation.

Hvis du bruger den kan du bare vælge hvor det skal installeres og så skulle der ikke være noget problem. Ihvertfald ikke hos mig.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)