Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. investering, skat m.m.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude :-)

Hvis jeg eksempelvis har 50.000 kr. stående på min virksomhed-/erhvervsskonto som følge af et salg, så skylder jeg staten skat hvis jeg tager pengene ud af firmaet, ikke?

Eller skal jeg betale skat lige meget hvad og lige meget hvor længe de bliver stående på firmakontoen, så det bliver et reelt overskud?

Jeg vil bruge de 50.000 kr. på at investere i aktier, så virksomhedens indestående kan give et afkast. Hvordan forholder det sig med skatteregler og kan jeg bare tage nogle fra kontoen og investere uden at tage forbehold for skat?

På forhånd tak,

Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Du betaler skat af virksomhedens overskud uanset evt. aktiekøb.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.

Tusind tak for hjælpen :-)

Ha' en god aften.

\Christian

Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

vil det så sige, at jeg først kan investere i aktier efter årsregnskab?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Investering i aktier give ikke fradrag i virksomhedens overskud, hvorfor der skal være likviditet til afregning af skatten på virksomhedens overskud.

Tonny

Fra Næstved
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er meget svært at give et præcist svar på det du spørger om. Vi mangler at vide hvilken virksomhedsform du benytter =>

VSO (personlig virksomhed) = ingen investering i aktier. Hvis du køber aktier hæves beløbet ud af virksomheden og du bliver dermed fuldt beskattet af hævningen (forenklet sagt) og hvis der er rest af overskud kan du vælge 25% virksomhedsskat

I selskab kan du investere i aktier  uden at udtage pengene. Det vil have den konsekvens at du skal betale skat af overskuddet på normal vis. Investering er ikke udgift. Negative forrykkelser i værdien i investeringer er derimod udgifter. Det er bare ikke alle der er fradrag for :). Og så er der selvfølgelig almindelige udgifter som løn mv.... 

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Perfekte svar gutter, jeg takker mange gange :-)

Go vind derude :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)