Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til wordpress/domæne/host

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude!

Har nu købt et domæne og host hos SurfTown.dk

Har allerede en blog hos wordpress hvor jeg har lavet design osv. men vil gerne have den flyttet hen på mit .dk domæne.

Er bare meget i tvivl om hvordan jeg skal gøre? Jeg har fået bekræftet domænet på dk-hostmaster så det fungere.

Har læst en masse om navneserver som skal ændres osv. men er på bar bund i forhold til hvordan.

Håber I vil hjælpe :-)

Mvh. Mathias

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan gøres på flere måder.

Når du har købt et webhotel hos surftown, giver det ikke meget mening at fortsætte med at have siden liggende hos wordpress.com (går ud fra bloggen ligger der i dag).

Du kan eksportere settings, themes, indhold osv. og importere det igen på din nye blog.

Hvis du køre med Wordpress.com og SurfTown.dk's egne implementeringer af wordpress, skulle der ikke være nogen problemer i forhold til at den ene er en gammel version af wordpress osv.

Hvis du har brug for hjælp må du endelig sige til - det burde ikke være så svært :-)

Fra Odense
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en god idé!

Jeg har siden liggende på wordpress lige nu ja.

Nu har jeg så prøvet at eksporterer bloggen, og endte med en wordpress.2011-05-15.xml fil.

Er så bare helt blank i forhold til hvor jeg skal lægge den fil henne :-)

Mvh. Mathias

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Lave en backup af din hjemmeside og smid den op på din hjemmeside.

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag en backup før du gør noget i hvert fald.

Den fil du har exporteret den skal du "bare" importer nu, og gør du samme sted som du exporteret den. (Husk dog at installer wordpress på dit surftown domain før du kan gøre dette)

Alle ideer kan udleves!

Ejer af DreamsforKids.dk

Fra Odense
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Jungersen:
Den fil du har exporteret den skal du "bare" importer nu, og gør du samme sted som du exporteret den. (Husk dog at installer wordpress på dit surftown domain før du kan gøre dette)

Jeg har installeret Wordpress på surftown nu.

Er bare stadig i tvivl om hvad jeg skal gøre for at få min gamle WP side ind på mit .dk domæne :(

Har prøvet forskellige ting nu, men det er stadig ikke lykkes mig, er der ikke en enkel måde at forklare det på?

Mvh. Mathias

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Søborg
Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener hvis du går ind i indstillinger og under Generelt så kan du se hvor dine ting ligger og hvor du vil have de skal ligge. Der kan er en guide til hvordan du gør(mener jeg)

Alle ideer kan udleves!

Ejer af DreamsforKids.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)