Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ryger begge sites ved DC

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis 2 sites har samme indhold, og den ene er en pagerank 4 og den anden er en pagerank 1.

Vil begge blive straffet af google, eller er det kun den med lavest pagerank.

Og hvad stiller man op, hvis et andet site kopierer ens tekster?

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen faste regler for, hvilke(t) site der rammes af DC. Nogle gange er det begge, og nogle gange kun det ene. Dette varierer også på tværs af pagerank.

Det er i øvrigt heller ikke altid, at google opdager DC med det samme - der kan sagtens gå lang tid.

marjoe:

Og hvad stiller man op, hvis et andet site kopierer ens tekster?

Beder dem om at stoppe med det og fjerne de kopierede tekster.

/JG

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperG:
Beder dem om at stoppe med det og fjerne de kopierede tekster.

Ok, det kan man selvfølgelig gøre, men hvis de nu gør dette og er bare ligeglade, måske gøre det for at skade en.

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kan man jo selvfølgelig gå rettens vej. Oprethavsloven er på din side (sålænge materialet er dit - dvs. du har publiceret det først/har rettighederne til materialet).

/JG

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Der har for nyligt været et tilfælde. Den der stjal har mange flere brugere og den der lå øverst med et søgeord drattede til bunds af det.
http://www.amino.dk/forums/t/120833.aspx?#808167 

Den kopierende part tog topplaceringen på søgeordet. 

Vil så lige tilføje noget om et Flash site jeg havde fået til at ligge godt på visse ord. Jeg anbefalede det blev baseret på i HTML så den kunne ligge bedre på en del flere ord. Desværre er der dog ingen råd der er idiotsikret. De fik sat diverse kopier op af siden - udover at lave skrammelkode. Nu ligger siderne lavt på alle søgeord og alle tre domæner de har smidt lortet på.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :
JesperG:

Der er ingen faste regler for, hvilke(t) site der rammes af DC. Nogle gange er det begge, og nogle gange kun det ene. Dette varierer også på tværs af pagerank.


Det er i øvrigt heller ikke altid, at google opdager DC med det samme - der kan sagtens gå lang tid.


marjoe:


Og hvad stiller man op, hvis et andet site kopierer ens tekster?


Beder dem om at stoppe med det og fjerne de kopierede tekster.


/JG



Google må vel vide hvilken side de har indekseret først, og derfra kan de så straffe alle dem der skriver de samme artikler senere.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:

Google må vel vide hvilken side de har indekseret først, og derfra kan de så straffe alle dem der skriver de samme artikler senere.

Ja, det er som udgangspunkt også sådan google forholder sig til indhold på internettet - men der er ingen garanti herfor. I nogle tilfælde rammes:

  • begge sites
  • sitet der kopierer
  • originalsitet
  • sitet med den laveste pagerank
  • ingen af hjemmesiderne/siderne (om det så skyldes, at google ikke har fundet ud af, at det er DC, er en anden sag)

/JG

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

JesperG:

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:

Google må vel vide hvilken side de har indekseret først, og derfra kan de så straffe alle dem der skriver de samme artikler senere.

Ja, det skulle man tro. Men det er ikke altid tilfældet. I nogle tilfælde:

  • rammes begge sites
  • rammes sitet der kopierer
  • rammes sitet originalsitet
  • rammes sitet med den laveste pagerank
  • sker der intet (om det så skyldes at google ikke har fundet ud af, at det er DC, er en anden sag)

/JG

Ja, det skulle man jo tro, og man skulle også tro at det næsten må være barnemad for Google at se hvem der hugger fra hvem, men det er det åbentbart ikke, ellers havde de vel gjort det forlængst. For alle kan vel se det rimlige i at "orginalsitet" ikke skal straffes fordi at der er en anden der hugger tekst, og tyven bliver i nogle tilfælde belønnet for det med en bedre ranking. Det virker mega mærkeligt at Google kan lave så mange fede programmeringstricks, og så kan de ikke en gang finde ud af sådan noget - ja, det er bare min mening.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:
Det virker mega mærkeligt at Google kan lave så mange fede programmeringstricks, og så kan de ikke en gang finde ud af sådan noget - ja, det er bare min mening.

Det giver virkeligt stof til eftertanke hvorfor de gør det.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:
... Det virker mega mærkeligt at Google kan lave så mange fede programmeringstricks, og så kan de ikke en gang finde ud af sådan noget - ja, det er bare min mening.

Ja, det forekommer nærmest latterligt, at et system som Google's ikke kan skelne originalitet fra plagiat.

Men det er måske en bevidst svaghed fra Google's side; at algoritmerne skal belønne originalt indhold, hvor det kommer ud til flest muligt af søgebrugerne - i stedet for at belønne stedet, hvor indholdet oprindeligt opstod. Altså popularitet frem for originalitet.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)