Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sådan får du lånet hjem i banken

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har været i pengeinstitutsektoren i 30 år, så jeg ved, hvilke oplyser pengeinstitutterne lægge vægt på at modtage, inden de bevilger et lån. Jeg har også været virksomhedsrådgiver og virksomheddoktor i over 2 år og rådgivet ca. 400 små og mellemstore virksomheder.

Jeg har registreret to væsentlige årsager til, virksomhederne får afslag på låneforespørgsler, inden de kommer til mig for rådgivning omkring optagelse af lån.

  1. For det første er virksomhederne ikke godt nok forberedt. Og skal banken konstant bede om flere oplysninger for at få det fulde økonomiske billede, er det lettere at give afslag på en låneforespørgsel
  2. For det andet bliver virksomhederne /iværksætterne desparate, når de modtager et afslag på en låneansøgning fra deres eget pengeinstitut. Herefter udsender de låneforespørgsler til rigtige mange pengeinstitutter i håbet om, at en helt ny bank vil yde dem lånet.

Ovennævnte adfærd er uheldig, da de fleste pengeinstitutter også registrerer "afslag". Dermed bruger man en mulighed for en kvalificeret lånesagsbehandling ved at fremsende en ufuldstændig låneforespørgsel, således at risikoen for afslag er meget stor.

En grundig forberedelse er derfor det halve arbejde. Og har man sendt ufuldstændigt materiale ud til en stibe af banker og modtaget afslag, er det svært at komme tilbage igen og få genoptaget lånebehandlingen.

På min blog har jeg skrevet en artikel om, hvilke oplysninger bankerne ønsker i forbindelse med en låneansøgning. Det lykkes heldigvis at få låneansøgninger igennem hos pengeinstitutterne, når banken modtager en låneforespørgsel, der kan behandles med det samme, fordi materialet "hænger sammen" både verbale forretnings-/strategiplaner og de økonomiske tal, herunder drifts-, status- og likviditetsbudgetter.

Læs "når lånet skal hjem" på carlochow.dk

 

 

 

 

Tilmeldt 29. Dec 05
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Carlo

Tak for dit indlæg.

Efter at have bsøgt din blog føler jeg mig lidt bedre rustet til at snakke med banken.
Fra Vester Hassing
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Altid godt med lidt "insider" videnSmile

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig god artikel!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)