Jeg har været i pengeinstitutsektoren i 30 år, så jeg ved, hvilke oplyser pengeinstitutterne lægge vægt på at modtage, inden de bevilger et lån. Jeg har også været virksomhedsrådgiver og virksomheddoktor i over 2 år og rådgivet ca. 400 små og mellemstore virksomheder. Jeg har registreret to væsentlige årsager til, virksomhederne får afslag på låneforespørgsler, inden de kommer til mig for rådgivning omkring optagelse af lån.
Ovennævnte adfærd er uheldig, da de fleste pengeinstitutter også registrerer "afslag". Dermed bruger man en mulighed for en kvalificeret lånesagsbehandling ved at fremsende en ufuldstændig låneforespørgsel, således at risikoen for afslag er meget stor. En grundig forberedelse er derfor det halve arbejde. Og har man sendt ufuldstændigt materiale ud til en stibe af banker og modtaget afslag, er det svært at komme tilbage igen og få genoptaget lånebehandlingen. På min blog har jeg skrevet en artikel om, hvilke oplysninger bankerne ønsker i forbindelse med en låneansøgning. Det lykkes heldigvis at få låneansøgninger igennem hos pengeinstitutterne, når banken modtager en låneforespørgsel, der kan behandles med det samme, fordi materialet "hænger sammen" både verbale forretnings-/strategiplaner og de økonomiske tal, herunder drifts-, status- og likviditetsbudgetter. Læs "når lånet skal hjem" på carlochow.dk
|
Sådan får du lånet hjem i banken
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
- 1
Tak for dit indlæg. Efter at have bsøgt din blog føler jeg mig lidt bedre rustet til at snakke med banken. |
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)