Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VPS hosting af DK domæne i udlandet ( USA )

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

bigalex:

Til Stefan:

Stefan:
Held og lykke (især med WordPress) ;)

tak for dit svar men, hvorfor skulle wordpress ikke klare opgaven. Der findes mange sites som har mere end 100.000-200.000 besøgende/md som klare sig fint med wordpress. 

Er det noget du ved med sikkerhed at det vil blive et problem eller noget du tror? Det er vel bare et spørgsmål om det hardware der ligger bag  kan klare det, det vil sige CPU og RAM power.



Wordpress er ikke noget problem. Det er optimeringen af Wordpress til det hosting-miljø, sitet befinder sig i, der kan være udfordrende.
Men du er jo langt fra den første, der har behovet, så løsnignerne er der. Dog er jeg ikke helt sikker på, at VPS-vejen er den rigtige for jer.

 
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Stefan:

Hey,

Hvad angår VPS’ere vil jeg klart anbefale VPS.net, de ved virkelig hvad de laver og har tilfældigvis et nyt cloudhosting koncept i støbeskeen som lader til at dække jeres behov perfekt!

VPS.nets nye cloud hosting er klart en mulighed. VPS.net har dog, ligesom stort set alle de andre cloud-udbydere, haft store problemer tidligere med stabilitet og io-performance, primært på grund af en ustabil SAN-konfiguration.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

bigalex:

Til: Mads Ravn

Tak mht. at gøre forsiden mere dynamisk, det vil jeg kigge på. Gigahost tilbyder ikke VPS løsninger, derfor flytning. Har også en ide om at der er rigtig mange sites til deling på en server = SLOW SLOW

Kig evt. her, hvis du ønsker en dansk VPS-løsning, fx 247,- for en cloud-VPS med 1GB ram:

https://meebox.net/da/cloud-server 
Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper:
Dog er jeg ikke helt sikker på, at VPS-vejen er den rigtige for jer.

Hvis VPS ikke er løsningen hvad er så. Jeg er tror at jeg er blevet mere forvirret nu. Jeg kan slet ikke forstå al det tekniske med apache og cache mm. Jeg vil bare være sikker på at vores hjemmeside kan klare de besøg vi får og samtidig en hurtigere load hastighed og at google ikke straffer os pga udlands hosting. Vi kan ikke komme til at "rense" vores css koder eller på nogen måde gøre det bedre lige pt. jo hvis vi kan se at der kommer penge ind, så vil jeg få en programør til kigge på det hele, men lige pt er der ikke penge til det. 

Så igen hvad skal jeg få kigget på, hvad mere skal jeg læse om? 

pyhaaa hvorfor kan det aldrig være nemt og bare starte noget fantastisk op. 

Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper:
Kig evt. her, hvis du ønsker en dansk VPS-løsning, fx 247,- for en cloud-VPS med 1GB ram:

https://meebox.net/da/cloud-server 

Det var godt nok ikke meget trafik man får med til den pris. 

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart lyder det som en brugbar løsning.
Dog skal der nok bruges nogle timer på at fintune serveren til at levere de ting I ønsker.
Og så ville jeg nok finde en der kender lidt til optimering af WP. (Det kunne være diverse moduler der cacher ting - Dette kan også gøres af selve webserveren og ikke WP... det afhænger af hvordan man vil fin tune det.)
Et andet sted vil være at fin tune mysql serveren. Det kan også give nogle svartider i den anden ende.
Alternativt vil jeg gå efter to VPSer og bruge den ene kun til database. (Så kan den have mere i hukommelsen = hurtigere svar) og så skal den anden kun stå og sørge for at vise siderne.
Det burde kunne give lidt. Men i sidste ende kræver det med en VPS løsning at man samarbejder med administratorerne af VPS(erne) for at få justeret detailerne. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

bigalex:

Kasper:
Dog er jeg ikke helt sikker på, at VPS-vejen er den rigtige for jer.

Hvis VPS ikke er løsningen hvad er så. Jeg er tror at jeg er blevet mere forvirret nu. Jeg kan slet ikke forstå al det tekniske med apache og cache mm. Jeg vil bare være sikker på at vores hjemmeside kan klare de besøg vi får og samtidig en hurtigere load hastighed og at google ikke straffer os pga udlands hosting. Vi kan ikke komme til at "rense" vores css koder eller på nogen måde gøre det bedre lige pt. jo hvis vi kan se at der kommer penge ind, så vil jeg få en programør til kigge på det hele, men lige pt er der ikke penge til det. 

Så igen hvad skal jeg få kigget på, hvad mere skal jeg læse om? 

pyhaaa hvorfor kan det aldrig være nemt og bare starte noget fantastisk op. 



Et webhotel med masser af ressourcer er det åbenlyse svar, synes jeg. Særligt, hvis I ikke har lyst til / planer om / kompetencer til at rode med opsætning af Linux, Apache, Mysql og PHP.

Pro-pakken fra VPS.net: http://vps.net/product/cloud-hosting 

Eller en semi dedicaed fra fx 040hosting. Der får I en hel server til deling med kun 5 andre. De danske webhoteludbydere smider alt mellem 30 og 12.000 sites på én server.

Desværre er der mig bekendt ikke nogen danske udbydere, der tilbyder semi-dedicated-løsninger. Ærgerligt nok.

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

bigalex:

Kasper:
Kig evt. her, hvis du ønsker en dansk VPS-løsning, fx 247,- for en cloud-VPS med 1GB ram:

https://meebox.net/da/cloud-server 

Det var godt nok ikke meget trafik man får med til den pris. 

Cloud-modellen er jo ofte skruet sammen omkring afregning for forbrug. Så grundprisen er lav, og så koster en gb trafik et vist antal kroner.
På den måde sikrer I jer den ønskede mulighed for at skalere med en lav indgangspris.
Hvis I skal have en dedikeret server med masser af båndbredde, er indgangsprisen makant højere.
Jeg bruger omkring 30GB til 40K unikke besøgende på Bergholts opskrifter per måned.
En anden mulighed kunne være, at I smider jeres statiske indhold ud på et Content Delivery Network for at få en lavere pris per gb. Amazon CloudFront (der har edges i Irland) kunne være et godt bud.
 
To sum up: Ofte lyder svaret på alle problemer: Få en VPS. Men det er meget få, der har de fornødne kompetencer og tidsressourcer til at sætte deres egen server op. Og det er, hvad man som udgangspunkt køber og får. Ellers skal I betale en ekstern sysadm for at adminstrere.
 
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Arendtsen:


Alternativt vil jeg gå efter to VPSer og bruge den ene kun til database. (Så kan den have mere i hukommelsen = hurtigere svar) og så skal den anden kun stå og sørge for at vise siderne.
Det burde kunne give lidt. 

Sørg for, at de er på samme fysiske maskine så, for at undgå latency.

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 02:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper:
Sørg for, at de er på samme fysiske maskine så, for at undgå latency.

Arh ja. Den glemte jeg. Det er helt korrekt. :-)

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)