Jeg har bemærket at SEO er et yderst vigtigt emne herinde på Amino. Mit spørgsmål lyder meget kort;"Hvor lang tid går der før det forsvinder eller udvikler sig til noget radikalt anderledes?" I grunden er SEO jo at sammenligne med en kæmpe stor messe i Bella Centret. Hvor alle standene har hver deres megafon. Alle vil have folk til deres stand, og alle skruer højere og højere op for deres volumen. Til sidst er der ikke andet tilbage end et øresønderrivende inferno af støj, og måske et par af de helt enorme stande som kan trænge igennem.. For ihværksættere og opstartere er den slags kvantitativ markedsføringsmodeller jo helt ude i skoven!? Det eneste som har gjort det mulgt at bruge er vel at "de gamle dinosauruser" ikke var vågnet op til teknologien, og ikke kunne finde knappen på megafonen. Mit spørgsmål lyder simpelthen på hvad er alternativerne, hvordan kan ihværksættere finde en løsning som er bedre en kvantitativ marketing? Hvordan kan vi få kvalitativ rettet marketing op i et brugbart leje, og hvordan vil det se ud? |
Jakob Steen Madsen:Mit spørgsmål lyder simpelthen på hvad er alternativerne, hvordan kan ihværksættere finde en løsning som er bedre en kvantitativ marketing? Hvordan kan vi få kvalitativ rettet marketing op i et brugbart leje, og hvordan vil det se ud?
Kan du nævne mig bare én marketingmetode, der er mere kvalitativ end at være øverst, når der søges på "grøn kaffemaskine med automatisk afkalkning"?
Du har misforstået, hvad SEO er, hvis du kalder det en kvantitativ markedsføringsmodel. Og sammenligningen med en messe i Bella holder slet ikke.
Google er bibliotekaren, nettet et biblioteket. Og SEO handler om at få bibliotekaren til at vælge netop din bog, når et mennesker spørger direkte efter en bog om "fletning af pedigrør". Det er rendyrket pull - og slet ikke push.