Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Begynderheld - eller er SEO virkeligt så let?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Fo ca. en måned siden oprettede jeg siden ibuster.dk, og siden blev indekseret, så vidt jeg kan se, d. 17 april.

Siden da har jeg oprettet en del indhold på siden, og tilmeld linket et par linkkataloger, men derudover har jeg ikke gjort noget for at søgeoptimerer siden.

Mit positive problem er jeg allerede nu bliver indekseret højt i google, og på flere søgeord kommer jeg på side et på google! - dette kan jeg ikke rigtig forstår?

fx ligger jeg over pricerunner.dk med søgeordet "rio gallegos waders", og hvis man søger på "lyserød plæneklipper", så ligger siden nummer et.

De andre sider bør da ligge langt højere end min side, da de har eksisteret længere tid, og har flere backlinks.

Siden er en wordpress side med en installeret SEO plugin.

Er det begynderheld, eller er SEO arbejdet i virkeligheden ikke så svært?

Har det nogen betydning at der findes domænenavne som ibuster.com eller buster.dk?

Til sidst kunne jeg godt tænke mig at høre jeres bud på vigtigheden af følgende elementer i forbindelse med SEO,

Hvor meget vægter google følgende:

Giv point fra 1-10 hvor 10 vægter højst

Backlinks:

Opdateringer:

Overskrifter:

Sitemap:

Brug af google adwords:

Links til andre på siden:

Pagerank:

Find selv på flere:

mvh

Lars Kristensen

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Din tekst om lyserød plæneklipper vægter sandsynligvis højere end Pricerunners side om selvsamme, så ja det er nemt at komme til at ligge nr. 1 på lyserød plæneklipper, grønt ækvator diplom, og andre ord/sætninger uden konkurrence (og trafik). Men fra dette udgangspunkt til høj potente ord / søgninger, så stiger 'sværhedsgraden' nærmest lodret.

I ny side kan dog godt bølge lidt frem og tilbage, og det vil du nok også opleve.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 227
Fra  Webfaktor Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig i Caspers betragtninger.

Det er nok begrænset, hvor mange sider, der er lavet om lyserøde plæneklippere og med tekster optimeret mod samme, så det er sikkert ikke søgeord, der er særlig stor konkurrence på.

Men en af årsagerne til, at der ikke er særlig stor konkurrence er med sikkerhed også, at der ikke er særligt mange, der søger på netop dette og derfor vil det være begrænset, hvor stor en reel værdi en 1. plads i Google har. Du vil ganske enkelt ikke få ret mange besøgende på disse søgeord. så en 1. plads er ikke bare en 1. plads.

Jeg vil anbefale dig at søge lidt mere rundt her på forum og suge til dig af viden. Jeg er sikker på, at du vil få et par aha oplevelser henad vejen og du vil med sikekrhed lære endnu mere om SEO.

Tørklæder - Stort udvalg af lækre tørklæder i kashmir og silke. Masser af kendte danske designer tørklæder.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de foreløbige svar.

Jeg kan godt se at der ikke er så stor konkurrence på netop "lyserød plæneklipper", men synes nu alligevel det er lidt underligt.

Mit umiddelbare indtryk af SEO arbejdet er at 80/20 reglen også gør sig gældende her.

Forstået på den måde at man når 80% af vejen med 20% af indsatsen, men skal man fra 80>100% skal der virkelig lægges kræfter i.

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Backlinks:

Er altid godt, keywords skal selvfølgelig ingå i disse, og siden skal helst handle om samme emne hvis det er du vil have bedst resultat.

Opdateringer:

Google tjekker altid om der er komet nyt indhold på siden, hvis det er tilfældet vil google se dig som en aktiv bruger og dvs rankere dig højere end hjemmesider som står stille uden nyt indhold. Det er sådan set derfor at mange er begyndt at skrive blogs/dagbøger og hvad ved jeg på deres sites.

Overskrifter:

H1, H2 osv.. har også en betydning, som ingår i densiteten af dine keyword du optimere for på dine sider. Men jo de har en betydning.

Sitemap:

Der har været en del diskussioin om dette, nogle mener at det er bedst at lave sådan et mens andre er modstandere af det. Hvis du har en side med defekte link og du laver en sitemap som du uploder til google jamen så kan det faktisk have en meget negativ effekt end positiv. Hvis alle dine links er i orden, så skal google skam nok fide dem, du behøver ikke at fodre den med en sitemap.

Alder  Tilføjer jeg lige

Alderen af en side har en stor betydning, hverdag bliver der oprettet og lukket utrolig mange sidder, derfor er de sider som har eksisteret i længere tid og stadig kører større betydning.

Der er mange ting som kan have en betydning både af positive og negative effekter. der findes uttal af forkselige forums og tutorials rundt omkring på nettet som vil guide dig i den rigtige retning.

Fortsat god dag.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har oplevet med flere nye sider jeg har startet, at ens placeringer i søgemaskinerne ligger rigtig godt de første 3-4 uger efter at man bliver indekseret, og derefter tager et meget pludseligt dyk. Man kommer sjældent sovende til gode placeringer i Google, så derfor tror jeg godt at du kan forvente, at dine placeringer kommer til at følge det mønster jeg beskrev :-)

Fra Næstved
Tilmeldt 17. Aug 09
Indlæg ialt: 272
Fra  Danish Online Outlet ApS Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Et godt eksempel på hvor lidt konkurrence der er på søgefrasen "Lyserød plæneklipper" er, at denne tråd allerede nu dukker op som resultat nummer 3! Og der er jo hverken nævnt "Lyserød plæneklipper" i titlen eller andre steder. Kun i teksten.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er forskel på konkurrence i alle ord ingen regler er om hvor mange kræfter der skal ligges i et konkurrence ord .

Men ordret du skriver om er let som ingenting og derved ikke en let sag, ingen satser på lyserød plæneklipper

For lige forklare hvor let det er , efter 5 minutter var amino.dk nummer 3 på ordret lyserød plæne klipper selv om amino.dk er super indekseret siger det lidt om hvor lidt andre satser på det http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&biw=1003&bih=384&q=lyser%C3%B8d+pl%C3%A6neklipper&rlz=1R2GGHP_daDK425&oq=lyser%C3%B8d+pl%C3%A6neklipper&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=1248l13994l0l26l25l3l12l3l0l280l2072l0.3.7&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=f58b6ce6f4f62774

 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Den "lette" rangering kan skyldes to ting.

1) Dit websted er nyt, og får derfor et gratis "boost" af Google i den første tid. Dette vil gradvist aftage, og hvis du ikke holder det ved lige via linkbuilding og andre SEO tiltag, så taber du terræn.

2) I følge Google's keyword tool, er der enten ingen søgninger eller kun en lav søgevolumen/konkurrence på de ord, du nævner - derfor er det let at opnå rangering på disse ord.

SEO er både let og svært på samme tid, men normalt vil det ikke være let at opnå god rangering på søgeord med høj konkurrence.

Lars Kristensen:
... Har det nogen betydning at der findes domænenavne som ibuster.com eller buster.dk? ...

Det vil jeg mene afhænger af indhold og "tema" på de respektive websteder - hvis ibuster.dk overvejende handler om motorcykler og buster.dk er et websted om en filmfestival for børn, så er der ingen sammenhæng mellem jeres websteder (og derfor ingen konkurrence på de samme søgeord).

Lars Kristensen:
... Hvor meget vægter google ...

Jeg kan ikke sætte tal eller procenter på (og jeg tror egentlig ikke, at der er mange der kan), men de fleste af dine punkter er både væsentlige og vigtige.

  • Backlinks er en tungtvejende faktor ift. Google, og kan i mange tilfælde være tungen på vægtskålen ift. rangering på søgeord. Kombineret med on-page SEO backlinks uhyre effektive og vigtige.
  • Opdateret/nyt indhold medvirker bl.a. til at Googlebot besøger dit websted oftere, fordi den opfatter dit websted som en kilde til friske informationer.
  • Overskrifter (title, H1-H3) er en del af on-page optimering, som også er vigtigt.
  • Sitemap - efter min mening underordnet, hvis dit websted har en god intern linkstruktur.
  • Adwords - kan i mange tilfælde opveje off-page optimering, men en fornuftig kombination mellem SEO og Adwords er at foretrække (hvis man bruger det fornuftigt).
  • Links til andre på siden (?) Hvis du mener interne links, så er de bestemt også vigtige (on-page SEO).
  • Pagerank - toolbar PR er underordnet. Google's interne PR er derimod vigtig, og er en samlet talværdi, som stammer fra målinger af en lang række faktorer.
Tilmeldt 1. May 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Af ren nysgerrighed, hvad vil det så sige, at du har et SEO plugin? Jeg har nemlig selv en wordspress side -Studiehuen.dk - men er meget i tvivl om, hvordan man SEO optimerer en wordpress side.

Pt. har jeg intet gjort for at SEO-optimere siden, da jeg ganske enkelt ingen idé har om, hvordan man optimerer en sådan side, udover teksten på siden, så den er god i søgemaskinerne. 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)