Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programmører med iværksættergen søges!!

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

og hvis pengene ikke er der? 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var ikke klar over at offshoring voksede så meget! Men jeg ved Prosa har lavet en undersøgelse, der viser at lokal (Dansk) udvikling vokser mere end offshoring.

Jeg kender alt til agil udvikling/udviklingsmodeller etc. jeg har været arkitekt/projektleder på internet projekter for nogle top 25 firmaer i en god sjat år. Jeg anser mig for rimeligt kompetent indenfor området, og det har dem der hyrede mig også :-)

Jeg har også så småt eksperimenteret med offshoring (Iøvrigt Vietnam ligesom dig). Men min konklusion indtil videre er lidt at det er et lotteri. I stedet vil vi nok gå med lidt sammen strategi som Steve Jobs, med at man skal hyre de bedst og sætte dem sammen.

Fornyligt så jeg et fordrag af Craig Larman, en gammel guru der har skrevet en klassiker indenfor OO. Han havde brugt de seneste år på at optimerer co-lokerede og offshore teams, og hans første råd var at man skulle helt lade vær med det. Hvis det på nogen måde kunne lade sig gøre.

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

sinorsoltani:

og hvis pengene ikke er der? 

Så må I bruge nogle timer på at tjene dem.

PS: Tag ikke fejl, at lave en succes kræver blod, sved og tårer!

Fra Århus C
Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Bliver lige nød til at smide en kommentar. 

Hvis jeg var i trådstarters sted ville jeg nævne hvilken branche der er tale om først og fremmest. Findes der nogle programmører som har interesse indenfor den branche? Hvis ja - send dem en lille teaser omkring projektet og idéen - uden at røbe for meget. Ser de potentiale i projektet og har lyst til at få mere information - ja, så er i nok på vej til at have fundet den rette.

Var jeg programmør og idéen var indenfor mine interesser ville jeg da have en teaser omkring det. Hvem ved - måske er det den gode idé i har fundet? Godt man er idealist og ikke pessimist. 

Men lad for alt i verdenen vær med at outsource det. Det lyder som et projekt hvor hjemmesiden er kerneproduktet - der går det bare ikke at betale et engangsbeløb da den konstant skal være under udvikling. 

Fortæl hvilken branche det er i og lidt mere om idéen. 

Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

pengene er der altid hvis det er noget man virkelig brænder for og tror på, self indenfor rimelige rammer hvis der står 0 på bankbogen, men 10.000-100.000 skulle da være muligt for de fleste at skrabbe sammen næsten ligemeget ens situation self kommer man til at ofre sig på mange punkter og og måske enda tage nogle store chancer ved at opgive det man er i gang med, kunne være uddanelse etc. Og gå ud og få sig et fast stykke arbejde, leve på stram-kost-forbrug og smid pengene i projektet.

Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt her er en lille teaser - Det handler om networking

Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen programmører der kunne være interesseret i dette emne?

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 192
Fra  Kamikaze Software Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror måske du skal have en lidt større teaser. Jeg er altid interesseret i nye projekter, men der er simpelthen for mange derude der vil finde folk til projekter som de ikke gider at røbe de mindste ting om.
Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Modellen, som den er beskrevet indtil nu, går tilsyneladende ud på, at en eller to udviklere skal lægge x antal timer i projektet mod en på forhånd aftalt ejerandel. Denne ejerandel bliver så måske eller måske ikke noget værd. Problemet er blot at i efterlyser kompetencer, som er penge værd. Den person, som vælger at gå med i projektet, ofrer et antal arbejdstimer, som kunne være solgt andetsteds, evt. som freelancekonsulent. Dermed går han eller hun glip af en indtægt og investerer så at sige dette beløb i det fælles projekt. Det ville være dejligt - som det også efterlyses - hvis i ville beskrive, hvad i på forhånd har bidraget med, dvs. investeret i projektet. Så bliver det ligesom lidt mere troværdigt. Og en teaser kan vist godt blive mere nøjagtig end "networking" uden at det ødelægger noget for jer. Det svarer jo til at skrive "noget med en webshop" som teaser til et andet projekt. Venlig hilsen Ole
Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

jamen en lidt større teaser ville være at vi vil starte en helt ny form for networking, som adskiller sig både fra twitter og facebook. Jeg tør ikke sige mere end at der er ikke har været noget lignende på nettet endnu.

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)