Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjæælp... til valg af selskabsform...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jan 08
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg driver idag tøjbutik i et APS, som ejes af mit Holding-selskab.

Vi skal til at udvide med webshop, En webshop som i bund og grund skal køre uafhænig af butikken og også med andet navn, men med mange af de samme mærker...

Min tvivl er om det anbefales at køre butikken på eget cvr. nr, så jeg opretter en nyt selskab. Evt. et APS mere.??

Håber nogle har lidt argumenter for og imod.

Rigtig god dag.

KH. BT

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Fra  AGIZO Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis din webshop skal køre uafhængigt af butikken, og med andet navn, og vel også med seperat regnskab, kan jeg kun anbefale dig at oprette et ApS mere til formålet. 

På den måde kan du adskille tingene 100% fra hinanden. Og hvis det ene ikke skulle lykkedes alligevel, kan det ikke påvirke det andet selskab, som det ville være tilfældet hvis de kørte under samme ApS. 

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil også anbefale dig et nyt selskab, under dit holdingselskab.

Der vil opstår sambeskatning i mellem alle 3 selskaber, så rent skattemæssigt vil der ikke være forskel.

Risikomæssigt samt med et evt. henblik på et senere salg af et af selskaberne vil der være fordele med at have oprettet et nyt selskab.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er enig med de øvrige indlæg, dog vil jeg nok i opstartsfasen fortsætte i det nuværende driftsselskab.

Når der så er genereret en vis aktivitet m.v. i webshoppen, så oprette et nyt selskab til formålet.

Tonny

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)