Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Møbel indkøb til enkeltmandsvirksomhed - må jeg?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Frederiksværk
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Amino'er.

Dette er mit første indlæg, så håber i tager godt imod firmaet og jeg. 

Som overskriften lyder, har jeg brug for hjælp til reglerne omkring indkøb til virksomheden.

Jeg har for et lille årstid siden startet en enkeltmandsvirksomhed, som har adresse i privaten. Jeg har været til diverse møder, kurser og undervisningsaftener, og er indforstået med at jeg ikke kan trække %-sats af huslejen, el, vand, varme mm. fra, med mindre jeg har en permanent indgang beregnet KUN til firmaet, hvilket jeg ikke har (bor i lejlighed)

Sagen står som følgende:

Jeg har hjemme indrettet et rum KUN til virksomheden (kontoret), hvori der selvfølgelig er skrivebord, reoler mm.. Alt dette er betalt af privaten, men nu står jeg og har kigget på nogle indsatser til reolen og en ny kontorstol. 

- Er dette noget jeg må købe via virksomhedens regnskab ?

På forhånd tak

David Bjerring
IT Corporation
- Din personlige IT Fagmand 

www.itcorp.dk

 

Fra Faaborg
Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 97
Fra  Spætten Tømrer & Snedker Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg følger lige med på sidelinien, jeg står for at gøre det samme :)

Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest, velkommen til Amino.

Jeg kender ikke særlig meget til de regler der følger hvad angår kontor i hjemmet.

Men en ven fortalte mig engang at hans revisor havde sagt: "kan du lukke døren til dit kontor, kan du trække noget af huslejen, internettet og el og tage fra firmaet".

Som sagt kun noget jeg har hørt - Håber andre kan give mig ret/modsige mig på det her punkt.

Udover det vil jeg også gerne følge med i denne tråd da det kunne være spændene

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har også kontor i privaten og min revisor siger jeg kan trække samme procentdel af el, varme og vand fra som mit kontor fylder af huset. dvs er huset 200 m2 og kontoret 20m2 kan der trækkes 10% af de udgifter fra.

Med hensyn til husleje kan man gøre det samme, men er det en ejerbolig trækker man det bare fra det ene sted og bliver beskattet det andet sted og det giver 0 i sidste ende.

Pyh jeg håber da ikke at jeg gør noget forkert der?!!

 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Er ikke revisor: men jeg ville sige ja.

Du gør det jo udfra at det kun er til virksomheden ligesom hvis du køber en printer, lommeregner, papir, mapper etc.

Skulle Skat så mene noget andet så må du jo tage den, derfra. Det tvivler jeg nu meget på at de vil gøre.

Køber du derimod et ph bord til stuen og kalder det konferencebord så er den ikke god, synes jeg. Men det var jo heller ikke dit spørgsmål.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Velkommen til Amino - Det rigtige sted

Jesper Keller:

Jeg kender ikke særlig meget til de regler der følger hvad angår kontor i hjemmet.

Men en ven fortalte mig engang at hans revisor havde sagt: "kan du lukke døren til dit kontor, kan du trække noget af huslejen, internettet og el og tage fra firmaet".

Som sagt kun noget jeg har hørt - Håber andre kan give mig ret/modsige mig på det her punkt.

Det er korrekt, men der er tale om et skøn, som SKAT kan underkende. Derfor er det vigtigt at det anvendte værelse ikke kan anvendes til private formål, herunder eks. en seng, sofa eller oplagsplads for private effekter.

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

jannie N:

Hej

Jeg har også kontor i privaten og min revisor siger jeg kan trække samme procentdel af el, varme og vand fra som mit kontor fylder af huset. dvs er huset 200 m2 og kontoret 20m2 kan der trækkes 10% af de udgifter fra.

Med hensyn til husleje kan man gøre det samme, men er det en ejerbolig trækker man det bare fra det ene sted og bliver beskattet det andet sted og det giver 0 i sidste ende.

Pyh jeg håber da ikke at jeg gør noget forkert der?!!

 

M.h.t. elektricitet er det ofte, at den erhvervsmæssige andel overtiger en procentfordeling, hvorfor dette berettiger til et højere fradrag.

Andel af erhvervsmæssige udgifter i en ejerbolig beskattes ikke hos ejeren, så det er ikke korrekt.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

David Bjerring:
Jeg har hjemme indrettet et rum KUN til virksomheden (kontoret), hvori der selvfølgelig er skrivebord, reoler mm.. Alt dette er betalt af privaten, men nu står jeg og har kigget på nogle indsatser til reolen og en ny kontorstol

Der har over årene været utallige sager om kontor i eget hjem - og hver gang er der næsten altid uden undtagelse nægtet fradrag.  Praksis viser, at for at få fradrag skal lokalet være "gjort uegnet til beboelse eller anden brug". Det er forhold som et kontor sjældent opfylder. Det er  typisk lokaler, der er indrettet til lager, butik mv., der giver fradrag.

 

 

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

M.h.t. elektricitet er det ofte, at den erhvervsmæssige andel overtiger en procentfordeling, hvorfor dette berettiger til et højere fradrag.

Andel af erhvervsmæssige udgifter i en ejerbolig beskattes ikke hos ejeren, så det er ikke korrekt.

Tonny

 

Hej Tonny.

Den skal jeg lige have igen...  Da jeg spurte om jeg kunne trække noget af boligudgifterne fra fik jeg at vide at så skulle jeg leje kontoret ud til firmaet. Så kunne det trækkes fra, men jeg ville blive beskattet af lejeindtægten bagefter. Er du ikke en skat lige at uddybe den?

Mht el-udgiften så er den erhvervsmæssige andel her ikke så stor tror jeg  -holder bare en pc og en telefon gående. Så det er måske bare en vurdering ud fra det jeg laver.

/Jannie

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannie

jannie N:
Den skal jeg lige have igen...  Da jeg spurte om jeg kunne trække noget af boligudgifterne fra fik jeg at vide at så skulle jeg leje kontoret ud til firmaet. Så kunne det trækkes fra, men jeg ville blive beskattet af lejeindtægten bagefter. Er du ikke en skat lige at uddybe den?

Der er tale om værelsesudlejning, som giver et bundfradrag på 1 1/3 procent af ejendomsværdien, dog minimum kr. 24.000.

Så der er følgelig begrænsninger på den såkaldte lejeindtægt.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=130743

Tonny

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)