Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Helt ny rigtig god ide - mangler investor.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michal

Jeg må havde blandet to tråde sammen! Der er jo mange der har gode ideer.

Hvis du kan stille den fornødne sikkerhed og har et godt job, så kan det godt være at banken er en mulighed, måske hvis du kan nøjes mindre beløb. Men tag ikke fejl, for banken er din private situation det vigtigste. Hvis banken vil selv, kan det være at Vækst kaution er noget for dig, de kan hjælpe med kautionsforpligtigelsen.

Der findes også forskellige muligheder for Venture kapital, f.eks. Sunstone, North Zone ventures, Bank Invest etc. Men umiddelbart så tror jeg at det er alt for tidligt.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 445
Fra  LOEVGAARD ApS Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså nu sidder jeg jo og bliver lidt nysgerrig, og i og med at idéen skal koste 1,5 mio at realisere, så tror jeg ikke de hænger på træerne herinde på Amino, dem som vil stjæle den, så kan vi ikke få nogle hints eller bare idéen på bordet? Hvis jeg skal være helt ærlig tror jeg også du har meget større chance for at finde en investor ved at gøre det. Lad os sige, at der var 15 herinde, som havde 100k de gerne ville investere. De kommer aldrig til at kontakte dig, fordi de ikke gider alt hurlumhejet med at kontakte dig, møde dig osv. De vil bare lige have en pitch, og se om den fænger...

Tilmeldt 28. Apr 11
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Joachim

og hvem ejer så virksomheden ?

Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 354
Fra  MD Solutions Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Joachim Løvgaard:

Altså nu sidder jeg jo og bliver lidt nysgerrig, og i og med at idéen skal koste 1,5 mio at realisere, så tror jeg ikke de hænger på træerne herinde på Amino, dem som vil stjæle den, så kan vi ikke få nogle hints eller bare idéen på bordet? Hvis jeg skal være helt ærlig tror jeg også du har meget større chance for at finde en investor ved at gøre det. Lad os sige, at der var 15 herinde, som havde 100k de gerne ville investere. De kommer aldrig til at kontakte dig, fordi de ikke gider alt hurlumhejet med at kontakte dig, møde dig osv. De vil bare lige have en pitch, og se om den fænger...

Jeg ville hellere end gerne fortælle om den så i kunne komme med noget feedback osv, men jeg tør simpelthen ikke lade denne gå til anden side, Muligvis kan det gøres billigere end 1.5 mill, men jeg er ikke færdig med planlægning, så kan ikke fortælle det eksakte beløb endnu.

Men jeg glæder mig super meget til at vise jer det, når den kører.

Jeg ved egentligt heller ikke hvorfor jeg tror jeg kunne finde en investor, uden at fortælle om ideen, jeg kan kun sige at en evt person som går med på denne ikke kommer til at fortryde.

Men tro mig, det er ikke for at lege vigtig per, jeg glæder mig VILDT til at vise jer hvad jeg har fundet på.!

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 445
Fra  LOEVGAARD ApS Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Jeg forstår ikke spørgsmålet, eller nærmere; jeg forstår ikke hvor du vil hen med spørgsmålet?

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

 

Det lyder jo meget spændende, der er rigtig mange i samme situation som dig, altså at de synes de har en god ide, ikke vil fortælle om den, og bare lige mangler en hl del kapital for at kunne komme igang. 

Mit bedste råd er at du kigger lidt i alle de gamle tråde, dre er link til væksthuse, potentielle investorer og.lign, samt forslag til hvordan du laver en eller anden NDA så du kan fortælle om ideen. 

 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 192
Fra  Kamikaze Software Skrevet kl. 02:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Gode ideer er vigtige, men du skal passe på med at du ikke bliver for forsigtig - det kan også blive for meget. Det handler også utrolig meget om folkene bagved og der er ikke mange der gider at bruge resourcer på blot at høre din ide. 

 

Tag for eksempel søgemaskiner eller email-tjenester. Der fandtes mange før google kom, men de gjorde tingene rigtig. Deres ide var god, men ikke ny - forskellen lå i hvordan de eksekverede det. Så hvis du mangler folk, er det ligesom dit ansvar at sælge din ide; det er ikke investorernes ansvar at finde dig og bruge resourcer på at høre din ide.

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michal

Det du mangler p.t er en udefra kommende sparringspartner, der kan tilføre dit projekt en kritisk gennemgang, afsøge det bestående markeds reaktion på dit tiltag o.m.m.
Denne debat kan du ikke føre på Amino, men med en hemmeligholdelses erklæring mellem dig og den du vælger til at være sparringspartner, kan du få tilført dit projekt skæv viden, der evt. kan ændre din egen indgangsvinkel til projektet.
Du vil herigennem kunne få udarbejdet det nødvendig og overbevisende materiale der skal til for at føre projektet ud i livet, måske i en anden målestok end den du p.t. tænker i.
Såfremt du kunne være interesseret er du velkommen til at kontakte mig på 98311022. Du kan se mere om mig og min virksomhedwww.sag-partners.dk.

Mvh
Bertil Vrou Thomsen

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan eventuelt tage kontakt til Connect Denmark, de kan hjælpe dig i gang med forretningsplaner, sparring og i sidste ende kontakt til investorer.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michal

Det du har behov for er en sparingspartner til at videreudvikle dit projekt, gennemgå de kritiske faser, hvorledes vil det bestående marked reagere på projektet o.m.m.
Den debat kan du selvfølgelig ikke tage på Amino, såfremt du ikke vil give mere indsigt i projektet, hvilket kan være ganske forståeligt.
For at sikre dig selv kan du indlede et sådant samarbejde gennem en hemmeligholdelses erklæring.
Det du opnåer er at få dit projekt vurderet ud fra nogle skæve vinkler, du p.t. ikke har vurderet, samt at du kan få udarbejdet det nødvendig materiale til evt. investorer, samt evt. at få projektet skaleret, således at det evt. kan afprøves i en mindre størrelse end du selv p.t. tænker i.
Er du interesseret kan du kontakte mig på 98311022 for en uforpligtigende snak eller se mere om mig og min virksomhed
www.sag-partners.dk.

Mvh
Bertil Vrou Thomsen

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)