Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mig gennem PBS, DIBS mm. junglen

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Vejle kommune
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Dette er mit første indlæg i Amino - har bare haft så meget glæde af, at læse andres indlæg og ikke mindst jeres gode kompetente svar.

Jeg er ved at starte en webshop op! Design mm. er der styr over - og nu er jeg nået til betalingsløsning. Umiddelbart troede jeg det var rimelig simpelt - men det er det absolut ikke!

Hjemmesiden er hostet hos DkHostmaster - domænenavnet er hostet hos Azero. Jeg havde forestillet mig jeg skulle bruge DIBS som betalingsgateway og PBS (uundgåeligt) som betalingskortløsning.

Men hold da op det er dyrt!!! En rimelig simpel oprettelse hos DIBS koster 6000 Kr. og efterfølgende 600 Kr. pr. måned. + 0,50 Kr. på transsaktion!!!!!!

Så jeg begynder at søge lidt omkring, om det ikke kan gøres billigere?

Men jeg kan simpelthen ikke gennemskue produkterne, da jeg slet ikke kan følge med i fagsproget :-)

Umiddelbart ser det ud som om, at PBS har en løsning (pbs ePayment) som kun koster 1000 kr. i oprettelse, 800 Kr. pr måned inkl. 500 transsaktioner. Men dækker den det samme, som DIBS?

Fordi jeg er så teknologisk "dum" er jeg nervøs for, at jeg ryger i en fælde, så jeg ender med flere løsninger, som ikke supplere hinanden optimalt.

Hjemmesiden skal bare kunne tage imod Dankort og kreditkort (internationale) og så skal det være brugervenligt.

Har i nogle gode løsninger? Hvad bruger i selv?

Mange hilsner fra

Karina

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karina

Jeg har ikke noget svar - men vil følge spændt med i tråden, da jeg netop står med samme udfordring som dig :o9

Susan :o)

 

Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karina,

DIBS er en af de dyre løsninger i DK.

EPay er efter min mening den eneste rigtige vej frem. Både i forhold til pris og muligheder.
Du kan checke deres produkter her www.epay.dk

Er det en skræddersyet webshop eller er den bygget på et opensource system?

/Casper

 

 

/Casper

www.ctweb.dk - gør din virksomhed klar til fremtiden!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karina

Du kan gøre det væsentligt billigere end det. PBS tager et oprettelsesgebyr (mener det er 3.500.-) og et årsgebyr på 1.000,- + lidt snaller pr. transaktion

Quickpay eller ePay er også meget billigere end DIBS og det fungerer uden problemer.

Se "links" sektionen på themebox.dk (link i signatur)

Venlig hilsen
Ole

Fra Vejle kommune
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Det er en færdigløsning. Vi har også en fysisk butik - så webshoppen er en del af et system, som tæller både finansdel, kasseapperat og lagerstyring.

Kan løsningen være afhængig af, hvilken betalingsgateway man benytter? Kan den være sat op til, kun at fungere med en DIBS løsning. Der er lang ventetid på supportlinjen :-) Så tillader mig at smide spørgsmålet her :-) Er virkelig IT-dum :-) Men hedigvis kan vi jo lære, så længe vi lever :-)

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karina,

Jeg kan kun tilslutte mig anbefalingen af epay.dk .  Det er billigt, og virker umiddelbart nemt og overskueligt. Jeg har kun hørt godt om dem og du risikerer ihvertfald ikke at sidde med en dyr overkill-løsning.  Jeg har personligt kun direkte erfaring med Dandomain, som jeg dog kun brugte som gateway, dvs. jeg opsatte selv systemet med betalingsvinduer osv. Det kan IKKE anbefales.

Epay spiller med en lang række forskellige systemer, og mon ikke dit også kan spille med Epay - eller kan komme til det? Hvilket bruger du?

Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karina,

Hvilket firma laver løsningen?

I en færdig løsning kan du i de fleste tilfælde kun bruge de betalingssystemer som er supporteret af webshop systemet.

Hvis ikke du selv har adgang til programmeringen, skal du have fat i dem der har, og høre hvilke betalingssystem(er) de arbejder med.

/Casper

www.ctweb.dk - gør din virksomhed klar til fremtiden!

Fra Vejle kommune
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Har så endelig fået kontakt til vores support - og har konstateret at der kun kan anvendes DIBS til løsningen.

Det er da bare møg-irriterende!!! Var ellers godt igennem Epay´s hjemmeside og det var jo helt andre priser, for stort set samme produkt.

Æv æv... Men tusind tak for jeres hjælp

Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Thorup:
Quickpay eller ePay er også meget billigere end DIBS og det fungerer uden problemer.

Jeg har meget dårlige erfaringer med Quickpay i forhold til stabillitet og service. EPay har langt flere muligheder teknisk og yder top service og support

/Casper

www.ctweb.dk - gør din virksomhed klar til fremtiden!

Fra Vejle kommune
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Lige netop den erfaring er jeg lige blevet rigere :-) Og jeg kan kun benytte DIBS til vores løsning!

Det er da simpelthen så ærgeligt. Har lige været på Epay´s hjemmeside og de er væsenlig billigere.... For stort set samme produkt.

Hold da op der er meget bondefangeri i denne IT verden :-) især når man, som jeg, ikke er særlig selvhjulpen.

Vi har købt en total-løsning hos Winkas Pro- hvis det siger dig noget?

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)