Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hemmelighedserklæring; Hjælp!

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 11
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey allesammen derude. Skype-Wink

Jeg håber I er friske på at hjælpe mig!! 

Som person er jeg en 19 årig fyr, der for knap et lille års tid siden fandt vej til både bøger, magasiner og hjemmesider omkring iværksætteri. Lige siden har dette inspireret mig til adskillige projekter, ambitioner, osv.! Til dagligt sælger jeg går jeg på Viborg Handelsgymnasium, hvor jeg befinder mig på en innovations "linje" med fokus på afsætning, virksomhedsøkonomi, innovation (herunder iværksætteri) og sprog. Jeg har et kanon gå-på-mod og stræber altid efter "det bedste"! Ved siden af alt dette, sælger jeg elektronikforsikringer + forskellige abonnementer på min fritids-arbejdsplads. Sidst, men ikke mindst, arbejder jeg på Danmarks største Crazy Daisy, hvor jeg oftest omgåes adskillige hundrede mennesker i et fantastisk miljø! 

Der skete det, at jeg torsdag nat vågnede ved en sæt klokken 04:30 - jeg kunne simpelthen ikke sove længere. Det lyder kliché-agtigt, men hér indfandt min idé sig i mit hoved! En idé der har boret mig fast i mit hoved lige siden! Idéen holder jeg i første omgang lidt for mig selv! Faktum er dog, at jeg har en kanon potentiel idé, men ikke ressourcerne (læs: økonomisk og teknisk-programmerings-snilde) til at udføre den! 

Af disse årsager, har jeg valgt at trække på mit dejlige netværk af kanone med-mennesker! Dette leder mig ned på Freeway Aps (ejer af blandt andet dating.dk, studieportalen.dk, arto.dk, i.e.), hvor jeg ønsker at fremføre min idé for dem, med henblik på fremtidig samarbejde. Dog ønsker jeg at gøre dette med visse forbehold! Jeg ønsker at få lavet en hemmelighedserklæring.

Det egentlige spørgsmål: 

Hvad indeholder en god og fyldestgørende hemmelighedserklæring? Hvordan er den sat op?

Kunne en som "http://www.amino.dk/media/p/276745/download.aspx" godt bruges? 

Vh,

Tobias Elkjær

Hvem er jeg? Danmarks yngste fuldtidsansatte i Europas største diskoteksnetværk, NOX Network. 

Tilmeldt 20. Apr 11
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias

 

Hvad angår Freeway ApS mener jeg at de udelukkende går efter projekter der mere eller mindre er søsat, men mangler kapital/ekspertise til at spise kirsebær med de store...

 

Men det kan aldrig skade at spørge dem. De kan jo højst sige nej, og så er det bare videre til den næste.

 

Det var lige en afstikker fra dit egentlige spørgsmål, som jeg håber der er nogen der kan hjælpe dig med...

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet er måske også om det er smart at gå til Freeway først? Nu ved jeg af gode grunde ikke hvad din idé går ud på, så hvis det er en feature til et af Freeway's sites, som det næsten lyder til, så skal du nok have fat i dem. Jeg har også fremlagt idéer på den måde, men jeg må indrømme at jeg hev fat i en advokat for at udforme en kontrakt. Jeg havde forinden forhørt mig med firmaet hvad de ønskede - jeg ville ikke bare komme vadende med en kontrakt og sige "Skriv under nu". Da jeg havde go fra firmaet om at de gerne ville høre mere, lavede min advokat skrivelsen og sørgede for det hele.

Fra Glostrup
Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ret mig hvis jeg tager fejl.. Men jeg mener også at idemanden bag just-eat.dk også henvendte sig til Freeway aps før han var gået igang og de blev vist også enig om at freeway skulle eje 5% af just-eat...

Og vi ved vel alle hvordan det er gået med just-eat...  Så vil bare sige at freeway aps ikke er en helt dårlig ide, hvis ideen er rigtig...

Det er vel bare et spørgesmål om du kan finde ud af at fremlægge din ide rigtig, hvis den ikke er gennemtænkt, så bliver det svært...

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender et par gutter, som har været igang med et projekt, som freeway lige ville se an og evt gå med i.

Skal jeg få en af dem til at kontakte dig og så kan du få deres erfaringer?

Men kan sige, at de typisk ser på projekter, der er igang sat og som helst har en programmør med i teamet.

Mvh

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Konradsen:

Kender et par gutter, som har været igang med et projekt, som freeway lige ville se an og evt gå med i.

Skal jeg få en af dem til at kontakte dig og så kan du få deres erfaringer?

Men kan sige, at de typisk ser på projekter, der er igang sat og som helst har en programmør med i teamet.

Mvh

Lige præcis - det er meget svært at sælge idéen (med mindre den virkelig bare er nyskabende og lige hvad de mangler) til dem uden at have noget at vise dem. Derfor mente jeg også med mit tidligere indlæg, at du måske skulle vente med at tage fat i dem og så få samlet et team af dig selv og en udvikler og evt. en UI gut, så kan I sammen lave det. Der er selvfølgelig noget med noget afregning, men hvis idéen holder, så burde det ikke være noget problem. Ved godt det er nemt at sige :-)

Fra Randers
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 111
Fra  Leasingbiler.dk Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil dog pointere at det er MEGET vigtigt at du har dokumenterne på plads inden et sådant møde!

Freeway er kun interesseret i omsætning, og tager ikke de store hensyn til andre - så vær hård ved forhandlingsbordet ;)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 11
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Uniku.dk:

Hej Tobias

 

Hvad angår Freeway ApS mener jeg at de udelukkende går efter projekter der mere eller mindre er søsat, men mangler kapital/ekspertise til at spise kirsebær med de store...

 

Men det kan aldrig skade at spørge dem. De kan jo højst sige nej, og så er det bare videre til den næste.

 

Det var lige en afstikker fra dit egentlige spørgsmål, som jeg håber der er nogen der kan hjælpe dig med...

Ja, lige præcis. Kan jo altid "give it a try" :-) Tak for dit svar. 

Hvem er jeg? Danmarks yngste fuldtidsansatte i Europas største diskoteksnetværk, NOX Network. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 11
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Konradsen:

Kender et par gutter, som har været igang med et projekt, som freeway lige ville se an og evt gå med i.

Skal jeg få en af dem til at kontakte dig og så kan du få deres erfaringer?

Men kan sige, at de typisk ser på projekter, der er igang sat og som helst har en programmør med i teamet.

Mvh

Hey Kristian! 

Dét kunne være SUPER! Det ville virkelig være perfekt. Kunne jeg ekstremt godt tænke mig. 

 

Jesper Bræmer:

Vil dog pointere at det er MEGET vigtigt at du har dokumenterne på plads inden et sådant møde!

Freeway er kun interesseret i omsætning, og tager ikke de store hensyn til andre - så vær hård ved forhandlingsbordet ;)

Det er nemlig præcis også det jeg har tænkt. Netop af dén grund, vil jeg blandt andet have en hemmelighedserklæring med på banen. 

 

Alle andre..:

"Tobias, du skal have noget konkret - dét søger Freeway typisk"

Jeg forstår udemærket hvad I siger :-) Jeg har dog ikke - som sagt i første indlæg - ressourcerne til at komme med et grafisk oplæg. Dog mener jeg, selvfølgelig, idéen virkelig har potentiale og holder vand. 

Kunne man eventuelt ligge ud med at sende dem en mail (læs under partnerskab i "Freeway - om os!") hvor man åbner en lille smule "op for posen"? Jeg vurderer, at det vil vække Freeways interesse idet det er et latent marked med ekstrem potentiale ifht. mulig indtjening.

Tak for de mange gode svar! Læser DEM ALLE! 

Vh,

Tobias Elkjær

Hvem er jeg? Danmarks yngste fuldtidsansatte i Europas største diskoteksnetværk, NOX Network. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 11
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Vil nogle holde sig opdateret i denne anledning, kan jeg røbe, at jeg har taget en kæmpe chance: Jeg har i dag været i tæt dialog med Peter Sønderby (direktør i Freeway ApS), og har talt min sag. Tilmed har jeg (efter en del interesse fra hans side) røbet en stor del af min idé (dog ikke det vigtigste - "differentions-elementet" ifht. omverdenen, smiler)! Fornemmer vi er ved at have et møde stablet på benene. 

 

God aften derude,

Tobias Elkjær

Hvem er jeg? Danmarks yngste fuldtidsansatte i Europas største diskoteksnetværk, NOX Network. 

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)