Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

open source til seriøs side?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg står og skal have en ny hjemmeside og i den forbindelse har jeg snakket med en masse programmører. Der er åbenbart meget stor uenighed om hvorvidt en seriøs hjemmeside skal bygges på et open source, hvad er jeres mening og erfaring?

Kan i anbefale open source og hvordan er sikkerheden her?

Mange tak,

Jesper.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Om din side er Opensource eller ej har intet at gøre med hverken seriøsiteten eller sikkerheden på din hjemmeside ... det værktøj du vælger betyder intet så længe du bruger det rigtigt.

Hvis nogen hævder at Opensource "generelt" er mere eller mindre sikkert end ikke-opensource så er det et falsum.

Hvis nogen hævder at Opensource får din side til at fremstå useriøs, så bed ham dokumentere sin påstand men vælg under alle omstændigheder en anden leverandør.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

skal???? (Mener du skal som i, der er ikke noget alternativ)?

Og

"et open source" (Hvad, jeg tror du glemte et vigtigt ord her)

 

 

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 192
Fra  Kamikaze Software Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke se hvordan sikkerheden skulle blive dårligere af Open Source. Det får vel bare programmøren til at være det mere forsigtig og tænke over det hele. 

 

Det lyder som et spændende projekt. Kan du fortælle lidt mere om hvad du skal have lavet og hvorfor det skal være Open Source? 

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad mig besvare dit spørgsmål med et modspørgsmål.
Vælger du en taxa eller fragtmand ud fra det mærke af bil/varevogn vedkommende bruger?
Eller vælger du dem udfra om du har tillid til at de personer? Om de ved hvordan deres værktøj (bilen/varevognen) virker og at de er fortrolige med det? :-)

Jeg kan sagtens anbefale Open Source. Men jeg vil lige så ofte anbefale en alternativ løsning.
Det der er afgørende er hvad resultat man skal opnå. Samt hvilke planer man har fremadrettet.
Så spørgsmålet er lidt... hvad skal du mere præcist have lavet end en ny hjemmeside? :-) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Arendtsen:


Vælger du en taxa eller fragtmand ud fra det mærke af bil/varevogn vedkommende bruger?

Apopros. Så er alle Porsche´s sider bygget på Joomla!

 

Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Open Source er ikke nødvendigvis (som mange tror) altid gratis, det er værd lige at se den licens et Open Source produkt udgives under og flere og flere produkter dukker da også op som det der hedder Dual License (f.eks) Ext JS fra www.sencha.com som udgives under dels en kommerciel licens og så en GNU GPL v3 der faktisk er ret restriktiv.

Der findes dog masser af "Open Source", endda i bedre kvalitet end mange af de proprietære produkter og som man i langt de fleste tilfælde kan benytte gratis og man skal bare vælge et vælge et der passer til opgaven.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jesper Jensen:
Jeg står og skal have en ny hjemmeside og i den forbindelse har jeg snakket med en masse programmører. Der er åbenbart meget stor uenighed om hvorvidt en seriøs hjemmeside skal bygges på et open source, hvad er jeres mening og erfaring?

Altså en stor del af verdens websites kører på open source projekter på den ene eller anden måde. Hvad enten det er deres webservere der er apache, deres programkode der er python eller django eller noget helt andet.

Noget siger mig at du står som ikke tekniker og lytter til folk som godt kan lide at høre sig selv udtale sig omkring software og deres holdninger til det, men at det ikke rigtig er relevant for det valgt du prøver at tage i forhold til dit eget website.

De programmører der plejer at sige den slags, er som regel udviklere der er vokset op i et closed source miljø ala med Microsoft .NET og lignende fordi de så på den måde kan fjerne mængden af valgmuligheder du har og formodentlig ender med at vælge dem eller i det mindste forstå at de sprog de har valgt er det "mest seriøse" for hvorfor skulle de anbefale dig noget de ikke selv bruger. Uanset om årsagen til at de bruger closed source platformen så måske i virkeligheden skyldes at de er oplært i det fra deres tidligere ansættelser eller lignende.

I den modsatte ende har du open source udviklerne der insisterer på at closed source er dårlig fordi det, netop ikke er åbent, koster penge og fordi den primære fanebærer (microsoft) er stemplet som de onde osv osv.

Ingen af yderpunkterne er korrekte. Det rigtige værktøj til den rigtige opgave. dit spørgsmål kan derfor kun besvares med et modspørgsmål: 

"Hvad vil du lave på det website?"

Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Randers
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes både seriøse og useriøse Open Source CMS-leverandører. 

Der findes også seriøse og useriøse kommercielle leverandører af CM-systemer.

Forretningsmodellen er forskellig for begge lejre, men man kan ikke sige at det ene eller det andet er "bedre". De har samme forpligtelser overfor deres kunder uanset model, hvis de ønsker tilfredse kunder. Husk på at der oftest også er et firma bag de største Open Source CMS-løsninger, så de kan ikke bare vende folk ryggen.

I Open Source-miljøet er det som oftest ikke selve kerneproduktet, den er gal med.. Der er tit glimrende support på lige vilkår med det kommercielle marked, hvis du betaler for det, og hvis ikke, så sidder der en masse ildsjæle der er parat til at hjælpe frivilligt. Man må bare ikke forvente de gider ordne dit 10.000 linjer koders spørgsmål.

Nej, problemet med open-source kan opstå i forbindelse med mange 3. parts moduler der laves på frivillig basis. Men spørgsmålet er - hvor meget support kan du forvente, når du får noget leveret gratis?

Omvendt har jeg også prøvet dårlig service hos en stor dansk CMS-leverandør, og det var endda før vi overhovedet fik lavet en aftale (en sælger der ikke dukkede op til aftalte tid TO gange, så er man ikke interesseret i at få nye kunder...)

Omkring det sikkerhedsmæssige, så er der både fordele og ulemper ved open-source .. Den altoverskyggende fordel - der er flere der kigger på koden. Kommercielle CMS-leverandører har lettere ved skjule huller i softwaren for omverdenen, det kan du ikke i et open source-projekt .. Selvfølgelig kan man overse noget, men chancen for det bliver opdaget er større.

(Det danske open source CMS umbraco, trækker bl.a. Microsofts ASP.NET-site, Peugeot, Heinz og ABBAs website .. er det ikke blåstempling nok? [kilde: http://umbraco.com/media/197460/umbraco%20convince%20your%20boss.pdf]) :-)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)