Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du prøvet at lave en webshop fra bunden?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er.

Jeg er ude efter kontakt med en person, som enten har erfaring, eller har prøvet at bygge en webshop fra bunden, komplet med indkøbskurv, varekatalog, betaling osv. 

Grunden er, at jeg har brug for viden om, hvordan dette teknisk gøres, og hvordan ens programmering snakker sammen med en betalingsgateway. En person med erfaring ville derfor være super.

Sproget vi vil benytte os af er primært PHP med MySQL som grundbasis. Vi er ikke interesserede i færdige løsninger.

Er der en flink Amino som kender til det? :)

Mikael.

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt det med varer, kurv etc. er rimeligt trivielt databasearbejde. det med betaling har jeg lavet til ePay. Det er meget simpelt, det kan gøres via en SOAP webservice, hvis du vil have det dybt integreret i din side. Alternativt skal du blot lave en HTML form, men nogle bestemte felter, og så lave en HttpPost til deres sikre side, så vupti, så kører betaling igennem. Der er guider på deres sider til alle sprog stort set, sikkert også til PHP. Alternativt bruger du ders side, dvs, den popper op på din side og de betaler til dig, det hele kører på deres server, så du  ikke skal spekulere i sikkerhed...

Nemt at gå til.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael:

Hej alle Amino'er.

Jeg er ude efter kontakt med en person, som enten har erfaring, eller har prøvet at bygge en webshop fra bunden, komplet med indkøbskurv, varekatalog, betaling osv. 

Grunden er, at jeg har brug for viden om, hvordan dette teknisk gøres, og hvordan ens programmering snakker sammen med en betalingsgateway. En person med erfaring ville derfor være super.

Sproget vi vil benytte os af er primært PHP med MySQL som grundbasis. Vi er ikke interesserede i færdige løsninger.

Er der en flink Amino som kender til det? :)

Mikael.

 

Du har lige beskrevet mig. Vil med glæde dele den erfaring jeg har fået ved at bygge webshop systemer.

 

Fra Herlev
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 93
Fra  Rosenkjær Web IVS Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikael

Jeg er ikke helt sikker på hvad det er du vil vide? Kan du evt. præcisere spørgsmålet lidt?

Jeg har stor erfaring med både webshops, betalingsgateways, php og mysql. Så jeg kan sikkert godt svare på de fleste spørgsmål.

Normalt vil din betalingsgateway tilbyde et API, og ofte også et eksempel på hvordan man bruger API'et i bl.a. PHP.

Med venlig hilsen

Johnny Rosenkjær

Billig crosstrainer - Den nemme guide til at vælge den rigtige

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Selve PHP og database delen, er sådan set på plads. Det som jeg meget gerne vil vide mere om er, hvordan man får varerne, specielt prisen, med over til betaling. 

Dvs. hvordan man afslutter købet i webshoppen. De her forme, som skal POSTe prisen videre til betaling osv - det er det som jeg ikke ved så forfærdelig meget om hvordan man gør :)

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ligesom de andre også prøvet det et par gange og er - ligesom de andre - også i tvivl om, hvad du specifikt spørger efter.

Jeg har skrevet lidt om min erfaring her og her.

God fornøjelse med det. Det er sjovt at være e-købmand

Morten

Fra Herlev
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 93
Fra  Rosenkjær Web IVS Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael:

Dvs. hvordan man afslutter købet i webshoppen. De her forme, som skal POSTe prisen videre til betaling osv - det er det som jeg ikke ved så forfærdelig meget om hvordan man gør :)

Som jeg også skrev før, så tilbyder næsten alle betalingsgateways kode eksempler på hvordan man implementerer deres løsning i PHP.

Dvs. de fortæller dig hvilke felter du skal have i din form, hvad de skal hedde og hvad de skal have af indhold. Bl.a. ting som pris og normalt en form for api key til at de ved hvor pengene skal betales til osv.

Med venlig hilsen

Johnny Rosenkjær

Billig crosstrainer - Den nemme guide til at vælge den rigtige

Fra Herlev
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 93
Fra  Rosenkjær Web IVS Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael:

Dvs. hvordan man afslutter købet i webshoppen. De her forme, som skal POSTe prisen videre til betaling osv - det er det som jeg ikke ved så forfærdelig meget om hvordan man gør :)

Som jeg også skrev før, så tilbyder næsten alle betalingsgateways kode eksempler på hvordan man implementerer deres løsning i PHP.

Dvs. de fortæller dig hvilke felter du skal have i din form, hvad de skal hedde og hvad de skal have af indhold. Bl.a. ting som pris og normalt en form for api key til at de ved hvor pengene skal betales til osv.

Med venlig hilsen

Johnny Rosenkjær

Billig crosstrainer - Den nemme guide til at vælge den rigtige

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet 3-4 custom loesninger fra bunden, nogle ret simple, nogle stoerre og ret omfattende med shopchoosers, forskellige typer betaling mm.

Som en anden skrev kan noget "generic" indkoebs/ordre system funktionalitet ret nemt laves, og ofte ogsaa hurtigere (mit gaet) end at tilrette et eller andet shop CMS. Jeg giver gerne et paar simple raad om det. 

Implmentation af betalingsloesninger jo typisk afhaengig af den/de betalingsgateways man vil koble sig op paa, og hvor det smarteste bare er at finde een der har erfaring med den specfikke loesning og faa det lavet.

 

 

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det lyder jo til at være forholdsvist enkelt! 

Kan I anbefale nogle gode betalingsgateways? :)

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)