Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Straf på et keyword

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 227
Fra  Webfaktor Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har en hjemmeside på en WordPress platform og har en oplevelse af, at den er blevet ramt af en eller anden Google straf.

Når jeg søger direkte på søgeordet, dukker siden ikke op på de første mange sider. Til gengæld dukker den op i søgeresultaterne i 3 forskellige linkkataloger FØR den kommer til siden.

Hvis jeg tager ca. 2 linjer af teksten på siden, og søger på dem, så dukker siden først op som det 8-9. søgeresultat. Siden er stadig indekseret. Den ranker desuden højt på flere andre søgeord sammensat med det vigtigste søgeord.

Lad mig komme med et fiktivt eksempel:

Søger jeg på "bilforhandler" som mit vigtigste søgeord, så dukker forsiden slet ikke op før rigtig lang henne i søgeresultaterne. Siden har tidligere ranket på 1. pladsen med det vigtigste søgeord, men er nu helt ude.

Søger jeg på "bilforhandler Odense", så dukker forsiden op som 1. eller 2. resultat, selvom jeg ikke har nævnt Odense på siden.

Mit tanke/refleksion er derfor: Kan siden være straffet på det et enkelt søgeord, nemlig det vigtigste, men ikke på andre søgeord, herunder sammensætninger af det vigtigste søgeord og alt man kan bygge på det, eksempelvis"bilforhandler + billig/Odense/hvorhenne/dygtig o.s.v.? Ellers ville øvrige søgninger vel også være placeret langt nede i søgeresultaterne og ikke som nr. 1, 2 og 3?

Spørg endelig løs - det er efterhånden et mysterium for mig og det har stået på i nogle måneder.

Tørklæder - Stort udvalg af lækre tørklæder i kashmir og silke. Masser af kendte danske designer tørklæder.

Fra Odense
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bo,

Det sker ofte hvis du linker for meget med den samme ankertekst - Link til samme side med andre ankertekster og/eller kombinationer for at udligne dit unaturlige mønster.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Bo Lyhne:
Hvis jeg tager ca. 2 linjer af teksten på siden, og søger på dem, så dukker siden først op som det 8-9. søgeresultat.
Hej Bo
Når du kopier lange tekster så sæt "gåseøjne" omkring søgningen - ser du så flere søgeresultater så er det duplicate content.
Tilmeldt 12. Mar 11
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Bondtofte:
Det sker ofte hvis du linker for meget med den samme ankertekst - Link til samme side med andre ankertekster og/eller kombinationer for at udligne dit unaturlige mønster.

Hvor har du hørt den teori? Det er da noget værre vås - undskyld sproget!

Jeg vil gerne forsøge at hjælpe dig med at opklare din situation, hvis du sender mig en besked, så kan jeg kigge på dine ankertekster.. Det tager 10 min tops, fordi jeg bruger software til at hjælpe mig =)

SEO Tilbydes billigt! Se min profil eller send mig en besked
FÅ 200 RELEVANTE blog sider at kommentere på helt gratis! Se dine konkurrenters backlinks nu!

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Thomas Jepsen...

Nej det er egentlig ikke noget vås, det siger lidt sig selv at for at man kan skabe en naturlig linkprofil, skal og må man ikke linke med den samme ankertekst for mange gange til den samme side, det er på ingen måde naturligt, og slet ikke set i googles øjne. Så nej det er ikke noget vås "Henrik Bondtofte" siger. Hvad for mange gange så er, er så ikke noget man helt kan pinpointe, men det er derfor det er vigtigt at man ved noget om linkbuilding før man begir sig ud i den jungle som det rent faktisk er, for det er ikke bare at skabe links med det ord man gerne vil ranke på, det handler om at skabe den helt rigtige linkprofil.

Til trådstarter...

Det ville være nemmere hvis du viste os (eller bare mig hvis det er hemmeligt) den side du snakker om, da der er så mange ting der kan gøre at lige den ting sker.

Fx kan det være det Henrik siger, men det kan fx også være at du har ændret din interne linkbuilding, og rent faktisk fortæller Google med din interne linkbuilding, at det er en anden side der bør ranke på det ord. Og hvis den side ikke er optimeret helt lige så godt i forhold til det ord, så vil du i det hele taget ikke ranke så godt som før.

Det kan også være rigtig mange andre ting, såsom konkurrencen på ordet der er blevet større etc.

Men det er ikke til at sige uden at have set den konkrete side. send evt en PB, så kan jeg lige tage et hurtigt kig

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 12. Mar 11
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
Nej det er egentlig ikke noget vås, det siger lidt sig selv at for at man kan skabe en naturlig linkprofil, skal og må man ikke linke med den samme ankertekst for mange gange til den samme side, det er på ingen måde naturligt, og slet ikke set i googles øjne. Så nej det er ikke noget vås "Henrik Bondtofte" siger. Hvad for mange gange så er, er så ikke noget man helt kan pinpointe, men det er derfor det er vigtigt at man ved noget om linkbuilding før man begir sig ud i den jungle som det rent faktisk er, for det er ikke bare at skabe links med det ord man gerne vil ranke på, det handler om at skabe den helt rigtige linkprofil.


Jeg går ind for en vis variation, men det er bestemt vigtigt at holde det relevant. F.eks ville jeg aldrig bruge "computer" som ankertekst, hvis jeg forsøger at rangere for "soft ice". Det er kun naturligt, at folk bruge relevante søgeord, men jeg tror ikke linkbuilding i de dimensioner, som de fleste på dette forum udøver kan se for unaturligt ud, hvis man holder sig til 3-4 forskellige ankertekster.

Jeg bruger altid kun relevante ankertekster, og det går meget fint for min hjemmeside ;)

SEO Tilbydes billigt! Se min profil eller send mig en besked
FÅ 200 RELEVANTE blog sider at kommentere på helt gratis! Se dine konkurrenters backlinks nu!

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Jepsen:

Jeg går ind for en vis variation, men det er bestemt vigtigt at holde det relevant. F.eks ville jeg aldrig bruge "computer" som ankertekst, hvis jeg forsøger at rangere for "soft ice". Det er kun naturligt, at folk bruge relevante søgeord, men jeg tror ikke linkbuilding i de dimensioner, som de fleste på dette forum udøver kan se for unaturligt ud, hvis man holder sig til 3-4 forskellige ankertekster.

Jeg bruger altid kun relevante ankertekster, og det går meget fint for min hjemmeside ;)

Et lidt underligt svar/eksempel, når man tænker på at jeg på ingen måde har sagt at man ikke skal tage relevante søgeord... jeg kan ikke lige se hvor dit modsvar passer ind henne?

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 12. Mar 11
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
Et lidt underligt svar/eksempel, når man tænker på at jeg på ingen måde har sagt at man ikke skal tage relevante søgeord... jeg kan ikke lige se hvor dit modsvar passer ind henne?

Jeg vil aldrig linke med søgeord, som ikke er relevante for ens side. Det er både spild af kræfter og kan i værste fald forvirre google. Jeg har flere tusinde links til mine sider med meget få forskellige ankertekster, og det lader ikke til at påvirke min side negativt =)

SEO Tilbydes billigt! Se min profil eller send mig en besked
FÅ 200 RELEVANTE blog sider at kommentere på helt gratis! Se dine konkurrenters backlinks nu!

Tilmeldt 12. Mar 11
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
Et lidt underligt svar/eksempel, når man tænker på at jeg på ingen måde har sagt at man ikke skal tage relevante søgeord... jeg kan ikke lige se hvor dit modsvar passer ind henne?

Jeg vil aldrig linke med søgeord, som ikke er relevante for ens side. Det er både spild af kræfter og kan i værste fald forvirre google. Jeg har flere tusinde links til mine sider med meget få forskellige ankertekster, og det lader ikke til at påvirke min side negativt =)

SEO Tilbydes billigt! Se min profil eller send mig en besked
FÅ 200 RELEVANTE blog sider at kommentere på helt gratis! Se dine konkurrenters backlinks nu!

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Jepsen:

KTJ-Media.dk:
Et lidt underligt svar/eksempel, når man tænker på at jeg på ingen måde har sagt at man ikke skal tage relevante søgeord... jeg kan ikke lige se hvor dit modsvar passer ind henne?

Jeg vil aldrig linke med søgeord, som ikke er relevante for ens side. Det er både spild af kræfter og kan i værste fald forvirre google. Jeg har flere tusinde links til mine sider med meget få forskellige ankertekster, og det lader ikke til at påvirke min side negativt =)

Men jeg kan stadig ikke se hvilken relevans, dit svar har i forhold til det jeg har skrevet?

Jeg har stadig ikke sagt at man skal linke med ord uden relevans, jeg har bare sagt man skal passe på med at linke for meget med det samme ord, og hvad for meget er, er der ingen der ved.. Jeg selv operere ud fra flere tusinde ord og sætninger til min hjemmeside, som reelt set kun handler om webdesign, CMS og SEO. Men det betyder jo ikke at jeg kun skal fokusere på de to ord, eller for den sags skyld kun 10-50 ord.

Og så siger du jo at det går jo meget godt for dig, og det ikke har haft en negativ effekt. Men ved du reelt set om det kan eller ikke kan have en negativ effekt, eller siger du det bare ud fra at du endnu ikke har oplevet den negative effekt?

Men men, uanset hvad, så er det ikke vås det Henrik siger ;) og nu tror jeg at jeg har taget nok plads i denne tråd.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)