Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Island

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der nogen af Jer, der har adgang til databaser med islandske virksomheder?. Skal bruge 2 lister. Én liste over de 500 største virksomheder, samt én liste over de 500 største it-virksomheder (hvis der er så mange)

 

PS Nu må det snart være tid til at danskerne opkøber lidt på Island og ikke omvendt.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg læste tidligere en interessant artikel på http://www.invest.is/, godt nok i en anden sammenhæng, men jeg vil da tro at du måske kan finde nogle oplysninger eller noget hjælp til at komme videre i din søgen der (eventuelt kontakte dem).

Umiddelbart er det vel Iceland Air i toppen, efterfulgt af noget bank/finanssjov så vidt jeg ved.
Fra Kolding
Tilmeldt 9. Mar 06
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er absolut ingen fremtid i virksomhedsudvikling på Island, det er også derfor de søger udenlands :-)
Tilmeldt 8. Apr 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er islænding og har en rimelig velplaceret finger på fæderlands pulsen.
Henrik Meyer siger i denne tråd: Der er absolut ingen fremtid i virksomhedsudvikling på Island, det er også derfor de søger udenlands :-)
Det er meget forenklet version.Der er en stor fremtid for mange virksomheder på Island, og opkøb af sådan en virksomhed kunne være good business hvis man har tænkt sig at udvide til sin forretning til Island.

Grunden til at islandske virksomheder har søgt udenlands er at det islandske marked var for lille. At mange af disse opkøb er blevet succesfulde er for det første at man har gjort et godt stykke hjemmearbejde, for det andet at man har haft et godt samarbejde med bankerne. De islandske banker er utrolige vigtige i det her sammenhæng. De har haft stor vækst de sidste 5-6 år.
En anden ting er så ny-libaralismen som har forandret økonomien gevaldigt de sidste 15 år og medført stor handlingsfrihed.
Det er så en nyhed i sig selv "lillebror" viser i den grad handlingskraft udenlands. Det er grunden til den store omtale men det er ikke i sig selv anledning til negativ omtale som desværre ofte har været tilfældet her i Danmark.

Peter Bjarnarson:
Du kunne kontakte en af de tre banker: KB bank, Glitnir eller Landsbankinn.
Det burde ikke være særlig svært at finde på google.
En vigtig overvejelse er også den islandske krone som er og vil altid være ustabil.

Hvis jeg kan hjælpe yderligere så er du velkommen til at sende mig en besked.
Hilsen

Hannes



Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Bergmann

 

Tak for svaret, men jeg skal ikke købe virksomheder på Island eller på anden måde investere i Island. Skal blot bruge nogle liste over islandske virksomheder.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror nok at med kundebase er http://www.ccpgames.com/ nok en af de største ;)
Tilmeldt 8. Apr 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peter.
Du skal bare bruge en liste over de største virksomheder uden at have specielt udgangspunkt?
Prøv at klikke ind på hagstofa.is

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)