Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købe over forening

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt skal en forening ikke registreres hos kommunen. Der kan alene være tale om, at kommunen skal godkende foreningen, såfremt der ønskes kommunalt tilskud, lokaler stillet til rådighed m.m.

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi har fuldt foreningsloven og den kan dannes når man er tre personer til stede. Vi søger ikke støtte hos kommunen heller. Ikke endnu i hvertfald.

Økonomien er intet stort på nogen måde, men er rart at have alt på plads 100 %.  Har hørt mange foreninger lønner medarbejdere med eks. træningstøj mv. Vi har en masse frivilige der hjælper os på camps mv. hvor det for det meste går i nul. Så får dem der hjælper gratis overnatning istedet.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Når foreningen driver momspligtige aktiviteter, så skal den registreres.

Jeg mente det var hos kommunen, men det er hos Erhvervs og Selskabsstyrelsen, at registreringen skal ske. Her kan I læse ligningsloven §8 omkring foreninger:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1900955&vId=203609&i=552#i1900955

Her kan I se den liste over godkendte foreninger i Danmark:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=161579&chk=203609#pos

For at få lov til at drive forening, uden at skulle svare moms, så skal foreningen være almennyttig, må ikke drive konkurrence, og overskuddet må ikke bruges på foreningens personer, men kun til det almennyttige arbejde.

Som jeg ser det, så er den pågældende forening ulovlig. Det konkluderer jeg ud fra foreningens vedtægter og ud fra de ting jeg kan læse her i tråden.

I kan dog sagtens drive en forening med kitesurfing, men I kan ikke trække penge ud af den, som I forventer at gøre det.

I så fald skal der laves en almindelig virksomhed.

 

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Okey,

Pengene vi skulle få i overskud fra camps mv. vil vi bruge på medlemmerne så klubben har mere udstyr og skabe et godt fællesskab.

Vi har på intet tidspunkt udbetalt penge til nogle i klubben i form af løn eller andet. Den eneste gode er at vi selv kan komme med på camps uden personlige omkostninger. Der lægges dermed også en masse arbejde i det, hvilket må være fair.

Jeg må nok få kontakten en revisor, så det er helt på det rene. Tak for de gode råd.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart kan I komme langt alene ved at tilpasse jeres vedtægter således at de får en almennyttigkarakter. Prøv at gå på jagt efter vedtægter fra eksempelvis sportforeninger på nettet.

I bør undersøge om ikke jeres indkomst fra Roskilde Festivalen eksempelvis er skattepligtig.

Reglerne for ulønnede/lønnede trænere, ledere og instruktørere m.fl. er forskellige, hvorfor der godt kan opstå tvivl om reglerne. Prøv at se om du ikke kan få fat i  informationshæftet "Skat" (skattemæssige forhold for idrætsforeninger o.s.v.), hvori reglerne er udførlig beskrevet.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Henrik.

Hvis I tilretter jeres vedtægter, så ser jeg ikke umiddelbart et behov for registrering - i hvert fald, når I får afklaret, hvorvidt I har moms- og skattepligtig indtægt.

En sportsklub kan godt drives uden registrering, og kontingenter i sportsklubber er også normalt momsfritaget.

Hvis der er nogen i foreningen som skal aflønnes (på den ene eller anden måde), så er det et krav, at foreningen registreres.

Hvis ledere/instruktører i foreningen ikke skal aflønnes på nogen måde, så er der ikke krav om registrering.

 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Joker:

Vi har på intet tidspunkt udbetalt penge til nogle i klubben i form af løn eller andet. Den eneste gode er at vi selv kan komme med på camps uden personlige omkostninger. Der lægges dermed også en masse arbejde i det, hvilket må være fair.

Bemærk i øvrigt, at SKAT vil betragte dette som, at I får en løn udbetalt for et udført arbejde. Hvis I får betalt camps, ture, mad, mv., så er det at betragte som løn, som er skattepligtigt.

Alternativt er der tale om, at I modtager en gave, som der skal betales gaveafgift af.

Så lige så snart I har goder, som er bedre end resten af medlemmerne i foreningen (evt. gratis medlemsskab, grstis ture, gratis mad, mv.) så er der tale om en aflønning, som er skatteligtig.

 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)