Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købe over forening

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. Jan 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er meget i tvivl om reglerne for foreninger. Ejer selv en forening hvor økonomien er ret god og de kommer løbende indtægter fra medlemmer mv.

Hvor kan jeg se reglerne mv.? Kan vi i en forening godt købe iphones til bestyrelsen? Jakker? Mv.

Eller skal det der købes kunne bevises at det bruges i foreningen? Vi vil sandsynligvis bruge eksempelvis iphonen privat også, er det imod reglerne?

 

Foreningen er IKKE momsregistreret.

 

 

Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 22. Jan 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for link.

Noget af det er dog forældet.

 

Jeg kan kun se skrifter om opstart og drivelse af forening, men ikke noget om hvad man kan købe mv.

Savner nok lidt diskussion fra en revisor der har haft med foreninger at gøre.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Joker:

...Ejer selv en forening...

Hvad mener du med dette?

Drives denne forening som en offentlig forening, eller drives den som en virksomhed, som du ejer (til trods for, at du ikke er momsregistreret)?

Det er nemlig afgørende for, hvilket regelsæt du hører ind under.

 

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Foreningen drives som en offentlig forening.

Vi er tre bestyrelsesmedlemmer og en masse medlemmer af klubben. Det er dog mere en forsamling hvor det er gratis at være medlem, men hvor klubben løber rundt ved undervisning, sponsor og camps.

 

Fra Møldrup
Tilmeldt 14. Aug 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Joker:
Jeg er meget i tvivl om reglerne for foreninger. Ejer selv en forening hvor økonomien er ret god og de kommer løbende indtægter fra medlemmer mv.

Det korte svar er, at man ikke kan eje en forening. Inden du kommer for langt ud, bør du nok kontakte skat. Ellers risikerer du bøde og hæfte.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Er foreningen registreret hos Roskilde kommune?

I en forening er der ingen ejere, og foreningens formue kan ikke overdrages til formanden (i jeres tilfælde "formændene") ved foreningens ophør.

I princippet ville enhver som ønsker at blive formand, kunne blive valgt ind som formand, hvis ellers der er medlemmer nok som ønsker det. På den måde kan du også hurtigt miste dit "ejerskab" over foreningen.

Jeg har lige været inde på jeres vedtægter, og der er flere forhold, som ikke ser helt lovlige ud.
http://www.roskildekiteklub.dk/roskilde-kiteklub/vedtaegter/

For mig ser det ud som om, at I driver aktiviteter, som burde have været drevet igennem en virksomhed, og I burde beskattes af aktiviteterne. 

I bør kontakte Roskilde kommune og SKAT for at få afklaret jeres situation.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:
For mig ser det ud som om, at I driver aktiviteter, som burde have været drevet igennem en virksomhed, og I burde beskattes af aktiviteterne

Enig. Der er flere forhold der taler for at foreningen driver erhvervsvirksomhed og evt. burde være reigstreret hos SKAT.

/Henrik

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke forhold mener i dette burde være ?

Andre sportsklubber tager kontingent og arrangere ture som medlemmerne også betaler for.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Er foreningen registreret hos kommunen?

 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)