Hej derude. Jeg er helt grøn på markedet. Er dog uddannet salgsassistent med speciale. Så jeg har nogle ret gode forudsætninger for at sælge. MEN, jeg har ingen erfaring med salg fra egen webshop. Jeg har købt domænenavn, har kontakt til leverandør og styr på hvad jeg skal sælge, hvorfor, hvordan og hvorledes. Jeg har brug for en tjekliste til hvad jeg skal have styr på for at blive selvstændig, drive egen webshop/virksomhed. Fra A-Z. Fra skat, fragt, dankortbetaling over webside osv osv osv. Nogen der ligger inde med sådan en? Jeg har erfaring med at lave forretningsplan, og ved derfor godt hvordan jeg skal lave sådan en. Men har simpelthen brug for en tjekliste til alt det praktiske. Ser frem til at høre fra nogen af jer derude. VH Ms.Jules |
Nu har jeg selv lige overtaget en webshop, så her kommer lidt løse skud.
Emballage, Porto (Erhvervsaftale hos Post Danmark kræver depositum), Lager, Kamera+stativ+lamper til produktfotos, Printer, Brevvægt, Forsikringer, NETS indløsningsaftale (kan være lang behandlingstid + muligivis depositum), Betalingsgateway, Regnskab, Bankkonti, Forsendelse (bor du tæt på posthuset), Returvare / reklamationer, Support (telefoni / email), Webshop Software, Annoncering.