Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé til at komme igang om få erfaring og et kundegrundlag...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Alle,

Jeg har i de seneste dage haft nogle indlæg omkring mine idéer om at starte et selvstædigt reklamebureau, men pga. af flere faktorere og min nuværende arbejdeplads, har jeg vuderet det for risikabelt.

Jeg er glad for mit arbejde men vil gerne have mere ansvar og på sigt få erfaring til selv at kunne starte.

Det er sådan så vi er et lille reklamebureau der laver mere eller mindre alt reklame og vi tager 1000,- pr. time. Men jeg ser mulighederne i at foreslå min chef at vi laver en "low cost" afdeling med egen identitet, som kun skal sælge webløsninger. For der er en stor kundegruppe som ikke har råd til at betale vores timepris og samtidig er de ikke interesseret i at få vejledning og flere mødre omkring markedsføring osv.

Derfor ville jeg foreslå min chef en særskilt identitet som henvender jeg til små kunder der ønsker simple og enkle hjemmesider i CMS som de selv kan holde ved lige? Ved disse produkter skal vi ikke tage en fast timepris men en fast pris pr. side kunden ønsker.

Jeg ser på baggrund af dette, at jeg vil få mere erfaring i at skaffe og håndtere kunder, få mere ansvar og få bedre erfaring til selv en dag at kunne starte virksomhed. Det skal siges at jeg selv har været elev i firmaet og ved min efterfølgende ansættelse sagde min chef selv at han på sigt kunne se med ansvaret for en seperat digital afdeling.

Ville min chef ikke kun kunne betegne dette foreslag som positivt initiativ fra min side, hvad enten han kan lide idéen eller ej?

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg selv chef på et reklamebureau, så derfor kan jeg ret sikkert svar MÅSKE? Synes det virker mere logisk at spørge chefen istedet for nogen der ikke kender hverken firmaet eller chefen. 

 

1000kr i timen er ikke voldsomt meget, du skal huske man sjældent fakturer mere end 55-60% af sine timer, men alligevel skal have løn for hele tiden, og så skal der jo også være lidt penge til kontor sociale udgifter osv osv.

Tanken om at lave en budget løsning til ens "nærrige" kunder er noget mange har tænkt over, forskellige har også gjort det, noget vist også med rimelig succes, problemet er bare hvis de "almindelige" kunder der er vand til at betale 1000kr i timen pludselig ser de kunne have fået samme produkt bare billigere, elller hvis de fremover vælger den billige model.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Selve forslaget er godt og det burde blive positivt modtaget. På idébasis om ikke andet.

Din motivation for at starte denne nye identitet skal du nok ikke fremhæve alt for meget. Din chefs motivation for at kaste sig ud i en sådan operation skulle jo gerne være at skaffe flere kunder fra et andet segment og ikke at "uddanne" dig til at sige dit job op.

Men gå efter dig, det lyder som en god ide for alle i firmaet. Hvad dine personlige motiver så er, holder du bare for dig selv.

Og skulle du/i få brug for en samarbejdspartner udi Shopify e-commerce systemet, så kunne vi nok få glæde af hinanden Smile

Venlig hilsen
Ole

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)