Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække cykel fra i skat?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har lige fået stjålet min cykel, så derfor skal jeg ud og købe en ny. Derfor slog det mig, kan jeg trække noget af købet fra i skat? Jeg bruger min cykel først og fremmest i min fritid, men også til at afleverer pakker og breve som relaterer til min enkeltmandsvirksomhed.

Så er det helt absurd at trække noget af købet fra i skat? Og hvor mange procent ville i mine kunne trækkes? Er det 25 procent hvis jeg bruger cyklen 25 procent arbejdsrelateret? 

Og gør det noget hvis det er en lidt fancy cykel? :-)

Mvh

Jesper

 

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige meget hvad svaret er, så følger jeg lige med i den tråd her! Meget interessant spørgsmål.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ja, jeg er også nysgerrig.

Nu kan jeg se, at Jesper hører hjemme i Turkmenistan, så der går nok længe, inden der kommer en revisor forbi med forstand på turkmeniske skatteregler, men ellers superrelevant spørgsmål.

:-)

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Og her går vi så ud fra, at turkmeniske skatteregler ikke opdates fra år til år, men der er et antal år imellem - så disse regler er de sidst nye og helt aktuelle! Beer

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Well, det er et dejligt land, men jeg må hellere få de danske regler :-)

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis du er cykelbud, eller aktivt bruger din cykel i din markedsføring (eks. som økologisk grøn virksomhed), så kan du godt købe en cykel i virksomheden, og trække den 100% fra. Så må du dog ikke køre på den privat.

Hvis du ønsker at anvende cyklen både privat og erhvervsmæssigt, så kan du trække 49 øre fra i kørselsgodtgørelse (på samme måde som hvis det havde været en bil) pr. kørt km.

Kørselsgodtgørelse er skattefri.

Hvis du cykler 1000 km i din virksomhed årligt, så kan du altså trække 490 kr. ud skattefrit hvert år.

Så JA, du kan godt trække penge ud til din cykel.

 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Sølund:

Well, det er et dejligt land, men jeg må hellere få de danske regler :-)

Det var hurtigt, at du rykkede hjem der. ;)

 

Og til Martin: Super svar. Mon skattevæsenet reagerer hvis man investerer i en Fuji D-6 enkeltstartscykel til kr 68.999,- ?

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:

Hvis du er cykelbud, eller aktivt bruger din cykel i din markedsføring (eks. som økologisk grøn virksomhed), så kan du godt købe en cykel i virksomheden, og trække den 100% fra. Så må du dog ikke køre på den privat.

Hvis du ønsker at anvende cyklen både privat og erhvervsmæssigt, så kan du trække 49 øre fra i kørselsgodtgørelse (på samme måde som hvis det havde været en bil) pr. kørt km.

Kørselsgodtgørelse er skattefri.

Hvis du cykler 1000 km i din virksomhed årligt, så kan du altså trække 490 kr. ud skattefrit hvert år.

Så JA, du kan godt trække penge ud til din cykel.

 

Tak for svaret :-) - Uh så kan jeg næsten trække 3 kroner fra, for hver gang jeg cykler på posthuset. Hvis jeg bare gør det 400 gange om dagen, så kunne det blive en god fidus :-(

Ergo kan jeg ikke trække et beløb fra for købet af cyklen?

 

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Flemming Rasmussen:

Og til Martin: Super svar. Mon skattevæsenet reagerer hvis man investerer i en Fuji D-6 enkeltstartscykel til kr 68.999,- ?

Ja, det gør de.

Med mindre man kører et markedsføringsstunt om at være den hurtigste grønne virksomhed, hvor cyklen er en vigtig del af annoncestrategien, så får du ikke lov til at købe en cyklel i den kaliber. Og det er ikke sikkert at man ville få lov alligevel...

Det er også værd at bemærke, at udgiften til markedsføringen skal stå mål med det forventede resultat af markedsføringen. Dvs. hvis du køber en cykel til 68.999,- kr. men forventer en omsætningsforøgelse under dette beløb, så er markedsføringsudgiften ude af proportion med det forventede mål.

En sådan cykel vil selvfølgelig kunne sælges igen efter endt markedsføring, så det skal selvfølgelig stilles op imod den værdiforringelse, som man antager at cyklen vil få.

Hvis cyklen skal bruges i den daglige drift, så skal der ligeledes være et sagligt argument for det. Man kunne skrive, at man var "det hurtigste økologiske grønne cykelbud". Det skal dog komme an på en konkret sag, før jeg tør sige ja/nej til spørgsmålet.

Hvis jeg havde en kunde med sådanne tanker ville jeg anbefale et bindende svar fra SKAT, inden man købte cyklen, da man på den måde kunne afklare, om SKAT ville acceptere et sådant køb ud fra den givne argumentation.

 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)