Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fremlægge idé for min chef

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle,

Startede igår et emne som omhandlede at starte selvstændigt op som webbureau med et samarbejde med min nuværende arbejdsplads, men den idé er hurtigt blevet pillet af tavlen, da der er for stor risiko for at han vil se min som en trussel...

Jeg vil bare rigtig gerne i gang med at lave lidt i min fritid, blot for at skabe et kundegrundlag og få lidt erfaring, så jeg har tænkt på følgende idé da jeg ved at jeg ville kunne køre det hemmeligt uden at det bilver opdaget på et tidspunkt

Hvordan ville du reagere som min chef hvis jeg fremsætter følgende som et forslag, blot for at komme i gang og på sigt få mit eget kunde grundlag.

Jeg vil fortælle at jeg godt kunne tænke mig at begynde at lave lidt i min fritid, med eget cvrnr. da jeg får flere efterspørgelser fra bekendte, som henviser deres bekendte til mig, da de fortæller at jeg kan lave hjemmesider. Jeg vil udover disse opgaver også lave lidt opsøgende arbejde for at skaffe nye kunde, men vil fremlægge hver eneste nye kunde for min chef, så han kan tage stilling til hvilke han mener jeg godt må lave i min fritid og hvilke han gerne vil være en del af? For nogle kunder er for små til at han overhovedet gider at bruge tid på dem.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Hvis ydelsen var den samme eller lignende, eller hvis kunderne var mine direkte konkurrenter, ville jeg bede dig vælge, om du vil beholde din stol eller ud og købe din egen.

Hvis ydelsen var en anden og kunderne aldrig var mine direkte konkurrenter, ville jeg bekymre mig præcis lige så meget om det, som hvis du brugte din fritid på hundetræning.

Hvis jeg opdagede, at du havde skjult det for mig, ville jeg omgående begynde at nærstudere kontrakten for at finde ud af, hvordan jeg hurtigst muligt kunne slippe af med dig. Samtidig ville jeg kun give dig kedelige rutineopgaver, så du ikke fik yderligere indblik mine forretningshemmeligheder.

Men tjek din ansættelseskontrakt. Måske siger den noget om, hvordan du bør forholde dig.

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan eventuelt lave en kunde klausul til din ansattelseskontrakt som et tillæg, hvor i at du "lover" ikke at røre firmaets kunder - og dermed ikke er i direkte konkurrence..

Blot som en mulighed.

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Som chef er man meget opmærksom på hvilke medarbejdere som på eget initiativ yder en indsats udenfor arbejdstiden. Det er blandt dem, at man vælger folk til forfremmelser, mv. Ved at starte egen virksomhed viser du, at din chef ikke skal satse på dig på den lange bane.

Hvis det er en lille virksomhed uden de store karrieremuligheder kan du jo foreslå din chef en procent af din omsætning af de kunder, som du selv skaffer og servicerer. Uanset hvordan du drejer det, så udnytter du din arbejdsplads' ressourcer til egen givenst. Det er kun narturligt at udbetale en kompesation for dette.

Mvh. Aleksander :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)