Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af server (hvornår?)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Apr 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Som jeg har fortalt i et indlæg før, har jeg en drøm, at skabe en internetside, hvor hver besøgende har sin egen bruger. For det første har jeg hørt det koster mange penge, og for det andet har jeg hørt at man skal have ordentlig plads på siden.

Hvornår skal jeg have en server ind over sådan en side?

Er det muligt at slukke serveren i så fald. Eller skal den være tændt 24-7? 

Med venlig hilsen

Jonatan Sander

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonatan,

Hvis vi taler om at drive en webtjeneste, kan man aldrig slukke en server.

Men du kan altså også nå ret langt med et webhotel :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Apr 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannik, 

Tak for svaret først og fremmest. Det lyder godt, men jeg kom i tvivl, da en "youtuber" fortalte at hvis man skulle til at lave forskellige logins til brugerne, skulle der en server til. 

Men jeg håber da at jeg kan undgå det. ;-)

Med venlig hilsen

Jonatan Sander

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

JonatanSander:
Hvornår skal jeg have en server ind over sådan en side?

Du skal have en server ind over når det er en stor side med mange besøgende og stort traffik besøg. I langt de fleste tilfælde kan du nøjes med et webhotel, vælg evt. en webhost , som du kan vokse sammen med

Glem i 1. omgang alt om en server, det koster en del flere penge, og det kræver også en del erfaring/arbejde  for at køre sådanne en fætter live :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonatan,

Man kan praktisk talt kører de fleste typer webservices på et webhotel. Et site som Amino, DBA eller lign, kan sagtens kører på et webhotel. Dog skal man udvidere til et lidt større webhotel/server setup, hvis man får mange tusinde besøgende..

Men det kan du jo tage som en glæde når det sker :) Du kan nå meget meget langt med selv et af vores mindste webhoteller på MaxiWeb :)

Tilmeldt 28. Nov 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonatan

Du behøver ikke din egen server for at lave et system med forskellig logins til brugerene.
Du skal bare have adgang til en server, dvs. et webhotel er fint.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa

Er fuldstændig enig med de andre. Du skal pt. kun have et webhotel da det kan tage ret lang tid før du kommer op på tusindvis af brugere, og det ville være spildte resourcer at starte ud med sådan en stor omkostning.

Du kan på et webhotel uden problemer have mange brugere der logger sig ind i hjemmesiden, desuden giver et webhotel dig en billig måde at afprøve konceptet før du får for mange omkostninger.

Mvh

Markus

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Markus:
Du kan på et webhotel uden problemer have mange brugere der logger sig ind i hjemmesiden, desuden giver et webhotel dig en billig måde at afprøve konceptet før du får for mange omkostninger.

Helt enig! :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Apr 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene alle sammen, det har virkelig hjulpet mig, med mine frustrationer :-)

Jeg vil prøve at finde et godt webhotel/host. Hvis i har nogle forslag, så må i gerne sige til ;-)

Med venlig hilsen

Jonatan Sander

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

JonatanSander:
Jeg vil prøve at finde et godt webhotel/host. Hvis i har nogle forslag, så må i gerne sige til ;-)

MaxiWeb, er et godt bud :) Så binder du dig heller ikke til ret høje omkostninger, imens du opbygger sitet :) Høj oppetid, hurtige servere, og ikke mindst hurtig support :)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)