Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til min idé, hvordan ville du se på det som min chef?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter alle svarene overvejer jeg meget kraftigt at starte mit webbureau op som min fritidsinteresse og prøve at skaffe lidt kunder den vej rundt, men så bliver jeg jo i særdeleshed konkurrent til min nuværende arbejdsplads...

Skal jeg tage samtalen med min chef og fortælle det, med risiko for et STORT nej eller skal jeg prøve at køre det ved siden af og gå meget stille med dørene...?

Google er jo opfundet, så der er jo grænser for hvor meget man kan skjule, hvis min chef en dag syntes at det er sjovt at google mit navn.

Det næste jeg tænker er, at fortælle ham helt stille at jeg går med disse tanker. Altså fortælle ham helt roligt at jeg ikke er på vej væk, for hvis han ikke kan lide idéen, så fortsætter jeg hos dem, men bare lufte ham idéen om at være freelance webbureau i deres hus. Kan jo værre at han blot siger, det er en dårlig idé og det vil han ikke være med til og jeg fortsætter blot som normalt og starter intet, eller det kan være at han faktisk godt kan se nogle fordele for ham og tænke mere over det...

 

 

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal i hvert fald huske at læse din ansættelseskontrakt grundigt igennem. Ofte står der at man ikke må drive virksomhed ved siden af sit arbejde.

I det tilfælde skal du snakke med din chef og se på at få lavet en ændring til din kontrakt. 

Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan ville du reagere som min chef hvis jeg fremsætter følgende som et forslag, blot for at komme i gang og på sigt få mit eget kunde grundlag.

Jeg vil fortælle at jeg godt kunne tænke mig at begynde at lave lidt i min fritid, med eget cvrnr. da jeg får flere efterspørgelser fra bekendte, som henviser deres bekendte til mig, da de fortæller at jeg kan lave hjemmesider. Jeg vil udover disse opgaver også lave lidt opsøgende arbejde for at skaffe nye kunde, men vil fremlægge hver eneste nye kunde for min chef, så han kan tage stilling til hvilke han mener jeg godt må lave i min fritid og hvilke han gerne vil være en del af? For nogle kunder er for små til at han overhovedet gider at bruge tid på dem.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)