Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvikliing af management system

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej programmøre

Jeg har gennem det sidste års tid arbejdet på et life & timemanagement program, som er ved at være færdig i ”papirform” og er nu på udkig efter hvilken online løsning jeg skal vælge. Det er ikke tiltænkt som et software der skal installeres, men derimod en online site / applikation.

Selve systemet skal kunne arbejde både med en grafisk brugerfalde samt mere database relateret kunde, projekt og kalender dele. Dette ud fra nogle forskellige parametre man angiver. Det er lidt svært at forklare, da jeg ikke er programmør, men i første omgang inden jeg udbyder det som et projekt ville jeg gerne have lidt råd og vejledning i forhold til hvilket system og programmering form / sprog, der er at foretrække. Hele systemet er tiltænkt om et større system og skal derfor indeholde udviklingsmuligheder, da det forventes at skulle opdateres efterhånden som det finder sin indpasning.

Håber det giver lidt mening, eller skriv så skal jeg gøre mit bedste for at forklare det nærmere.

Dbh.

KIm

Fra København
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu lyder det oplagt at lave en webapplikation, da den derved ikke påkræver at applikationen bliver installeret og derved tilgås fra alle computere. Ligeledes undergår du at skulle lave en version til Mac og en til PC.

Hvilket programmeringssprog du vælger at få det udviklet i er underordnet, da det er vigtigt du finder nogle gode programmøre end hvad programmeringssprog de bruger.

Da jeg selv er udvikler kan jeg på det varmeste anbefale dig at udspecificere kravene så meget du kan, da du mindsker risikoen for programmørene og dig taler forbi hinanden. Husk desuden at få vist applikationen løbende (nævn ordet scrum og sprints så ved de fleste udviklere hvad du mener Wink) så du allerede i en tidlig fase kan påpege eventuelle misforståelser i funktionaliteten eller kravspecifikationen.

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kim,

Det lyder spændende. Jeg har skrevet lidt på http://kravspecifikation.com om, hvordan man på enkel vis kan specificere den slags. (undskyld den irriterende reklame, men den skaber kliks..)

Lad være med at beslutte dig for system / programmeringssprog, og lad i stedet programmøren, som skal udvikle det, afgøre den slags tekniske spørgsmål, da hans forudsætning herfor er langt bedre. Det som du skal holde fokus på er at tegne et klart billede for udvikleren af, hvordan det skal virke, når applikationen er færdig. Visualisér med powerpoint, hvis du er skrap til det, eller scan dine papirnoter og fremsend dem.

Find en leverandør, hvor kemien, prisen, leveringsbetingelserne osv. passer godt - lad ham give et bud på en teknisk løsning, og spørg evt. en eller to andre programmører(eller her på amino), om det er en fornuftig løsning.

Håber det kan guide dig videre.

Venlig Hilsen

Allan

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for jeres gode og brugbare svar

Dofs: Hvad er scrum og sprints?

Allan:  Er gået i gang med lidt powerpoint - helt okay med reklamen

 

dbh.

kim

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Lyder da som et meget spændende projekt. [;-)] Vil da meget gerne høre mere om det, når du er klar til udbud, eller hvis du har brug for sparring/råd. Smile

Mine råd på nuværende tidspunkt, det er du skal tænke igennem, hvilke platforme du gerne vil ud på. Mac/PC, Safari/Chrome/Firefox/Explorer, iOS/Android osv... Det er de ting en programmør eller Software firma skal bruge, til at beslutte sprog etc...

Det andet råd er, du skal finde ud af med dig selv, om du vil have "en" programmør eller et firma, til at lave arbejdet.

Det sidste er ønsker du en partner eller en leverandør.

Håber ikke rådene/spørgsmålene er for banale. Det er bare ting, jeg selv har oplevet der ikke har været svar på.

Held og lykke fremover...

Dbh Kristoffer

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Kampp:

Hej

Tak for jeres gode og brugbare svar

Dofs: Hvad er scrum og sprints?

Allan:  Er gået i gang med lidt powerpoint - helt okay med reklamen

 

dbh.

kim

 

Scrum er en "agil" udviklingsproces. Man udvikler i "sprints" (iterationer) der typisk varer 2-4 uger.

Se evt. mere her:

http://www.softhouse.se/Uploades/Scrum_eng_webb.pdf

EDIT: og lidt mere, mens jeg nu er i gang.

Der findes tusindvis af time management systemer (selv bruger jeg Things til mac/iphone til det private og blandt andet basecamp til projekter). Der er især mange der bygger på "Getting Things Done" bogen.

Hvis jeg var dig, ville jeg nok prøve at fokusere på hvor du vil adskille dig fra alle disse systemer og hvad din "unique selling proposition" er (usp) og hvordan du vil få kunder på systemet. 

Det er forholdsvis trivielt at kode en web app kan lave lidt task styring, så at finde de edge der skal til ift alle de andre applikationer er vigtig.

Jeg kan iøvrigt fortælle dig at Things er et program man installerer til mac'en og netop en af grundene til at jeg valgte dette over fx. det gratis Remember The Milk der er en web app.

Det er simpelthen lynhurtigt at oprette en "task" lige når jeg kommer i tanke om det med en hotkey. Jeg skal ikke først over i en browser, eller indtaste url'en, logge ind osv. 

Nåh, lidt blandede tanker, det kan jo være at din ide er langt væk fra mainstreamen :)

Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kim,

Jeg har et firma der primært laver skræddersyede web applikationer. Www.ctweb.dk.

Du er velkommen til at kontakte mig for en uforpligtet snak. Min email er casper@ctweb.dk

Venlig hilsen
Casper

/Casper

www.ctweb.dk - gør din virksomhed klar til fremtiden!

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Kampp:
da det forventes at skulle opdateres efterhånden som det finder sin indpasning.

Dette er en af de helt farlige Smile

Det er derfor helt essentielt for at du ikke skal blive skuffet, at du inden start har tænkt tingene helt ud i yderste hjørne uden du dog behøver at få lavet alt med det samme.

Især når der er relationsdatabaser inde over, da det altid er "skidt" at bygge ovenpå den slags.

Hvis du har behov for kontakt til en yderst kompetent programmør med speciale i databaser, så skrive bare en PB, så skal jeg give info videre til dig. Hans pris er 5-600+ moms i timen. Alt professionelt med kontrakt, tidsplan, milepæle osv osv naturligvis.

Køb ren argan olie her

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Entrepreneur - Jan:

Dette er en af de helt farlige Smile

Det er derfor helt essentielt for at du ikke skal blive skuffet, at du inden start har tænkt tingene helt ud i yderste hjørne uden du dog behøver at få lavet alt med det samme.

Især når der er relationsdatabaser inde over, da det altid er "skidt" at bygge ovenpå den slags.

Det er nu ikke helt korrekt.

Det er netop en af grundene til at man bruger agil udvikling såsom SCRUM. Fordi man har fundet ud af at man IKKE kan tænke alt igennem med et it system. Men derimod må tage det lidt i etaper og derfor kan rette til undervejs som verden, krav, kunder og interessenter ændrer sig.

Det som Kim gerne vil lave, lyder forholdsvist trivielt for en med et par års erfaring med webudvikling, så hvis han oven i købet har en god papir prototype var det endda noget han kunne overveje at outsource.

Nu kender jeg ikke Kims baggrund, men for mig lyder den største risiko for Kim ikke til at være teknikken. Men der imod hans mangel på erfaring med IT projekter (fx. proces, styre krav, test, lifecycle management osv).

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:

Kim Kampp:
da det forventes at skulle opdateres efterhånden som det finder sin indpasning.

Dette er en af de helt farlige Smile

Med et godt design kan risikoen minimeres Wink, den anden ting den sætning ligger op til er en partner og ikke en leverandør. Da en leverandør kan være dyr, hvis der løbende skal lave større opdateringer. Smile

Det er vigtigt, at det bliver lavet af en kompetent programmør. Vil måske råde til det blev et firma, der har flere personer med mere spec. viden. Da det kan være svært for en programmør alene, at holde tungen lige i munden i forhold til design. Dette skal dog mest afgøres af projektets størrelse og kapital muligheder.

 

Dbh Kristoffer

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)