Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I kløerne på SEO firma!

Side 5 ud af 6 (54 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

@Kasper - nej har ikke tjekket, for jeg ved jo heller ikke, hvem, der linkede til ham før de påbegyndte deres arbejde.

Hehe ja - men mit skrækscenarie var jo forhåbentlig ikke udgangspunktet, da de indgik aftalen. Helt enig.

@Emil - yes det er der helt sikkert :-) Det var bare, at når bureauet som udgangspunkt bruger samme tekst til 10 linkkataloger (som også er brugt på hjemmesiden), så virker de ikke særlig kompetente, så derfor tænkte jeg at de nok ikke ville være så kreative på den front.

Men ja, der er jo faktisk en del andre måder når man tænker sig om, godt lige at påpege dét. :-)

Fra Glejbjerg
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Fra  MD Electronic Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Er enig med en del af jer.

Ja, jeg har selv sagt ja til aftalen. Uvidende om hvordan de ville fortage deres arbejde.

- og ja, tråden går på hvordan jeg slipper ud af aftalen igen, da jeg ikke mener at det arbejde firmaet har gjort for min shop på nogle måder er pengene værd.

De har rådgivet mig som "landets førende eksperter" som der står i deres salgs materiale, og det eneste jeg kan se de er eksperter i, er at snyde folk som mig.

Svar Kasper -> 50% af søgetrafikken på søgeordet går ikke til førstepladsen, kun ca. 10% ender som besøgende i min shop, og under 1% af de 10% ender som kunde på det ord.
Eks. i år indtil videre er der kun 3 der er endt som kunder på søgeordet.

Efter denne tråd er startet er der sjovt nok sket en mangedobling af besøgende via ovennævnte ord.

God Weekend

Martin

Proud owner of www.Lygteshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:

Svar Kasper -> 50% af søgetrafikken på søgeordet går ikke til førstepladsen, kun ca. 10% ender som besøgende i min shop, og under 1% af de 10% ender som kunde på det ord.

Eks. i år indtil videre er der kun 3 der er endt som kunder på søgeordet.

Et lavpraktisk råd vil være at optimere både titlen og description-teksten under. Der burde være en del flere clickthroughs at komme efter.

Så 80 mennesker klikker igennem per måned?

Og 0,8 af disse ende med at købe en lygte?

Det indikerer, at du har meget at hente på konverteringsoptimering.

Morten Vadskær har en konverteringsrate på 9%, hvis du kunne nå bare det halve og få flere igennem ved optimering af title og description, har du da i det mindste fået lidt fore lærepengene...

Læs evt. mere her:
http://www.konverteringskarma.dk/

Inden man byder på søgeord på no cure no pay-basis, er det en go' idé at lave en vandfaldsmodel: Søgevolumen -> forventet trafik -> frafaldsrate  / konverteringsrate. 

Du kender kun selv din fortjeneste pr. lygte, men lur mig, om der ikke skal sælges en god sjat, for at nå break even?

Har du nogen retention-stategi? Altså mulighed for at kontakte/re-targete evt. besøgende, der har været forbi din butik?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Overvej evt. affiliateannoncering, hvor du kun betaler for de kunder, der konverterer...

 

 

 

 

Fra Glejbjerg
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Fra  MD Electronic Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper.

Nu er der ikke kun ovennævnte søgeord der gør at min shop ligger på side 1.
Jeg har været igang med mange andre ord, for den del måneder siden og de konverterer meget bedre end det jeg rent faktisk betaler for. "Maglite" som alle kender giver min shop en placering på side 1, lige under fabrikanten.

Men hvis jeg slipper ud af det her med lidt overskud på kontoen, så har jeg nu kendskab til indtil flere som mener at de kan gøre det både bedre, billigere og meget mere effektivt.

Hele sagen er til gennemlæsning ved et rådgivnings firma, og så må de tage stilling til næste træk.

Retention plan -- ???  venligst forklar hvordan jeg får fat i besøgende som ikke bliver til kunder?

/Martin

Proud owner of www.Lygteshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:

Hej Kasper.

Nu er der ikke kun ovennævnte søgeord der gør at min shop ligger på side 1.
Jeg har været igang med mange andre ord, for den del måneder siden og de konverterer meget bedre end det jeg rent faktisk betaler for. "Maglite" som alle kender giver min shop en placering på side 1, lige under fabrikanten.

Men hvis jeg slipper ud af det her med lidt overskud på kontoen, så har jeg nu kendskab til indtil flere som mener at de kan gøre det både bedre, billigere og meget mere effektivt.

Hele sagen er til gennemlæsning ved et rådgivnings firma, og så må de tage stilling til næste træk.

Retention plan -- ???  venligst forklar hvordan jeg får fat i besøgende som ikke bliver til kunder?

/Martin

Din shop hedder lygteshop.dk, ik'?

Den er ikke repræsenteret på side 1 på "maglite" hér. Har du personalsieret søgning slået til monstro?

Hvad angår retention, så kunne nyhedsbrev-signups være en model. Cookie- eller ip-baseret re-targetting via annoncenetværk en anden mulighed. Men nok lidt overkill pt. 

Overordnet set kan jeg simpelt hen ikke se, hvordan det kan blive seo-bureauets problem, at du har valgt et forkert ord, og at der er andre termer, der performer bedre. Medmindre du har bedt dem udføre en søgeordsanalyse mhp. højest mulig konverteringsgrad -- og betalt for det selvfølgelig?

Børsen garanterer jo heller ikke direkte køb, hvis du indrykker en annonce i deres avis.

Seo er seo, måske du skulle have entrereret med et full service-bureau i stedet for.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er der nogen der vil være med til at starte en webshop der forhandler LED Lygter? Jeg tænker hvis en 2-3 stykker af os med SEO Erfaring bruger lidt af vores fritid på sådan et projekt så kan vi da hurtigt besætte hele side 1 :p :D

Fra Glejbjerg
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Fra  MD Electronic Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kasper -->

Nyhedsbrevet er der i skrivende stund kun 5 tilmeldt / Jeg har også en facebook side, men den er ikke helt up to date. som jeg har skrevet tidligere er det her et fritidsprojekt, men det kommer.

Og, nej det er ikke SEO firmaets problem, men mit. -og så alligevel...
Det valgte søgeord er jo et de har forslået blandt flere ord, og så har jeg valgt det vha. rådgivning fra deres side af.
Ordet giver en placering på side 1, så den del har de klaret.
Så mangler der bare de 20x flere besøgende og kunder som de også lovede mig... - og som de også reklamerer med i deres salgsmateriale. Det er dog ikke nævnt i aftalen.

Det er dem som har kontaktet mig, udgav sig for at være de førende eksperter.
Derudover er aftalen ret mangelfuld, og det er det som bliver undersøgt nu, om den overhovedet er gyldig.

Jeg kan ikke forstå at det her firma ikke selv kommer med et løsnings forslag, for uanset udfaldet af det så fortsætter jeg jo ikke som kunde bagefter.

/Martin

 

Proud owner of www.Lygteshop.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:

Jeg kan ikke forstå at det her firma ikke selv kommer med et løsnings forslag, for uanset udfaldet af det så fortsætter jeg jo ikke som kunde bagefter.

Nu begår du jo så den fejl at antage at de regner med at gentegne deres kunder ... der findes faktisk mange virksomheder der ikke har nogen langsigtet strategi med deres kunder ... hvis de med 5-10 timers arbejde for dig kan sikre sig en indtægt på 1600kr om måneden i 2 år, så kan de lande 10 af din slags om ugen, hver uge i de to år hvor du betaler til dem ... så om du gentegner eller ej gør intet for siden du signede up har de bondefanget 1000 nye kunder, der betaler 1600kr/mdr.

Det er faktisk flere, også store, virksomheder der bruger den strategi. Jeg er enig med dig i at det er dumt ... men det kan tilsyneladende betale sig.

Fra Glejbjerg
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Fra  MD Electronic Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg antager ikke noget som helst.
Jeg er forlængst blevet klar over at de arbejder på den måde som du beskriver.

Jeg skriver at jeg ikke kan forstå, at de ikke har interesse i en form kundeservice. Jeg gør alt for at mine kunder skal få en god oplevelse med deres nye lygte. Jeg hjælper også personer som har problemer med deres lygter der er købt andet sted end hos mig, de kan jo ende med at blive en købende kunde en dag.

/Martin

 

Proud owner of www.Lygteshop.dk

Side 5 ud af 6 (54 indlæg)