Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. portal-løsning til eksisterende site

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 2. May 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har et spørgsmål til en portal - om hvor meget arbejde det kræver og hvad det vil koste. Derudover hvilket system, der kunne være godt.

Det er et eksisterende site, der gerne skulle have nye klæder. Der er dog lidt problemer med at få tingene udleveret, men jeg håber at det kan lade sig gøre. Der er flere ting som sitet skal kunne, og her er nogle af tingene:

 - Brugerlogin hvor man tilmelder sig.  Brugere skal kunne oprette flere forskellige ting, men både nyheder, uploade videoer og lægge billeder ind.

 - Pointsystem, så brugere kan få point ved at lægge diverse indhold på siden.

 - 'Wikipedia' som her på Amino - hvor når man skriver et givent ord, så linker det automatisk til en intern artikel om emnet.

 - Linke til andre af mine sider, på en fremtrædende måde

 - Nemt at lave tilkoblede artikler, så når en bruger læser om et emne, så kommer der forslag til andre artikler, som brugeren kan læse.

 - Søgefunktion på hele siden.

 - Facebook 'Synes godt om' i bunden af hver side.

 - En indgang, så butikker selv kan lægge varer ind på reklamepladser.

 - Overskueligt forum, med en del forskellige kategorier.

 - 15-18 menupunkter

Der er omkring 250.000 undersider på sitet nu, og dem håber jeg at kunne få hevet med over, ved at få databasen med mig. Ellers er arbejdet sgu for uoverskueligt :-)

Det her er nogle af tingene systemet skal kunne. Er der nogen der har en ide, til hvad det skal være for et system og hvad sådan en side vil koste.

Sig endelig til hvis I mangler forklaring til noget - og skriv gerne en personlig besked :-)

MVH
Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har SÅ mange undersider er det ikke en løsning at flytte hele databasen. Så vil jeg anbefale at du fortsætter i dit nuværende system og bygger udenpå det. Smid den op under freelance sektionen..

Du kan nok godt regne med at sådan et projekt vil koste 20.000+ hvis ikke meget mere

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Seierup:

Du kan nok godt regne med at sådan et projekt vil koste 20.000+ hvis ikke meget mere

Det tal kan du vidst godt gange nogen gange med de funktioner, krav og den overførsel der skal laves.

 

Tilmeldt 2. May 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Seierup:

Hvis du har SÅ mange undersider er det ikke en løsning at flytte hele databasen. Så vil jeg anbefale at du fortsætter i dit nuværende system og bygger udenpå det. Smid den op under freelance sektionen..

Du kan nok godt regne med at sådan et projekt vil koste 20.000+ hvis ikke meget mere

 

Det er ikke en mulighed at blive på det nuværende system og udbygge det.

Det tal skræmmer mig ikke :-)

MVH
Martin

Tilmeldt 2. May 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Bo Thomsen:

Andreas Seierup:

Du kan nok godt regne med at sådan et projekt vil koste 20.000+ hvis ikke meget mere

Det tal kan du vidst godt gange nogen gange med de funktioner, krav og den overførsel der skal laves.

 

Det er jeg også nervøs for....

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan være du skal revidere dine "special krav", som at butikker selv kan lægge varer ind på reklamepladser og "Wikipedia" - det vil i hvert fald skære nogen tusinde kr. af projektet, og så kan du altid udbygge når du får noget mere indtjening.

 

Tilmeldt 2. May 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Bo Thomsen:

Det kan være du skal revidere dine "special krav", som at butikker selv kan lægge varer ind på reklamepladser og "Wikipedia" - det vil i hvert fald skære nogen tusinde kr. af projektet, og så kan du altid udbygge når du får noget mere indtjening.

 

Hvis det gør det hele lettere, så er det hermed skåret væk :-)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke selv et god bud - men er der måske en Amino der kan give Martin et forslag på, hvad det ville koste bare at flytte platform?

Tror at du i første omgang skal glemme nye funktioner, og bare fokusere på den nye platform. Så kan man altid tage det andet, i 2. Omgang.

Jeg har dog ingen idé om hvad sådan en stor side koster at flytte, og hvad det optimale nye software ville være.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har sendt dig en privatbesked med tilbud

Tilmeldt 2. May 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Blom:

Jeg har ikke selv et god bud - men er der måske en Amino der kan give Martin et forslag på, hvad det ville koste bare at flytte platform?

Tror at du i første omgang skal glemme nye funktioner, og bare fokusere på den nye platform. Så kan man altid tage det andet, i 2. Omgang.

Jeg har dog ingen idé om hvad sådan en stor side koster at flytte, og hvad det optimale nye software ville være.

 

Det lyder som en god idé - Måske jeg bare skal koncentrere mig om selve flytningen, men jeg skal bare have i baghovedet - og det skal teknikeren også - at der skal kunne bygges en masse på hen af vejen.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)