Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er fordelen med et holding selskab ??

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11/21/2005 9:47:01 PM Forfatter: Inge Dorthe Hansen
 
Der er en anden grund til at oprette et Holdingselskab- nemlig min grund.

Grund 3, hvis man har mange "partner" som ejer en IS( feks), er det en fordel at det er ApS''er og ikke individ.
Tilmeldt 19. Nov 05
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11/21/2005 9:47:01 PM
Forfatter: Inge Dorthe Hansen
Dato: 11/18/2005 8:15:19 PM Forfatter:Stones

Hvad er et holding selskab - og hvad er fordelen med sådan et - kontra et ApS selskab ??






Der er en anden grund til at oprette et Holdingselskab- nemlig min grund. Hvis der er tale om rettigheder kan det være en fordel at lade dem ligge i et Holdingselskab, men du bruger driftsselskabet til at få produktet ud at køre. Mislykkes det i første omgang / land / metode, går driftsselskabet konkurs, mens rettighederne bevares.


Jeg har patent og varemærke liggende i Holdingselskabet. Og det er stiftet på de samme 125 000 som driftsselskabet.



Godt input !
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er efterhånden godt forvirret. Ikke mindst fordi jeg balancerer på grænsen i ovenstående.

Jeg ejer 21,5% af et firma. Ifølge ovenstående citat kan jeg så ikke lave et holding selskab og tage udbytte skattefrit op?

 Men på samme hjemmeside finder jeg dette link: http://www.ret-raad.dk/neobuilder.20030331133123642000001920025267.html

Her står der 20%, så derfor forvirringen.

Findes der nogen regler, som gør at én partner kan få udbytte og den anden ikke? Altså skal alle anpartshavere have udbytte?

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anja,

Ja, der kan være en række forretningsmæssige, skattemæssige og juridiske fordele ved en holdingselskabsstruktur.

De skattemæssige regler og reglerne i den nye selskabslov er nu ændret, hvilket gør reglerne for holdingselskaber mere fleksible.

Jeg plejer at tegne tingene op, og har derfor lavet denne korte videoanimation, som giver et overblik over fordele og ulemper:

Tjek vores cool animation om holdingselskaber på:
http://www.cphlawfirm.com/pages/holdingselskab.php
eller på Youtube.com:

Mvh

Karsten

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)