Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp uden at være ansat`?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Allested-Vejle
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 27
Fra  Totalservice Fyn Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med mit firma kan jeg enkelte gange få en opgave, der er for stor (tung) til at jeg kan klare dette alene.

Kan man, uden at ansætte, bruge en til at hjælpe til og så betale løn efter en dags arbejde? En form for arbejdsmand?

For det med feriepenge, pension osv er sku ret indviklet, hvis det kun er hjælp man skal bruge 8-10 timer hver anden mdr?

Eller er man tvunget ud i, at skulle ansætte vedkommende?

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Du kan med god samvittighed hyre en freelancer til jobbet. Nu ved jeg ikke lige hvad den store opgave indebære af arbejde, men uanset hvilken branche, skulle du nok kunne finde en freelancer der kan hjælpe dig med opgaven.

//Anders

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Olsen:

For det med feriepenge, pension osv er sku ret indviklet, hvis det kun er hjælp man skal bruge 8-10 timer hver anden mdr?

Det problem kan du løse ganske simpelt ved at bruge Danløn som ordner det hele for dig.

www.danlon.dk 

 

En anden mulighed kunne være at du finder en person som er moms registreret, så skal vedkommende bare sende dig en regning for de timer han har arbejdet.

 

Mvh

Ravn

Fra Allested-Vejle
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 27
Fra  Totalservice Fyn Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Så man kan ikke bare "hyre" en, og så bare betale vedkommende... Og så lade ham om han har samvittighed til SKAT?

Har hørt om, at man kan hyre en arbejdsmand, og så bare skrive at man har udbetalt x-antal kroner for den dags arbejde? Det må man måske ikke?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ham du blot vil hyre, kan jo bare sende dig en faktura uden moms, hvor han så skal betale skat af sin indtægt. Dog må han så maks tjene 50.000 kr. på en 12 mdr. periode - før han skal momsregistreres. :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Olsen:

...og så bare skrive at man har udbetalt x-antal kroner for den dags arbejde? Det må man måske ikke?

Såfremt jeg ved, så skal du jo have en kvittering enten for lønudbetaling eller en faktura. Kender ikke helt vildt meget til lønudbetalinger, men min logik siger mig dog, at det ikke bare er at give ham pengene uden kvittering - da det så kunne være en måde for dig at trække pengene ud af virksomheden uden at betale skat. Hvis du ikke vil udbetale løn fx via danløn eller lign, så vil jeg klart anbefale dig at få en faktura fra ham, jf min beskrivelse herover.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det er som nævt enten A-indkomst(også feriepenge)eller mod faktura.

 

MvH

Peter

Fra Allested-Vejle
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 27
Fra  Totalservice Fyn Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay - dvs at jeg ikke bare kan bruge hvem som helst?

For hvis jeg skal have en faktura fra den jeg bruger, så skal de jo også have styr på regnskaber osv?

Jeg troede faktisk man kunne - men kan da godt se det der med, at man så bare kunne trække penge ud af virksomheden.

Fra København
Tilmeldt 7. Apr 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er også mulighed for at udbetale hyren som et honorar.
En honorarseddel skal indeholde modtagerens navn, adresse og CPR-nummer, samt dine virksomhedsoplysninger, og begge jeres underskrifter.
Et honorar indeholder ikke feriepenge, og som udgangspunkt skal du ikke tænke på AM bidrag mm. (der er dog tilfælde, hvor du skal. Så snak med SKAT først)
Jeg tror også at det er modtagerens ansvar at indberette til skat (men du skal selvfølgelig have en underskrevet kopi i dit eget regnskab), men jeg er ikke helt sikker her, og reglerne er lidt komplicerede ( http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=112694 ), så igen: Kontakt SKAT først.

Mvh
Andreas

Fra København K
Tilmeldt 2. Mar 10
Indlæg ialt: 112
Fra  Visma DataLøn A/S Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Jeg fornemmer at du finder det svært med ansættelser og løn.

Vælger du at ansætte en arbejdsmand kan vi hjælpe dig med at få lavet løn til ham. Tjek lige dette link http://www.multidata.dk/multidata-3955.htm.

Du er velkommen til at ringe til mig på tlf 72279019

Hilsen

Susanne

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)